2021-01-09, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Trump har retat upp väldigt många i flera år med sina villfarelser och lögner. Amerikanerna tröttnade på hans clowneri och röstade bort honom, när de fick chansen.
Republikanerna skulle ha stoppat Trump tidigare, så hade han sluppit den här kalabaliken, som han själv har skapat. Alla hade sluppit kaoset, de döda hade överlevt. Hur många extra har dött av pandemin som Trump har ignorerat?
Han har många liv på sitt samvete förutom en massa lögner.

Ansvaret ligger på Trump och GOP.
Nu är det hög tid att ni trumpister också inser vilken hänsynslös bedragare Trump är.

Säkerhetsfolket har nu fullt upp med att se till att Trump inte ställer med mer skada, hämndlysten som han är. Han har inte längre tillgång till koderna för kärnvapnen åtminstone, alltid något.
Jag hoppas att han blir avsatt de närmaste dagarna.

Oroa dig du mer när den senile 78-åriga Joe Biden skall ansvara för dessa koder. Nu vädrar krigshetsarna i USA morgonluft med en dement åldring som president.

Någon form av konflikt med Ryssland trolig, då Sveriges korrupta politiker har ingått avtal om amerikank trupp tillåts på svensk mark så klassas Sverige som en kärnvapennation av Ryssland. Känns tryggt för framtiden.
Citera
2021-01-09, 08:46
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Oroa dig du mer när den senile 78-åriga Joe Biden skall ansvara för dessa koder. Nu vädrar krigshetsarna i USA morgonluft med en dement åldring som president.

Någon form av konflikt med Ryssland trolig, då Sveriges korrupta politiker har ingått avtal om amerikank trupp tillåts på svensk mark så klassas Sverige som en kärnvapennation av Ryssland. Känns tryggt för framtiden.

Trump har ju varit mycket värre krigshetsare än sina föregångare. Men du kanske har köpt den republikanska propagandan? Biden har åtminstone en hjärna.
Citera
2021-01-09, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
USA har enorma problem, den saken är klar. Trump eller liknande falanger kan komma tillbaka så länge som de har så pass många arga och obildade människor på i synnerhet landsbygden.

Nyckeln enligt mig ligger i utbildning och att främja/stimulera en mera levande landsbygd.
Tänk vad arg du hade blivit ifall jag hade skyllt Bidens valseger på att befolkningen i storstädernas negerghetton är för arga och obildade.
Citera
2021-01-09, 08:47
Medlem
Citat:
En klurig situation nu för USA och risken är att de indirekt lyckas göra Trump till en bisarr martyr, vi får se hur det går.

Hela världen kunde dock se att de som stormade Capitolium var en salig rörig av mindre/udda extremistfalanger som mobiliserat sig. Den samlade IQ nivån på denna grupp kan inte varit särskilt hög.

Kolla den tomma blicken och låga IQ´n på denna demokrat och BLM terrorist som tog sig in i senaten. IQ 70?

https://www.friatider.se/kand-blm-aktivist-tog-sig-i-kapitolium
Citera
2021-01-09, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Trump har ju varit mycket värre krigshetsare än sina föregångare. Men du kanske har köpt den republikanska propagandan? Biden har åtminstone en hjärna.

Visst tycker jag det är bra att Trump blev avsatt men det är totalt ofattbart att inte demokraterna kunde hitta en annan kandidat än Biden. Han är alldeles för gammal och på gränsen till en parodi.

Ett underverk att Biden lyckades besegra Trump, den absolut svagaste kandidaten som gick att uppbringa på planeten men det blev ändå ett maktskifte som tur är.

Många republikaner tog ju ut segern i förskott när de förstod att Biden blev demokraternas kandidat och jag förstår dem.

Men jag håller tummen för att Biden nu bevisar för mig att jag har fel och att han har några år till i livet där hans hjärna fungerar.
Senast redigerad av mastodon111 2021-01-09 kl. 08:55.
Citera
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
En klurig situation nu för USA och risken är att de indirekt lyckas göra Trump till en bisarr martyr, vi får se hur det går.

