2021-01-08, 19:02
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Favoriten är ändå ledamoten från West Virginia som, på sitt eget klipp, vrålar ”we are in! This is -namn- storming the capital!”

Ja, för att förtydliga min ståndpunkt anser jag det hade varit exakt lika illa om detta var BLM/AFA eller vilken annan gruppering som helst. Det som ger denna tråd mervärde underhållningsmässigt är att donald-anhängarna är så gravt intellektuellt handikappade. Det yras om fejkade dödsfall, konspiration att judar och tech-jättar ligger bakom, finanser från utomjordingar och gud-vete-allt.
Den, utan konkurrens, mest underhållande tråden som någonsin skapats här på Flashback. Denna tråds samlade intellektuella kapital ger en insyn och förståelse att vissa politiska grupperingar röstar och agerar som de gör.
Otroligt insikts-mässigt och socio-psykologiskt. Jag skulle våga kalla det ett fenomen.
Nyanser och mångfacetterad insikt saknas, och "man" lutar sig mot treminutersklipp på YouTube, eller någon suspekt breitbart-klon, kallar detta för "sanningen" och re-agerar/kontrar all form av ifrågasättande med cirkelargument, syllogism, omvänd implikation, förväxling av inklusion och exklusion, kvantitativ logik, propter hoc, "anekdotisk bevisföring", confounding m.m. för att citera lite ur sida 1 om argumentationsteknik.
Citera
2021-01-08, 19:03
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Nä från att säga i Love you. You are special.
Till det han säger nu är så klart ingen vändning

Haha.
Jag vet inte riktigt vad du menar här.
Kanske menar du att när hans uttalande var riktat specifikt till våldsverkarna. VAr det i så fall något Trump uttalade ordagrant, eller något som du inbillar dig (på samma sätt som många vänstertomtar inbillar sig att hans "very fine people on both sides" var ett uttalat stöd till nazister och deras våld, men inte till Antifa på samma sätt, och inte ett stöd till de fredliga demonstranterna i Charlotte som avhöll sig från våld utan bedrev fredligt opinionsarbete).
Citera
2021-01-08, 19:05
Medlem
Vice President Mike Pence har anlänt till Vita Huset där även President Trump befinner sig. Det är första gången Pence är i Vita Huset sedan onsdag när han och Donald Trump hamna i kläm.

https://twitter.com/Kevinliptakcnn/status/1347604210309865474
Citera
2021-01-08, 19:05
Medlem
Vad gjorde polisen när folkmassan trängde sig upp mot kongressens trappor, in genom fönster och dörrar?

I den amerikanska tv-kanalen MSNBC förundrar sig förre FBI-chefen Frank Figliuzzi över de videobilder som visar hur poliser inte sköter sitt jobb, inte håller sina positioner utan släpper in de arga Trumpanhängarna.

– Planen att storma Capitolium var ingen överraskning för någon. Det fanns gott om information på sociala medier att våldsamma extremistgrupper planerade detta. Jag känner inte till en enda säkerhetsmyndighet som inte ser detta som ett totalt misslyckande från polisens sida, säger Frank Figliuzzi.
(...)
– Någon högre upp i hierarkin måste ha gett order om att inte ingripa. Jag fördömer starkt avsaknaden av professionellt polisarbete kring Capitolium. Det vi såg på onsdagen var ett inhemskt terrordåd mot den demokratiska processen, säger Figliuzzi.
https://svenska.yle.fi/artikel/2021/01/07/vad-gjorde-polisen-nar-trumps-anhangare-stormade-capitolium

Vad hade hänt om kongressen ockuperats och ordningsmakten låtit det ske därför att de hellre ville ha Trump som president? Eller om elektorenas valsedlar hade bränts? Vad hade demokraterna kunnat göra?
Citera
2021-01-08, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Kommer den polisen att bli åtalad?

Jag vill se liket innan ett uttalande om saken. I videon så ser man att skytten riktar vapnet åt ett annat håll innan han skjuter. Det gör man inte om skottet ska träffa målet. Vinkeln på vapnet är också helt fel för att kunna träffa hennes hals. Skytten skulle enbart kunna träffa hennes ben med den där vinkeln på vapnet. Jag tycker mig känna igen henne från en annan incident. Den där näsan är svårt att ta miste på.

https://twitter.com/BobbyPiton3/status/1347519549487374337
Citera
2021-01-08, 19:15
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Vad jag skrev var att man borde ha förhandlat med varandra då hade inga dödsoffer krävts. Hade kongressen bara accepterat de krav som jag skrev så hade demonstranterna nöjt sig med det.
Men det finns ju inget att förhandla om?
Biden har vunnit valet vilket jättebebisen vägrar förstå.
Citera
2021-01-08, 19:18
Avslutad
Det var att betrakta som ett överlagt försök till statskupp enligt de representanter för säkerhets- och underrättelsetjänst i NATO-länder som uttalat sig om händelserna. Förutom att hetsa mobben tycks Trump ha beordrat sina myndigheter att vara synnerligen passiva osv.

