2021-01-09, 03:18
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Trump kan skapa mycket oreda om han vill. Uppviglare, våldsverkare och foliehattsfantasier om valfusk har varit det största hotet mot demokratin här.

På kort sikt, ja. På lite längre sikt kommer Trump att vara ett minne blott om ett bara par veckor, samtidigt som de åtgärder som nu införs inte går att få ogjorda.

Om det här ska få en fredlig lösning på sikt (med bibehållna demokratiska principer) behöver man agera på ett sätt som inte får halva USA’s befolkning att känna att spelet är riggat emot dem.
Citera
2021-01-09, 03:18
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
När han uppmanade folket att bege sig till Kapitoliumet så sade han faktiskt "peaceful" demonstration och inget annat. Att det blev kaos är knappast hans fel. Egentligen. För jag hörde inget sagt av honom som uppmanade folkmassan till våld eller break in.

Fast samtidigt så medgav han ju att de var ett gäng märkliga individer "your special" alltså borde han redan då fattat att det han säger måste sägas med tydlighet, för att inte folk ska tolka det som en gest till revolution.
Citera
2021-01-09, 03:20
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugarlight
Om denna är den saknade pusselbiten så kan han sitta en period till..

https://m.youtube.com/watch?v=QBGiHZfOheI

Trump vet: 21:37

#italygate #italydidit

Där kan vi ha förklaringen till "stormningen". Den skedde precis när en person började läsa upp bevis för valfusk....
Citera
2021-01-09, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Den har jag dessvärre missat.
Fanns länk i mitt inlägg.

(FB) Revolution i USA den 6 januari?
Citera
2021-01-09, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja. Dessa två tweets:

Såg ingen "Glorification of Violence " i de tweetsen. Jag antar den regeln bara gäller de som inte är pk, att glorifiera hong kong protesterna och blm etc går fortfarande bra.
Citera
2021-01-09, 03:22
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karju
Varför är jag inte bättre? Jag vill ju bara bestraffa landsförrädare och svin. Jag har ingen avsikt att våldta småflickor som Reinfeldts, Löfvens och judarnas vänner i IS gör, och dessutom är det inte "terrorism" att avrätta fienden om det råder inbördeskrig. Men en sådan blöjunge som du skulle väl inte kunna se ett krogbråk utan att tycka att de två fyllona som bråkar är "terrorister" och "usch vad hemskt det är med våld buhuuuuuu".

Så tänker även en IS-blatte "jag är en rättmätig krigare och krigar ett hederligt krig och dödar bara mina fiender"
Och nej, du är faktiskt inte bättre om du promotar ett inbördeskrig.
Men det förstår inte du, du är en fanatiker som inte förstår vad som är sunt, precis som IS.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
När han uppmanade folket att bege sig till Kapitoliumet så sade han faktiskt "peaceful" demonstration och inget annat. Att det blev kaos är knappast hans fel. Egentligen. För jag hörde inget sagt av honom som uppmanade folkmassan till våld eller break in.
Självklart är det hans fel. Hörde någon använda uttrycket politisk pyromani vilket passar bra här, då han inte gjort annat än att elda upp stämningen, ljugit och spridit desinformation om valfusk till sina lättsinniga anhängare. Oroligheterna och stormningen var lättförutsedda när han uppmanade dem att marschera till kapitolium. Han visste naturligtvis precis vad som skulle kunna hända.
Citera
Avstängd
karjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Nä, för det sade Giuliani: "Trial by combat!"

En metaför för att man kommer att sätta hårt mot hårt juridiskt. Jag tycker såklart att han Borde ha sagt: "Let's walk down to the Capitolium and hang those traitorous bastards!"
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karju
Va, blir du lycklig när du öppnar ett kinderägg och får en leksak? Får en känsla av att det är du som är tom här....

Inte idag, men som barn så var det såklart trevligt att få en leksak.
Men jag antar att du varken lekte med leksaker eller fick några kinderägg som barn, varför du blev den du är idag.
Tragiskt.
Citera
2021-01-09, 03:25
Avstängd
karjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Så tänker även en IS-blatte "jag är en rättmätig krigare och krigar ett hederligt krig och dödar bara mina fiender"
Och nej, du är faktiskt inte bättre om du promotar ett inbördeskrig.
Men det förstår inte du, du är en fanatiker som inte förstår vad som är sunt, precis som IS.

Vad i helvete ska jag förespråka då? Alla andra vägar är stängda, och det är inte jag som har stängt dem.
Citera
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Fanns länk i mitt inlägg.

(FB) Revolution i USA den 6 januari?

Ja, här har någon filmat som kom in efter att andra brutit sig in och slagits med polisen som sedan flydde.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Om twitter har nåt huvudkontor så borde Trumps anhängare hälsa på dom ✊🖕🏽✊🏿✊
Jack Dorsey har redan kölhalats i senaten av "riktiga" senatorer (dvs. inte "cuckservatives") som Josh Hawley, Rand Paul, Ron Johnson och Ted Cruz. Dorsey verkar bara helt allmänt väck i huvudet under hela förhöret så inte mycket av det som sas verkar i har gått in. Oklart ifall han ens skulle begripa allvaret i situationen om någon tuttade eld på hans äcklel-vidriga skägg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in