2021-01-09, 00:41
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Han skrev att han inte kommer vara med på Inauguration. Twitter menar att det är kod till hans följare att det är fritt fram att attackera detta event.

Can't make this shit up, som det heter. Twitter har förklarat det där på nån blog. Fox snackar om det just nu.
Men sluta. Vad är det för jävla svepskäl? Bättre kan de — eller, kan de det? De har ju valt att behålla Trumps konto för att statsmän och deras twittrande är av särskilt intresse för allmogen, men nu med knappt två veckor kvar saknas det intresset?
Citera
2021-01-09, 00:42
Medlem
pinnpelle88s avatar
Rätt bra timing av Twitter/Facebook och resten av Big Tech.. det ryktades om att Trump skulle "declass" allt.. ALLT

Orkar jag gå tillbaka i tråden och hitta inlägget jag gjorde igår om EAS (EMERGENCY ANNOUNCEMENT SERVICE)

"My fellow Americans.. this is your President speaking.."

13 dagar
Citera
2021-01-09, 00:42
Medlem
Champagnen är öppnad! Äntligen, äntligen har Donald inget Twitter. Detta skulle att ha gjorts för flera år sedan. Twitter har töjt sina regler för att han skulle kunna vara kvar. Men du är det adjö. Det skall firas rejält.

Ni som gråter om censur, fascism har ingen koll. Twitter är ett privat bolag och får göra som det vill angående vilka som använder plattformen.
Citera
2021-01-09, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
BREAKING: DONALD J. TRUMPS ACCOUNT ON TWITTER IS REMOVED!

https://twitter.com/realDonaldTrump

Tillfälligt eller permanent?

Vad fan jag hade ju tänkt se klart hans tal från 6 januari. Fan tråkigt ändå att facebook och twitter ska hålla på med sin ständiga censur, undrar vad han skrev som fick honom avstängd (igen haha).
Citera
Medlem
Herzs avatar
Parler nere?

Antar 70 miljoner amerikaner vill få militära briefing av deras Commander In Cheif. Och när det är dags att att börja krig.a
Citera
Medlem
Skartaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
https://edition.cnn.com/2018/10/04/politics/kavanaugh-protests-us-capitol/index.html

2018 var ett mer lyckat terroristförsök, då tog man sig hela vägen in till representanterna. Men kan dock inte hitta politiker och msm prata så mycket om dessa som om de vore terrorister, faktiskt inte en enda. Så är skillnaden på att vara republikan kontra demokrat.
Skillnaden utgörs nog mest i att det fallet fanns inga bomber, vapen och planner på att ta gisslan med i bilden. En protest som gick för långt över gränsen kontra en beväpnad stormning med direkt syfte att angripa USA's demokrati.
Citera
2021-01-09, 00:46
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Tillfälligt eller permanent?

Vad fan jag hade ju tänkt se klart hans tal från 6 januari. Fan tråkigt ändå att facebook och twitter ska hålla på med sin ständiga censur, undrar vad han skrev som fick honom avstängd (igen haha).

Permanent.
Live. Twitter stänger av Trumps konto permanent
Citera
2021-01-09, 00:46
Medlem
Citat:
Rätt bra timing av Twitter/Facebook och resten av Big Tech.. det ryktades om att Trump skulle "declass" allt.. ALLT

Orkar jag gå tillbaka i tråden och hitta inlägget jag gjorde igår om EAS (EMERGENCY ANNOUNCEMENT SERVICE)

13 dagar

Tror att Maria Zack och #italygate är under uppsegling främst.
Citera
2021-01-09, 00:47
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tactile
Champagnen är öppnad! Äntligen, äntligen har Donald inget Twitter. Detta skulle att ha gjorts för flera år sedan. Twitter har töjt sina regler för att han skulle kunna vara kvar. Men du är det adjö. Det skall firas rejält.

Ni som gråter om censur, fascism har ingen koll. Twitter är ett privat bolag och får göra som det vill angående vilka som använder plattformen.

Det stolliga med Trumps public relations är att han uteslutande kommunicerat via Twitter till att börja med. Detta har skiljt honom och andra presidenter åt vilka kommunicerat med vanliga media och inte ägnat sig åt kommunikébetonad envägskommunikation av rädsla för kritiskt bemötande.
Citera
2021-01-09, 00:47
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:

13 dagar
Vad menar du med detta? Nyfiken. "Declass"? Vill man hindra honom från att göra det? Väntas det nya uttalanden från Trump, och i så fall via vilka kanaler nu?
Citat:
Ursprungligen postat av tactile

Förhoppningsvis överlever Trump denna Twitter-ban, ska du se.
Citera
2021-01-09, 00:48
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lauper
Det du förespråkar är något mycket, mycket obehagligt men det begriper du nog inte själv...

Hur menar han då?
Citera
2021-01-09, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Jo, det kunde de absolut, hade hon varit svart eller om det varit Bidensupportrar så hade det definitivt varit något media gjort en stor sak över.
Hade det varit BLM som kommit till Capitol så hade hon inte ens kommit in i byggnaden. Du snackar mycket om att det daltas. Om något har det väl daltats med dessa klappmongon som intog Capitol. Varför fick dom gå hem utan åtgärd, varför inte tvingas ner på marken och får dom vänta tills dess att dom kan bli bortförda för identifiering och vidare utredning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in