Citat:
Ursprungligen postat av
madchance
Skolvärlden skriver "FHM:s kommunikation har varit
vilseledande"
https://skolvarlden.se/bloggar/kornhall/fhms-kommunikation-har-varit-vilseledande
Citat "Svenska lärare har fått höra att skolan är en riskfri miljö eftersom barn inte smittar"
Citat "Folkhälsomyndighetens kommunikation i detta bedrövlig och har varit vilseledande. Svenska lärare och vårdpersonal har förtjänat bättre."
En reality-check för alla lärare som var helt rabiata i våras och "visste" precis hur allt låg?
Ja, det där har jag sagt hela tiden. Det finns ju hur många berättelser som helst av lärare i sociala media, men FHM har bara tigit ihjäl dessa och gått på med sin information. Det är just de här LÖGNERNA som gör att folk inte litar på myndigheten, ens när den talar sanning. Jag tror faktiskt aldrig att jag kommer att lita på FHM mer - inte ens i andra hälsofrågor som inte har med coronan att göra.
Som sagt: jag kan förstå hur man kan argumentera för att skolorna ska vara öppna, även om jag personligen tycker att nackdelarna har övervägt. MEN - man får inte ljuga!!! Det enda rätta skulle ha varit att FHM skulle ha lagt fram korrekt statistik över hur mycket skolorna bidrar till smittspridningen, och sedan klart och rakt sagt att "vi VET att det är så här, barn smittar och lärare blir sjuka och vissa dör. Men det är smällar vi får ta, på grund av att det är så viktigt av dom här och dom här och dom här skälen, att skolorna förblir öppna".