2021-01-08, 23:43
Bannlyst
Ingen trodde ju såklart inte att det skulle bli en "riktig" revolution i vanlig mening. Det var ett statement, ifrån vanligt folk emot politiker och media att sluta ljuga, och att förfalska röster. Vi kan göra revolution om ni fortsätter att vara odemokratiska, så ville nog de flesta där säga.

Varför visade ingen mediekanal när hundra tusen stod utanför vita huset och lyssnade på Trump? Därför att det inte tjänar deras agenda. Tveksam objektivitet av msm journalister tyvärr, och i Sverige, eftersom att dom små liven bara läser propaganda-skräp likt washington post. Och ni som säger att den här rörelsen handlar om Trump som person - ni är hjärntvättade av ljugmedia. Det handlar om en rörelse som ser svågrarna media, poltikerna, oligarkerna skapar nåt som inte folket vill. En diktatur som som består av psykopater, och som kväver den hederliga människans röst, på vars rygg den står.

Vägrar visa sanningen. Okej då får vi ta in rörelsen i ert vardagsrum, tänker vissa. Media är väldigt skyldig till hatet mot vanligt hederligt folk, när nu aftonbladet har fått en ny kulturchef som slickar NYT och CNNs fötter (Som resten av svensk msm) så verkar aftonbladet-kultur spårat ur rejält.

Det här var ett snällt folkligt uppror mot en överklass som inte jobbar för folket utan för sin egna karriär och plånbok. Men det letade sig tydligen in dåliga dårar i där som ville förstöra den här uppvisningen som ville beté sig dåligt. Väldigt tråkigt att det ledde till våld.

Obs, jag är ingen trumpist här, men gillar inte när hederligt folk blir överkörda av en självutnämnd "elit". Dom är ingen elit, dom är skojare.

Men splittring är inte svaret. respektera olika världsbilder utan att kasta paj, även här får media noll i betyg, det kastas fascism hit och dit hela tiden, samma sak bland forumanvändare då är det epitet landsförrädare hela tiden. Nu håller vi varandra i händerna och sjunger en sång.
Senast redigerad av xyxzopol 2021-01-09 kl. 00:17.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Riktigt tramsigt på CNN om att stoppa Trump från att skicka iväg några nukes innan han avgår.
Finns det någon som helst anledning att tro han skulle vilja göra det? Inte vad jag har sett i alla fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Nej, det är bevisat bortom allt rimligt tvivel att den notoriske BLM-marodören var där. Han stod i frontlinjen och instigerade det hela. Han har ju redan erkänt det för lokala nyhetsstationer i USA.

Men ja, de som gapar om 20 år i finkan antar jag även önskar att han åker dit på det.
Trodde inte tror var lite otydlig men därav frågan om han gripits ännu.
Senast redigerad av smultronkungen2 2021-01-08 kl. 23:46.
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Han är ju redan under husarrest (alltså på hotellrummet). Han är ju också att anses som en notorisk upprorsmakare då han redan står under åtal för hans medverkan i sommarens upplopp. Där han bl.a hotade en kvinna till livet och hade sönder några bilar.

Efter han erkänt sin medverkan här så blir det ju ganska enkelt för polisen att göra honom till en av dessa som kommer straffas hårt.
Vi får väl se hur hårt det blir. Tror de som krossat fönster och slagits med polisen kommer få hårda straff men knappast de som ej kaozat,
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-front
Jag drömmer mig bort till den dagen då SD-anhängare eller andra "höger" slår slag i saken och visar sitt missnöjda offentligt likt dem i USA, där de åtminståndd vågar stå för vad de tycker.
De hade stöd av presidenten och trodde att de skulle vinna och bli revolutionshjältar. Nu står de nog inte längre för vad de gjorde.
Citera
2021-01-08, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
De hade stöd av presidenten och trodde att de skulle vinna och bli revolutionshjältar. Nu står de nog inte längre för vad de gjorde.
Min gissning är att dom flesta fortfarande anser att en Audit behövs. Tror inte dom kände att det här besvarade deras frågor kring valet nämligen därav tror jag problemet kvarstår.
Citera
2021-01-08, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-front
Jag drömmer mig bort till den dagen då SD-anhängare eller andra "höger" slår slag i saken och visar sitt missnöjda offentligt likt dem i USA, där de åtminståndd vågar stå för vad de tycker.

Dröm på du bara, det som sker nu är nämligen att det går upp ett ljus för ganska många människor vilka psykopater dessa högerextremister verkligen är, blir så otroligt uppenbart nu. Synd att det behövde gå så här långt men bättre sent än aldrig att folk förstår.

IQ genomsnittet på den här mobben måste varit exceptionellt lågt, tvivlar ärligt talat på att de ens skulle greja årskurs fyra. Hela grejen är rent ofattbart pinsam för USA som nation.

Högerextremister är inte patrioter, de är psykopater.
Senast redigerad av mastodon111 2021-01-08 kl. 23:53.
Citera
2021-01-08, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Twitter, facebook mfl stänger ner alla pro-Trump följare nu, gab.com/parler.com är nya stället.

https://tv.gab.com/channel/a/view/welcome-to-gab-a-message-from-5ff8989c87e3f385144ad67e

Trevlig kille, jag är för yttrandefrihet oavsett vilken politisk sida man står på, har dock aldrig hört talas om communitiet tidigare.
Citera
2021-01-08, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Fast det handlar inte om självförsvar i detta fallet, det handlar om att hindra intrång i ett skyddsobjekt.
Polisen var anställd just för det ändamålet
Det handlar nog om både och i det här faller, vilket i så fall kan göra skjutningen än mer försvarbar rent juridisk. Men vi får se, jag tror dock inte man ska ha några större förhoppningar om att denna polis kommer att bli dömd i slutändan.
Citera
2021-01-08, 23:52
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Min gissning är att dom flesta fortfarande anser att en Audit behövs. Tror inte dom kände att det här besvarade deras frågor kring valet nämligen därav tror jag problemet kvarstår.
Nu har de ju tyvärr gjort något som gör att alla glömmer valfrågorna. Det blir några ensamma ölmagar som fortsätter skrika och resten av världen förfasas över kuppförsöket som blev en selfie-orgie. Rörelsen har dödat sig själv och nu skrattar alla åt deras övertygelser.
Citera
2021-01-08, 23:52
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det handlar nog om både och i det här faller, vilket i så fall kan göra skjutningen än mer försvarbar rent juridisk. Men vi får se, jag tror dock inte man ska ha några större förhoppningar om att denna polis kommer att bli dömd i slutändan.

Hänger väl lite på om det var en polis eller en secret-service som sköt
Citera
2021-01-08, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Nu har de ju tyvärr gjort något som gör att alla glömmer valfrågorna
Fast att du har glömt valfrågan är inte ett tecken på att alla gjort det. Men framförallt är det inte ett tecken på att dom som var där har gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in