Citat:
Ursprungligen postat av
K.G.Hammar
Återigen spelar du ut det där enfaldiga Sverigehatskortet mot debattörer som vill Sverige väl. Det är ju du själv som är Sverigehataren i tråden. Du försvarar ständigt de som förstör Sverige, är ansvariga för haveriet och tar livet av svenskar.
Det där håller jag verkligen med om. Att se världen genom rosa solglasögon är ju inte vettigt i en pandemi, men jag håller med om att man ska försöka uppmuntra positiva nyheter för det behöver vi ju. Jag blir också anklagad för att vara för hård emot FoHM - men jag anser att de gjort det så dåligt och jag trodde faktiskt på riktigt att Sverige var bättre på organisation kreativitet och även smittskyddsarbete.
Jag trodde inte att jag skulle matas med glädjande nyheter för att någon person på en myndighet ville glänsa lite (Sverige har lägre siffror än Danmark), och att hela etablissemanget skulle ställa sig bakom en sån person. Jag anar att det blivit lite av en personkult kring Anders Tegnell och att ingen vågar säga ifrån emot honom eller Johan Carlsson.
Det har jag något emot för FoHM gör Sverige sämre - och vi kan vara bättre. Vi kan tex ta in andra forskare än de på FoHM, det finns väl bara 1 virolog där, vi skulle behöva ha mera input i den svenska pandemibekämpningen. Nu finns bara FoHM och vi behöver fler forskare som vågar utmana de stelbenta regler och ramar som satts upp av FoHM som gör vårt land sämre och sämre ekonomiskt rustat för återstarten efter / med covid19.