Citat:
Ursprungligen postat av
Nulb
Favoriten är ändå ledamoten från West Virginia som, på sitt eget klipp, vrålar ”we are in! This is -namn- storming the capital!”
Ja, för att förtydliga min ståndpunkt anser jag det hade varit exakt lika illa om detta var BLM/AFA eller vilken annan gruppering som helst. Det som ger denna tråd mervärde underhållningsmässigt är att donald-anhängarna är så gravt intellektuellt handikappade. Det yras om fejkade dödsfall, konspiration att judar och tech-jättar ligger bakom, finanser från utomjordingar och gud-vete-allt.
Den, utan konkurrens, mest underhållande tråden som någonsin skapats här på Flashback. Denna tråds samlade intellektuella kapital ger en insyn och förståelse att vissa politiska grupperingar röstar och agerar som de gör.
Otroligt insikts-mässigt och socio-psykologiskt. Jag skulle våga kalla det ett fenomen.
Nyanser och mångfacetterad insikt saknas, och "man" lutar sig mot treminutersklipp på YouTube, eller någon suspekt breitbart-klon, kallar detta för "sanningen" och re-agerar/kontrar all form av ifrågasättande med cirkelargument, syllogism, omvänd implikation, förväxling av inklusion och exklusion, kvantitativ logik, propter hoc, "anekdotisk bevisföring", confounding m.m. för att citera lite ur sida 1 om argumentationsteknik.