2021-01-09, 01:29
Medlem
Commandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Fast samtidigt är det ju genialt i all sin enkelhet iom att han hittat en kanal som inte censureras av pk-media.

Missförstå mig inte, jag föraktar också Trump, men samtidigt är hans valvinst ett bevis för hur lågt förtroendet är för etablissemanget. Hoppas de lärt sig något...

Big tech som Twitter är dock väldigt PK, se bara på alla konservativa profiler som blivit censurerade eller rent utav avstängda för uttalanden som dömts ut i Silicon Valley. Samtidigt får mer radikala uttalanden från den liberala vänstern som rent utav hetsar till mord och våldshandling förbli kvar. Man kan absolut argumentera för att Trump har större inflytande, som president för världens mäktigaste nation, och behöver därför granskas mer, men det argumentet faller platt om man kollar på statistiken för vilka som blivit avstängda och vad deras politiska linje är.

Hur många demokratiskt inriktiade profiler fick en stämpel på sina inlägg när de hävdade att Trump samarbetade med Ryssland och riggade valet? Absolut inga. Samtidigt är varje inlägg om Bidens valfusk stämplade med länkar som argumenterar mot detta. Man behöver inte vara särskilt begåvad för att inse att Twitter och övriga Big Tech blandar sig in i politiken och nyttjar odemokratiska metoder till förmån av demokraterna.

Twitter hävdar att man är en social plattform, men agerar som en publicist i praktiken. Trump borde därför ha omvärderat sitt nyttjande av Twitter.
Citera
2021-01-09, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken

Ändå skjuter ju svenska poliser inte sällan varningsskott - jag vet inte vad som är rätt eller fel, förmedlar bara vad jag läst.

Skjuter dom verkligen inomhus?
Citera
2021-01-09, 01:30
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Det vi bevittnade häromdagen var några hundra WT-supporters som olovligen gjorde intrång i kongressen och skapade oordning, vilket gjorde presidentomröstningen försenad några timmar. Det är bara tokstollar kvar av Trumps anhängare nu. Bara hoppas att han inte vill avfyra missiler mot Teheran eller något liknande dumt de sista skälvande dagarna. Nancy är inte helt fel ute när hon vill inskränka hans makt.

Trump vill fortsätta vara TV-clown efter vita huset. Tråkigt nog så dog det 5 personer under polisinsatsen inklusive en polis. Det brukar inte öka populariteten. Han har också gjort sig till ovän med många inom mediabranschen. Han är definitivt inte Hollywoods kelgris om han någonsin har varit det.
Det kan du väl ändå inte mena? Media och hollywood har ju bara skrivit och pratat positivt om honom sen dag ett. De har nästan varit patetiskt partiska.
Citera
2021-01-09, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Trump uppmanade folk att ta sig till kapitoliumet för att visa sitt missnöje, att uppvigla till kaos som hotar USA:s konstitution och demokrati är ett stort övergrepp. En president som aktivt har förlöjligat det heligastre av allt, USA:s öppna och demokratiska val för att han inte klarar av att förlora har åsamkat stor skada för samhället.

Din jävla fåntratt, de har demonstrationsrätt i USA precis som i Sverige. Vill vi demonstrera utanför slottet får vi det, det är upp till polisen att säkerställa att ordningen kan upprätthållas. Han sa tydligt fridfull protest under sitt tal, att ordningsmakten misslyckas med att hålla demonstranterna utom avspärrat område kan inte lastas honom. Att man använder det emot honom är ju föga förvånande, ni är alltid oärliga och ohederliga.
Citera
2021-01-09, 01:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Absolut. Men man måste också se problematiken i att vissa plattformar är enorma. På samma sätt som Trump kan styra folk i sin riktning har dessa plattformar makt att vrida på sanningen och pressa undan "fel" åsikter.

I Sverige har man exempelvis presstöd av liknande anledningar att även de utan pengar ska kunna driva journalistik osv.. Om Twitter/Facebook etc blir dominerande och sedan stänger av alla alternativa åsikter från sina plattformar har vi ett problem. Visst som det är nu får Twitter göra precis vad de vill men jag tycker inte det är lämpligt, det är samma typ av maktmissbruk som de hävdar Trump sysslar med.

De är bara enorma för att de inte har haft någon bra konkurrens, för eller senare så kommer det att komma någon som pressar bort youtube, twitter, facebook osv.

