Kan någon på ett pedagogiskt vis, förklara hur man hittar totalställningen i Tour De Ski på FIS hemsida? (Löpande/Live och inte en PDF). Antingen är jag blind eller så har dom gjort det väldigt svårt att orientera sig på sidan. Borde det inte stå "Tour de Ski" under Cross-Country, därefter kunna välja mellan "Individuella tävlingar" och "Totalställning". Så hade jag gjort om det var min hemsida.
Kan någon förklara för mig hur Norge ska kunna köra VM när de inte kan köra Tour de Ski?
Töntar!
VM är på en plats Oberstdorf medans touren flyttar runt och då bedömer man att arrangören inte kunde garantera en säker miljö för åkarna. Obs! Dra inte igång nåt tjafs här kring detta. Jag förklarar bara orsaken och jobbar alltså inte på norska skidförbundet.
Varför läsa på flashback om man inte är intresserad av soffexperternas visdom? Då räcker det ju att lyssna på SVT med blomman och hård osv samt tidningarnas sakkunniga. Dem har ju nästan alltid rätt, eller?
Ofta mår faktiskt idrottare bra av att höra simpla analyser från gemene man istället för tillkrånglade och hänsynstagande/inställsamt babbel från experter och andra ”konsulter” som tas in som rådgivare.
Därför att det, faktiskt, är en del härinne som kan idrott och kommer med vettiga och kunniga kommentarer.
Du då?
Vilka chanser har Ebba att vinna det hela i morgon? Hur mycket bättre klättrare än Diggins är hon?
Tyvärr små. Diggins har varierat ganska mycket i climb time men verkar ju vara i tämligen gott slag nu. Var 50s efter Weng när hon satte backrekord. Tror det i bästa fall kan bli någon minut. Sen vet vi förstås inte riktigt hur starkt Ebba kan gå.