2021-01-08, 23:28
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
Kanske ska vi till och med skratta åt den oduglingen?

Varför inte? Jag skrattade åt dåren som sprängde sig själv vid Drottninggatan för en rad år sedan. Skrattade även åt den arab som sprände benen av sig när han skulle bomba Israels ambassad vid Khao San Rd i Bangkok.
Citera
2021-01-08, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
”Dom släppte in oss”

https://mobile.twitter.com/DuvalinPapi/status/1347068966783635456
https://nypost.com/2021/01/08/video-shows-capitol-police-cop-getting-crushed-by-protesters/amp/

Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Den våldsamma stormningen av Capitol Hill.

https://twitter.com/disclosetv/status/1347615998610911234

Ja det var ju väldigt olika scenarios det där. Blev de insläppta eller tog de sig in med våld? Gillar inte våld men står nog på Trumpers sida i det där.
Citera
2021-01-08, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
1. Har han bara gått in så blir han nog inte anklagad för nåt (i så fall får de åtala typ 2000 personer)
2. Du tror inte han just nu funderar på hur han ska maximera sin vinst? Det hade jag gjort iaf.
Jag hoppas han blir anklagad och fälld. Straffet får givetvis stå i proportion till brottet.
Citera
2021-01-08, 23:32
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Sällan har så många idioter samlats på en såpass liten yta på en och samma gång. Extremister från hela USA gjorde gemensam sak. Ofantligt pinsamt för USA hela grejen, deras rykte som nation devalverades minst sagt.

Det enda positiva med det här är väl att det går upp för fler och fler människor vad arga högerextrema är för typ av människor. Ingen jätteskillnad på dessa arga Trump anhängare samt SD, det finns åtminstone många likheter. Självklart skulle liknande händelser kunna ske här.

Vad som stör mig allra mest är dock att de kallar sig för patrioter, psykopater är ett mera lämpligt ord. Överhuvudtaget stör det mig när extremister stjäl det uttrycket, psykopater är vad de är, ingenting annat.

Du verkar helt ha glömt våren/sommaren 2020. Då var det än fler extremister på en mindre yta, som både härjade mer och som skämde ut landet till max. Det har regnat åtal över de vänstermuppar som deltog i dessa kravaller.

Här lär du se ett fåtal som åker på ett par näsbrännor.
Citera
2021-01-08, 23:32
Medlem
pinnpelle88s avatar
Twitter, facebook mfl stänger ner alla pro-Trump följare nu, gab.com/parler.com är nya stället.

https://tv.gab.com/channel/a/view/welcome-to-gab-a-message-from-5ff8989c87e3f385144ad67e
Citera
2021-01-08, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Ja det var ju väldigt olika scenarios det där. Blev de insläppta eller tog de sig in med våld? Gillar inte våld men står nog på Trumpers sida i det där.
Vid vissa portar gjorde poliserna sitt jobb, men vid andra gjorde de inte sitt jobb. Några korrumperade poliser legitimerar inte en stormning av ett parlament i syfte att påverka utgången av ett val.
Citera
2021-01-08, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
De tog sig in på olika ställen vid olika tidpunkter. Av bilderna att döma och det faktum att flera poliser skadades svårt, varav en avled, så användes våld vid forceringen.
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Twitter, facebook mfl stänger ner alla pro-Trump följare nu, gab.com/parler.com är nya stället.

https://tv.gab.com/channel/a/view/welcome-to-gab-a-message-from-5ff8989c87e3f385144ad67e
Perfekt om de håller sig där så vi andra slipper höra på skiten. Finns ju också myspace, har hört att det kan vara coolt.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
1. Har han bara gått in så blir han nog inte anklagad för nåt (i så fall får de åtala typ 2000 personer)
2. Du tror inte han just nu funderar på hur han ska maximera sin vinst? Det hade jag gjort iaf.

Han är ju redan under husarrest (alltså på hotellrummet). Han är ju också att anses som en notorisk upprorsmakare då han redan står under åtal för hans medverkan i sommarens upplopp. Där han bl.a hotade en kvinna till livet och hade sönder några bilar.

Efter han erkänt sin medverkan här så blir det ju ganska enkelt för polisen att göra honom till en av dessa som kommer straffas hårt.
Citera
2021-01-08, 23:40
Medlem
Citat:
1. Inte ens om man är i front?
2. Lägg märke till hur andra användare gav svar på mina frågor där man hade något svar att ge och sket i att svara på nånting helt annat där man inte hade svar att ge. Det klarade tyvärr inte du.
Citera
2021-01-08, 23:42
Medlem
Apple får press på sig att stänga ner parler. Lever vi inte i en farlig värld nu? Oliktänkande stängs ner, tystas eller grips medans mässan klappar händerna. Pratar vi om en kupp eller revolution så kommer den från vänster. Inte höger.
Citera
2021-01-08, 23:43
Medlem
Rätt intressant att höra Senator Ben Sasse's syn på händelserna, Trumps roll och även att han håller på att utreda varför Nationalgardet inte sattes in i tid.

https://www.cbsnews.com/video/nebraska-gop-senator-ben-sasse-on-us-capitol-attack/#x

PS. Det är också rätt trevligt att se hur en politiker som inte tycker att reportern har rätt kan hantera det utan att ta till de otrevligheter som stolpskottet Trump höll på med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in