Citat:
Insider spoke with three officials on Thursday morning: a French police official responsible for public security in a key section of central Paris, and two intelligence officials from NATO countries who directly work in counterterrorism and counterintelligence operations involving the US, terrorism, and Russia.

They said the circumstantial evidence available pointed to what would be openly called a coup attempt in any other nation. None were willing to speak on the record because of the dire nature of the subject.

https://www.businessinsider.com/trump-attempted-coup-federal-law-enforcement-capitol-police-2021-1?r=US&IR=T
Senast redigerad av HuldumeyStone 2021-01-08 kl. 20:03.
Citera
2021-01-08, 19:18
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Statstelevisionen påstår både i sändning och i en artikel på sajten att Trump "tvärvänder och fördömer stormandet" idag.
Men jag kan inte hitta någon tvärvändning i presidentens syn på stormningen av Capitolium, eller ens någon ändring av sin syn på den, då han tidigare inte ö h t uttalat sig specifikt om den, utan bara uppmanat folk – i allmänhet, inte bara anhängare – att avstå från våld, nämligen i en tweet som raderades av Twitter.

Har någon hört eller läst ett uttalande från Trump som gör påståendet att han skulle ha "tvärvänt" motiverat?

Jag har sett att många Trump-fientliga vänsterliberaler vantolkar hans "I love you" som ett stöd till våldsverkarna, men det är det ju inte, utan det här är bara vänstermedias sätt att försöka rationalisera sitt oresonliga hat.
Jag kan säga att jag delar din uppfattning:

(FB) Revolution i USA den 6 januari?

"I love you" och "you are special" tolkar jag som ett tack riktat till alla anhängare, och naturligtvis inte till personerna som tog sig in i kongressbyggnaden. Han uppmanade alla på plats i DC att respektera ordningsmakten och att åka hem utan bråk och stök.
Citera
2021-01-08, 19:24
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
13 stycken har väl blivit omhändertagna såg jag någonstans.
Nog är det fler än så (om det är denna händelse du menar). Någon kan väl uppdatera siffran, men här (Fortune, en amerikansk affärstidskrift) nämns 60 och att möjligen uppemot 20 år i fängelse.
Citera
2021-01-08, 19:25
Medlem
Ja, inget är som det ser ut. Trump har så klart inte gjort fel. Det går bra nu. Han gör come back i Florida 2022.

Så jävla illa ställt är det med verklighetsförankringen.
Citera
2021-01-08, 19:26
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag kan säga att jag delar din uppfattning:

(FB) Revolution i USA den 6 januari?

"I love you" och "you are special" tolkar jag som ett tack riktat till alla anhängare, och naturligtvis inte till personerna som tog sig in i kongressbyggnaden. Han uppmanade alla på plats i DC att respektera ordningsmakten och att åka hem utan bråk och stök.
Tack!
Jag sitter och filar på en anmälan till granskningsnämnden (som förhoppningsvis ska leda till min andra fällning) och vill kontrollera vad statstelevisionen skulle kunna invända med för att försvara sina lögner. De paranoida vänstertomtarna ser ju uppmaningar till våld och urskuldande vad än Trump säger, och de har så dålig kontakt med verkligheten att de tror på sina egna lögner och att deras vantolkningar är de enda rätta tolkningarna.

https://archive.is/L3sxX
Citera
2021-01-08, 19:29
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Ja, för att förtydliga min ståndpunkt anser jag det hade varit exakt lika illa om detta var BLM/AFA eller vilken annan gruppering som helst. Det som ger denna tråd mervärde underhållningsmässigt är att donald-anhängarna är så gravt intellektuellt handikappade. Det yras om fejkade dödsfall, konspiration att judar och tech-jättar ligger bakom, finanser från utomjordingar och gud-vete-allt.
Den, utan konkurrens, mest underhållande tråden som någonsin skapats här på Flashback. Denna tråds samlade intellektuella kapital ger en insyn och förståelse att vissa politiska grupperingar röstar och agerar som de gör.
Otroligt insikts-mässigt och socio-psykologiskt. Jag skulle våga kalla det ett fenomen.
Nyanser och mångfacetterad insikt saknas, och "man" lutar sig mot treminutersklipp på YouTube, eller någon suspekt breitbart-klon, kallar detta för "sanningen" och re-agerar/kontrar all form av ifrågasättande med cirkelargument, syllogism, omvänd implikation, förväxling av inklusion och exklusion, kvantitativ logik, propter hoc, "anekdotisk bevisföring", confounding m.m. för att citera lite ur sida 1 om argumentationsteknik.

ja de fria kanalerna och unsikter förutom ABF skolan och sossemedia banar för nya ideer och tankebanor. Förbjud dessa snarast
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in