Hela världen kunde dock se att de som stormade Capitolium var en salig rörig av mindre/udda extremistfalanger som mobiliserat sig. Den samlade IQ nivån på denna grupp kan inte varit särskilt hög.
För vissa är han ju redan en martyr, han är alltid förföljd och förtalad enligt honom själv och hans följare. Det är märkligt att en president för supermakten skulle vara fri från allt ansvar. Helt absurt, eller hur.

Och detta tack vare att han är bra på dramaturgi, bra på att sprida lögner och konspirationsteorier. Och trots att han har en påtagligt narcissisk personlighet och är påtagligt paranoid.

Jag tycker det är otäckt att man kan bli så maktfullkomlig med sådana metoder. Det borde inte gå.
Citera
Medlem
Nåja, utan big tech och deras sociala medier hade Trump knappast vunnit 2016. Kanske inte så strategiskt att göra sig totalt beroende av något och sen peka ut detta som fienden? Ännu mindre strategiskt att göra det samtidigt som Trump gjort i princip all konventionell media tillvaron fiende.

Samtidigt borde big tech förhindrat detta för flera år sedan.
Citera
2021-01-09, 08:49
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
skulle inte hävda att du är dum bara för din åsikt är annorlunda än min, att försöka löjliggöra meningsmotståndare är aldrig produktivt det kanske sker i stridens hetta men håll med att det är bättre att hålla en mogen debatt utan att anklaga varandra för dumhet
Du försökte försvara de kriminella. Är det moget, tycker du?
Citera
2021-01-09, 08:50
Medlem
Citat:
För vissa är han ju redan en martyr, han är alltid förföljd och förtalad enligt honom själv och hans följare. Det är märkligt att en president för supermakten skulle vara fri från allt ansvar. Helt absurt, eller hur.

Och detta tack vare att han är bra på dramaturgi, bra på att sprida lögner och konspirationsteorier. Och trots att han har en påtagligt narcissisk personlighet och är påtagligt paranoid.

Jag tycker det är otäckt att man kan bli så maktfullkomlig med sådana metoder. Det borde inte gå.

Allting är skrämmande och sorgligt, jag håller med. Men samtidigt en läxa inför framtiden och vi får vara glada för att det gick förhållandevis bra även vi ännu inte sett alla efterdyningar.

Vi får hoppas att världen snart går in i en bättre konjunktur, det är oerhört vanligt att arga missnöjespartier går framåt när det är svåra ekonomiska tider.

Viktigt också att vi inte glömmer bort att SD trots allt ligger ganska nära Trump i åsikter samt politik men jag hoppas att åtminstone en hel del av deras anhängare nu ser vad det är de röstar på.
Citera
2021-01-09, 08:51
Medlem
Citat:
Du försökte försvara de kriminella. Är det moget, tycker du?

när har jag gjort det? tycker att de som gjort brottsliga handlingar skall lagföras, aldrig sagt annat
Citera
2021-01-09, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel

Trump har inte startat några krig utan delvis avslutat de krig som Bush, Obama och Clinton startade.

Vilket krig har Trump startat? Han drog hem trupperna från Afghanistan.

Biden har en hjärna men den är sjuk, han är dement. Ibland vet han inte sitt eget namn eller var han är. Finns massor av videos där han står och yrar.

duckduckgo.com - Joe Biden senile
Citera
2021-01-09, 08:55
Medlem
X-fronts avatar
Citat:
Dröm på du bara, det som sker nu är nämligen att det går upp ett ljus för ganska många människor vilka psykopater dessa högerextremister verkligen är, blir så otroligt uppenbart nu. Synd att det behövde gå så här långt men bättre sent än aldrig att folk förstår.

IQ genomsnittet på den här mobben måste varit exceptionellt lågt, tvivlar ärligt talat på att de ens skulle greja årskurs fyra. Hela grejen är rent ofattbart pinsam för USA som nation.

Högerextremister är inte patrioter, de är psykopater.

Håller med, extremister är psykopater, det går åt båda hållen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in