2021-01-09, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Skitsnack utan källa.

Ungefär som att be dig outa dig själv, du 'är inte lite korkad du
Citera
Medlem
Hela hans tal innan det började urarta.
https://www.rev.com/blog/transcripts/donald-trump-speech-save-america-rally-transcript-january-6

Citat:
Donald Trump: (01:12:21)
Our exciting adventures and boldest endeavors have not yet begun. My fellow Americans for our movement, for our children and for our beloved country and I say this, despite all that’s happened, the best is yet to come.

Citat:
Donald Trump: (01:12:43)
So we’re going to, we’re going to walk down Pennsylvania Avenue, I love Pennsylvania Avenue, and we’re going to the Capitol and we’re going to try and give… The Democrats are hopeless. They’re never voting for anything, not even one vote. But we’re going to try and give our Republicans, the weak ones, because the strong ones don’t need any of our help, we’re going to try and give them the kind of pride and boldness that they need to take back our country.

Om det nu mot all förmodan skulle råda oklarheter på varför demokraterna planerar riksrätt mot honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Sen blir några förvånade när jag jämför väst med Kina.
Kina har t om lite mer friheter när man startat företag som konkurrerar med de stora. Därför har de så många olika alternativa plattformar inom social media, video sharing osv.
Försök starta ett free speech plattform i väst och se vad som kommer hända.
Något av följande kommer hända:
1) Media kommer smutskasta dig och jämföra dig med Hitler
2) App Stores kommer radera din app
3) Webb leverantörer/hotell kommer vägra hosta dig
4) Banker kommer vägra samarbeta med dig: inga pengar + ingen profit = konkurs

Biden är redan i gång med jämförelser med Hitler, så man gör sig inga illusioner om vad han står för. Kanske t o m värre än Clinton. Men man får hoppas att de oliktänkande, Trumps allierade, står starka i motvinden. USA som diktatur skulle kunna bli en diktatur för resten av världen också.
Citera
2021-01-09, 17:59
Medlem
Ringhals3s avatar
Tror art Trumps chans att hamna på nästa dollarsedel är praktiskt taget noll efter senaste veckan!
Citera
2021-01-09, 17:59
Medlem
YeeNaaldloshii-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
ÄNTLIGEN!
Hoppas även att de slänger ut honom ur Vita Huset i förtid och blockarar honom från att någonsin försöka bli president igen!
Större idiot får man leta efter!

Nu finns det hopp för USA att bli en nation som resten av världen inte skrattar åt

Samt ett eller två stora krig, som man alltid kan förvänta sig när demokraterna sitter på makten. Kanske t.o.m världskrig mot det vita, kristna Ryssland istället för Myrstacken som är Kina. Vi går verkligen mot bättre tider!
Citera
2021-01-09, 18:00
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
"Lolita Express".
Jeffrey Epsteins privata jet till sin pedofil/tafficking-ö i Bahamas. Alla var där. Trump vet om det och försökte väl göra nåt åt det. "Inte OK" för Twitter om han "tappar det" nu och börjar dra upp sådana saker.

Pensionerade och f.d nummer 3 av US Air Force Lt. General Tom McInerney sa att "special forces" säkrade bl a Pelosis laptop när Capitol Hill stormades. Hon ska tydligen ha kontaktat Pentagon direkt och försökt få dem att sätta in militären MOT Trump

Panik
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Så jävla bra skrivet, du fick ner i ord vad jag och många tänker!

Ja, HusvagnSvensson är en sann yttrandefrihetskämpe och en av dem bästa på att försvara yttrandefriheten och debattera censur- och yttrandefrihetsfrågor här på Flashback. En mycket kunnig och vettig person.
Citera
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det inte bara kan kallas censur utan är ren censur. Det är ett medvetet och spritt missförstånd att censur inte är censur när privata företag ägnar sig åt det. Att det inte finns något som förbjuder deras censur är en helt annan sak.

Problemet är för övrigt inte privata företags censur i sig, utan att stater och politiker ägnar sig åt censur via ombud. Genom hot om lagstiftning och försämrade ekonomiska villkor tvingar de fram självcensur hos privata företag.

Men du tycker inte det är skillnad på censur och censur? Eller likställer du flashbacks censur med t.ex om staten tystar medborgare?
Citera
2021-01-09, 18:01
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epxyll
Ungefär som att be dig outa dig själv, du 'är inte lite korkad du

Haha den dagen jag slutade bry mig om hur många SÄPO, FOI, FBI och liknande listor jag är med på den dagen insåg jag att jag inte kunde bry mig mindre

Palla vara rädd för sina fiender liksom
Citera
2021-01-09, 18:01
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Runt 00.30 svensk tid idag togs Trumps twitter konto med nästan 90 miljoner följare bort.

https://twitter.com/realDonaldTrump

Twitter hävdar att risken för fortsatt våld är för stor med Trumps konto kvar.

https://blog.twitter.com/en_us/topics/company/2020/suspension.html

https://twitter.com/TwitterSafety/status/1347684877634838528

”After close review of recent Tweets from the
@realDonaldTrump
account and the context around them we have permanently suspended the account due to the risk of further incitement of violence.”

Vad tror ni händer nu?

Byter Trump plattform?

Eller blir kanske rent utav alternativa lösningar som Parler mer populärt?
Helt rätt. Mannen har orsakat en act of revolution. Frågan är nu bara om han kommer att bli (in)spärrad någonstans.
Citera
2021-01-09, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PulladSork
Om USA:s president inte ens kommer undan censuren vet vi med säkerhet att de kommer trampa på oss alla. Dessa människor har inga spärrar. De har slutat bry sig om hur det ser ut och går all in nu.
Det är Donald Trump som inte har några spärrar. Det finns gränser för hur mycket man får ljuga!
Vad är problemet?
Intenet är stort- massor av alternativ......
Citera
2021-01-09, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Det enda som det handlar om är att Trump vågat utmana etablerade maktgrupper och fört en egen linje.

Nja, vilka maktgrupper har han utmanat som ingen har utmanat tidigare anser du? Jag tycker mest det verkar som att han har fört andras linjer i USA än vad som normalt görs när det exekutiva ämbetet innehas av någon som vill världen väl.

Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
För demokratin är det bra att det finns olika åsikter och inte bara en accepterad agenda. Trump har väl snarare inte gjort några specifika överträdelser, särskilt med tanke på att han inte startat några olagliga krig som hans företträdare gjorde.

Trump har uppmuntrat folk att störa lagstiftare som certifierar valresultat (!). Trump har uppmuntrat folk att ignorera valresultatet (!). Trump har använt presidentämbetet för egen vinning (!). Enligt Hammurabis lag hade han blivit av med sin position då det finns väl beskrivna processer för att hantera dessa saker ex-ante.

Krig på det stora hela spelar mindre roll än samhällsbygget. Sen håller jag med dig om att USA på det stora hela krigar lite väl mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in