Vi såg det med Spray, Altavista och Amazons sökmotor, vi lär se samma med youtube inom vår livstid och Facebook har redan problem med att de aktivt tappar de yngre användarna till tjänster som Tiktok.

Twitter får kanske (men bara kanske) riktig konkurrens i form av antingen Parler eller Toot.
Citera
2021-01-09, 01:31
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Han borde åtminstone ge en Executive Order som förstör för Twitter och Facebook.

Twitter och Big Tech kommer förlora stort ekonomiskt på detta.. men det handlar inte och har aldrig handlat om pengar för dem..

Kontrol och att kunna styra VAD som får sägas är mycket mycket viktigare än pengar för vissa
Citera
2021-01-09, 01:32
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Där slog du huvudet på spiken!

Absolut! Identitetsvänstern krattade omedvetet manegen för identitetshögern. Låt oss hoppas att hela galenskapen med political correctness faller ut ur opinionsbildarnas dagordning och att en nygammal era där den traditionella höger/vänsterpolitiken går segrande ur historien samt att detta så snart som möjligt även når hit; svenskarna är först med att anamma koncept från USA men bland de sista att förstå dess innebörd.

Med Trump (tillfälligt?) ute ur bilden kommer pk-iterna snart känna sig trygga igen och återgå i gamla mönster. BLM, feminism, identitetspolitik, mångkultur, kulturrelativism, HBTQ osv. Och nyhögern kommer ånyo samla kraft i skuggorna...
Citera
2021-01-09, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Viss skillnad på att låta någon uttrycka sin åsikt på sin platform och att själv hålla med.
Ja, samtidigt ser inte alla det så vilket företag är väl medvetna om. Därav måste de själva kunna välja vilka regler som ska gälla för kommunikation och marknadsföring på deras egna plattformar.
Citera
Medlem
Trump har full koll på läget? 21.30 in i videon

https://m.youtube.com/watch?v=QBGiHZfOheI

även min: 25.47 kan nog vara intressant
Senast redigerad av Sugarlight 2021-01-09 kl. 01:36.
Citera
Bannlyst
All fokus ligger nu på Trump och alla dom som stöttat honom.
Varför, vad är alla så rädda för?
Vad är det Trump gjort som är så avskyvärt?
Om 12 dagar är han borta och han kommer inte ha nån makt längre.
Globalisterna förstorar detta för att få folk att glömma bort vilka dom verkliga problemen världen har att ta itu med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Visste inte att det fanns våningar ovanför salen. Uppskattar andras perspektiv på det.
Jag är inte säker på att det finns en våning till, jag utgick från det iom att det på filmerna ser ut som att det är ett trapphus som går vidare uppåt. Hur som haver så är det ju inte helt lätt det där med varningsskott inomhus. Det är helt enkelt många saker att hålla reda på och jag antar att det val som polismannen egentligen stod inför var om han skulle skjuta verkanseld eller inte.
Citera
2021-01-09, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
I princip alla demokrater har hyllat BLM och Antifa under sommaren. Pelosi har offentligt undrar varför de inte protesterar över hela landet. Kamala Harris har hyllat och uppmanat BLM/Antifa att fortsätta protestera.

USA idag är som två olika länder som existerar inom ett land. Ska jag vara ärlig så ser jag inte hur de ska klara sig igenom detta på fredligt sätt.
Ni som ser på MSM och tror att ni vunnit eftersom alla där håller med varandra om att Trumpen är dum och den nye Hitler.... Låt är inte luras av detta. Minst 70 miljoner människor där ute ser och noterar hyckleriet och allt annat.

Varför det ligger så mkt i människans natur att vara en hycklare kan man undra (alla sidor är det, men det märks mer tydligt hos dem som har makten), det är extremt ointelligent att vara det, men även annars väldigt smarta människor tendera alltid att anpassa argumenten efter sin agenda, och vill inte låtsas om sina egna argument då det inte passar deras agenda. Det är väl okej att ibland vara en hycklare för man inte tänka på det, men då man påtalas om hyckleriet och man har inget vettigt neutralt svar på varför det inte är hyckleri så bör man kunna ta till sig det om man är en intelligent människa. Men istället är det är strutsbeteende när de ska ställas till svars för det.

Sådana här stora samlingar ifrån maga tror jag kommer bli ovanliga hädanefter, inga direkta protester dagen efter ens. Big tech och media tystar ner alla möjligheter för dem att få stora organiserade demonstrationer. Att de kväver dem gör ju dock dem argare, så protestera kommer de nog fortsätta göra, men mindre organiserat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in