2021-01-09, 15:10
Medlem
DoMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groenman
Kan någon på ett pedagogiskt vis, förklara hur man hittar totalställningen i Tour De Ski på FIS hemsida? (Löpande/Live och inte en PDF). Antingen är jag blind eller så har dom gjort det väldigt svårt att orientera sig på sidan. Borde det inte stå "Tour de Ski" under Cross-Country, därefter kunna välja mellan "Individuella tävlingar" och "Totalställning". Så hade jag gjort om det var min hemsida.
https://www.fis-ski.com/DB/general/event-details.html?sectorcode=CC&eventid=47229&seasoncod e=2021

Tour-totalen är angiven som en separat tävling i kalendern.
Senast redigerad av DoMM 2021-01-09 kl. 15:13.
Citera
2021-01-09, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
Kan någon förklara för mig hur Norge ska kunna köra VM när de inte kan köra Tour de Ski?

Töntar!

VM är på en plats Oberstdorf medans touren flyttar runt och då bedömer man att arrangören inte kunde garantera en säker miljö för åkarna. Obs! Dra inte igång nåt tjafs här kring detta. Jag förklarar bara orsaken och jobbar alltså inte på norska skidförbundet.
Citera
2021-01-09, 15:15
Medlem
Groenmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoMM
https://www.fis-ski.com/DB/general/event-details.html?sectorcode=CC&eventid=47229&seasoncod e=2021

Mange takk!

Hur klickar man sig fram till den sidan. Det framgår ju inte var i trädstrukturen man är.
Citera
2021-01-09, 15:16
Medlem
DoMMs avatar
Citat:
Mange takk!

Hur klickar man sig fram till den sidan. Det framgår ju inte var i trädstrukturen man är.
Cross-country --> Calendar and results.

Under filter: Category --> World Cup

FIS Tour de Ski 1-10 jan.
Citera
2021-01-09, 15:17
Medlem
Groenmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoMM
Cross-country --> Calendar and results.

Under filter: World Cup

FIS Tour de Ski 1-10 jan.

Magnifikt. Tack!
Citera
2021-01-09, 15:20
Medlem
Groenmans avatar
Vilka chanser har Ebba att vinna det hela i morgon? Hur mycket bättre klättrare än Diggins är hon?
Citera
2021-01-09, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Du är väl också en "soffexpert" i så fall, eller anser du dig vara lite finare och stå över pöbeln?
Nädå, jag är varken finare eller står över "pöbeln".

Däremot verkar jag kunna mer om elitidrott än väldigt många i det här delforumet!
Citera
2021-01-09, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Varför läsa på flashback om man inte är intresserad av soffexperternas visdom? Då räcker det ju att lyssna på SVT med blomman och hård osv samt tidningarnas sakkunniga. Dem har ju nästan alltid rätt, eller?

Ofta mår faktiskt idrottare bra av att höra simpla analyser från gemene man istället för tillkrånglade och hänsynstagande/inställsamt babbel från experter och andra ”konsulter” som tas in som rådgivare.
Därför att det, faktiskt, är en del härinne som kan idrott och kommer med vettiga och kunniga kommentarer.
Du då?
Citera
2021-01-09, 15:25
Medlem
Citat:
Vilka chanser har Ebba att vinna det hela i morgon? Hur mycket bättre klättrare än Diggins är hon?
0,1%. Jag är inte säker på att hon tar Neprjajeva eller Pärmäkoski till att börja med.
Citera
2021-01-09, 15:26
Medlem
Citat:
Tyvärr små. Diggins har varierat ganska mycket i climb time men verkar ju vara i tämligen gott slag nu. Var 50s efter Weng när hon satte backrekord. Tror det i bästa fall kan bli någon minut. Sen vet vi förstås inte riktigt hur starkt Ebba kan gå.
Citera
2021-01-09, 15:26
Medlem
Maja och Oscar verkar vara mer än bara klubbkompisar som Blomman lite krystat sa!
Citera
2021-01-09, 15:27
Bannlyst
Inga reaktioner eller kommentarer om Majas omfamnande av Oskar efter målgång?

Lite skvaller runt XC måste ju till...

Kan vara deras ”vänskap” som gjort Maja lite gladare och lite bättre och mer balanserad denna säsong...

Lite orolig för Jonna Sundlings sprintform, eller, precis som TdS förra året så ”misslyckas” Jonna i sprint...

Kanske bättre komma lite ”utvilad” till en traditionell sprint för Jonna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in