2021-01-09, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Jag tänker inte prata med en SDare om invandring och invandrare. Det är ungefär som att prata med en nazist om judar, ingen större skillnad. Dödfödda konversationer.
Nej för du har inga motargument emot fakta.
Citera
2021-01-09, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Mike Pence måste vara historiens cuck.

Först täcker han upp för Trumps klumpighet och misstag i 4 års tid, eftersom han tror att han står på tur som nästa republikanska president.

När det väl börjar ta slut så slänger Trump honom under bussen och bussar en mobb på honom som vill söka upp honom på Capitol Hill och hänga honom för förräderi.

Efter att ha undkommit med livet i behåll, så vägrar Pence att gå med på att instifta 25th.
Troligtvis gör han detta eftersom han tror att han då kan få stanna kvar inom partiet och få MAGA-folket på sin sida när det blir hans tur att kampanja för presidentposten.

Men faktum är att han redan är körd i deras ögon, så han har faktiskt inte längre någon politisk framtid i GOP.

Pence blev rövkörd flera gånger om.

Han får väl skylla sig själv som allierade sig med Trump. ;-)
Citera
2021-01-09, 13:59
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Haha vänta här nu så du tycker de är konstigt att man inte röstar igenom motioner från demokrater då de är i majoritet?

Som sagt, du vet inte vad du pratar om. Så sluta. Måste jag berätta allt för dig om hur amerikanskt politik fungerar?

Gillar dom inte motionerna så kan dom rösta ner motionerna. Att inte ens rösta på dom är att inte göra sitt jobb.

Och om man strikt aldrig skulle ens ta upp en motion till röstning om det andra partiet skulle kontrollera den andra kammaren så skulle aldrig någon politik någonsin bli gjord. Men du verkar inte ens kunna förstå att kompromisser bör vara möjligt för professionella politiker.

Men nu har jag förklarat för dig i 3-4 inlägg ett stort problem inom amerikanskt politik. Något du aldrig verkar ha hört talas om eller ens läst om, och du fortsätter med dunning kruger-självsäkerhet att fortsätta uttrycka dig i inlägg som jag märker att du lagt ner 10 sekunder på.
Citera
2021-01-09, 13:59
Medlem
Citat:
Nej för du har inga motargument emot fakta.

Jag har tyvärr givit upp för länge sedan att försöka omvända SDare. ;-) Har accepterat att vi har två kapitalt olika åsikter. Det viktigast för mig är att era skruvade åsikter aldrig någonsin kommer i majoritet i Sverige, därför känner jag mig hyfsat lugn trots allt. Du vet lika väl som mig att du kommer förbli bitter och arg under resten av ditt liv, ni kommer aldrig någonsin vinna.

Möjligen kan dock situationer likt denna storming av Capitolium i Washington få en del att inse vad det är för mörka högerkrafter de röstar på. (Finns (fanns?) gott om Trump vurmare bland SDare, den saken är helt klar.)
Senast redigerad av mastodon111 2021-01-09 kl. 14:04.
Citera
2021-01-09, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Men Trump själv var väldigt upprörd båda gångerna han förlorade the popular vote.

Det är klart han är ju narcissist och måste vara störst och bäst.
Det är fortfarande inte the Popular vote som
är det viktiga.
Citera
2021-01-09, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Som sagt, du vet inte vad du pratar om. Så sluta. Måste jag berätta allt för dig om hur amerikanskt politik fungerar?

Gillar dom inte motionerna så kan dom rösta ner motionerna. Att inte ens rösta på dom är att inte göra sitt jobb.

Och om man strikt aldrig skulle ens ta upp en motion till röstning om det andra partiet skulle kontrollera den andra kammaren så skulle aldrig någon politik någonsin bli gjord. Men du verkar inte ens kunna förstå att kompromisser bör vara möjligt för professionella politiker.

Men nu har jag förklarat för dig i 3-4 inlägg ett stort problem inom amerikanskt politik. Något du aldrig verkar ha hört talas om eller ens läst om, och du fortsätter med dunning kruger-självsäkerhet att fortsätta uttrycka dig i inlägg som jag märker att du lagt ner 10 sekunder på.
Åter igen tror du alla republikaner är för detta? 🤔
Eller är alla demokrater för att man bränner butiker och länsar dom i demokratins anda?
Citera
2021-01-09, 14:03
Medlem
Citat:
Han får väl skylla sig själv som allierade sig med Trump. ;-)

Ja det tycker jag. Pence är en så jävla stor loser. Men det är alla som har trott att Trump nånsin skulle kunna genomföra något stort och vettigt. Det är helt sant att han tänkte ta över genom en kupp. I sin förvirrade och osunda hjärna inbillade Trump sig att han skulle kunna sitta kvar om han fick en mob att terrorisera de folkvalda ned grovt våld.

Sen är frågan varför poliserna på plats var så få? Det är naturligtvis mest troligt att det är några trumpister i ledningen som såg till det.
Citera
2021-01-09, 14:04
Medlem
Min teori är att detta är en delvis false flag. Nog för att de som stormar Capitol är Trumpsupportrar, men jag tror att man medvetet underdimensionerade polisstyrkan som skulle skydda byggnaden samt eventuellt gav order att inte göra för mycket motstånd om de försökte ta sig förbi.

Att stormningen skedde är rena julafton för etablissemanget; demokraterna, big tech, MSM etc. Nu har de en förevändning att vidta åtgärder för att tysta meningsmotståndare.

Konspiratoriskt? Kanske vissa säger. Inte alls, detta är oldest trick in the book för att få en Casus Belli mot sin motståndare. Gustav III använde det, Hitler använde det, USA har använt det tidigare. Givetvis har nuvarande elit kapacitet att använda denna metod för att trycka tillbaka en politisk motståndare.
Citera
2021-01-09, 14:04
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Åter igen tror du alla republikaner är för detta? 🤔
Eller är alla demokrater för att man bränner butiker och länsar dom i demokratins anda?

Återigen, alla republikanska senatorer är för detta. Och hur kan du ens uttala dig om du inte ens vet något om denna fråga?
Citera
2021-01-09, 14:05
Medlem
Luzurs avatar
LOL hittade den här på reddit och det är väl det som kommer ske härefter för dom som rösta Trump, det här ju redan pratats på twitter om att neka Trump supportrar jobb och annat, och göra listor med vilka dom är.

https://i.postimg.cc/qRp7hng8/16701854-403.jpg
Citera
2021-01-09, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Sen är frågan varför poliserna på plats var så få? Det är naturligtvis mest troligt att det är några trumpister i ledningen som såg till det.

Ett helt gigantiskt misslyckande av säkerhetstjänsten och ofantligt pinsamt för hela USA att framstå som ett u-land under ett statskuppsförsök. Omvärldens förtroende för USA devalverades.
Citera
2021-01-09, 14:06
Medlem
Citat:
Trump fick ju en jäkla frisedel med Biden som motståndare (typ halvdöd - senil) men inte ens det klarade han av.

Kan man inte slå Biden bör man vara körd som presidentkandidat för all överskådlig framtid. ;-)
Jag tror du underskattar Biden. Han visade sig vara synnerligen svårslagen och representerar nog faktiskt en majoritet av folket i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in