2021-01-08, 17:21
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Det var alltså ok att storma Kapitolium när Kavanaugh skulle sväras in i SCOTUS 2018, men INTE i veckan när man ville protestera mot utbrett valfusk och en illegitim president!

www.twitter.com/JuliePonzi/status/1347003241876258816

https://donsurber.blogspot.com/2021/01/storming-capitol-was-cool-in-2018.html

Double-standards much?

Jag noterar även i mitt sociala medieflöde att samma vänsterdårar som skrek högst om att man skulle "avfinansiera polisen" är det som skriker som blådårar nu att polisen måste göra mer för att ingripa mot demonstranterna.

Double-standards much?

Själv ser jag högerdrägg som i somras ville att polisen skulle skjuta ihjäl så många BLM som möjligt nu skriker som de stuckna grisar de är för att en terrorist blev skjuten när hon skulle bryta sig in i kabinettet.

Double-standards much?
Citera
2021-01-08, 17:22
Medlem
Kafka_Gods avatar
En av de högerextrema terroristerna som deltog i det misslyckade kuppförsöket hade 11 Molotov cocktails och ett automatvapen, enligt åklagaren.

Citat:
One of the Trump supporters who stormed the US Capitol was carrying 11 Molotov cocktails and an assault rifle, prosecutors say

Citat:
Sherwin told reporters that 15 federal charges had been filed against people present at the riots for offences including illegally entering the Capitol, possessing a firearm and stealing congressional property.

Among those facing federal charges was the unnamed man arrested with the Molotov cocktails, a type of makeshift explosive. Sherwin described the devices as "ready to go."

https://www.businessinsider.com/trump-supporter-arrested-at-capitol-had-11-molotov-cocktails-feds-2021-1?r=US&IR=T
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detekarvisst
Avlägsna dig från tråden om du inte är kapabel att sakligt bemöta ontopicinlägg. Jag gör relevanta jämförelser för att belysa din sidas monumentala hyckleri. Säkert jobbigt för dig att läsa men det är ren fakta. Vänsterblivna kan ockupera senatsbyggnader och härja runt. Som vid tillsättningen av Kavanaugh och det utan att hysteriska brösttoner om ”terrorism” hörs från etablissemanget.

BLM som bränt ner hela stadsdelar har sluppit undan nästan all kritik. Särskilt CNN har gjort allt för att urskulda marxisterna i BLM´s terror och plundringar mot företag.

Donationer till BLM har gått rakt ner i Joe Bidens valkassa, hundratals miljoner. Ta emot pengar från kriminella marxister är okej för valfuskarna i demokraterna.

https://freedomwire.com/blm-biden-donations/
Citera
Medlem
En död polis alltså. Då blev det genast lite jobbigare för alla som deltog i upploppet.
USAs lagar om medhjälp till mord är inte roliga..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
https://www.friatider.se/bodstr-m-donald-trump-den-fredligaste-presidenten-usa-haft
Tack för att du citerade. Jag klickar aldrig längre på länkar till fisiga tider. Att inte starta krig är dock inte avgörande för huruvida man ska ses som fredsmäklare eller ej. Han har samtidigt släppt bomber som aldrig förr i enlighet med mitt tidigare inlägg.
Citera
2021-01-08, 17:23
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Det var alltså ok att storma Kapitolium när Kavanaugh skulle sväras in i SCOTUS 2018, men INTE i veckan när man ville protestera mot utbrett valfusk och en illegitim president!

www.twitter.com/JuliePonzi/status/1347003241876258816

https://donsurber.blogspot.com/2021/01/storming-capitol-was-cool-in-2018.html

Double-standards much?

Jag noterar även i mitt sociala medieflöde att samma vänsterdårar som skrek högst om att man skulle "avfinansiera polisen" är det som skriker som blådårar nu att polisen måste göra mer för att ingripa mot demonstranterna.

Double-standards much?

Blev några arresterade då? Blev de stoppade?
Citera
2021-01-08, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
USA har inte skickat marktrupp till någon konflikt. När det gäller konflikten i Jemen är det det ett proxy war mellan Saudiarabien och Iran. Nu är jag inte helt uppdaterad i den konflikten men Saudiarabien har skickat in marktrupp och lidit förluster, den iranskstödda jemenitiska sidan har skickat missiler mot Saudiarabiens oljefält. Detta sammantaget, USA:s nära allierade Saudiarabien i problem, hot mot oljeproduktionen och att Iran kan vinna mark innebär att vitala amerikanska intressen står på spel, vilket det inte gjorde i Serbien, Libyen och Irak.

Att kalla Trump för en fredsängel är nog att gå några steg för långt, men Trump lärde sig förmodligen av det senaste Gulfkriget att det kan bli kostsamt både ekonomiskt och politiskt att hamna i en långvarig konflikt med marktrupper.
Jag menar ingenting annat. Vissa trumpofiler menar ju dock att han i det närmaste skulle vara någon jesusfigur i dessa sammanhang. Det är denna bild jag är kritisk till.
Citera
2021-01-08, 17:24
Medlem
Japp, Demokraterna, PK-maffian, CNN och FaceTwitter genomförde en statskupp. Nu har hysterin gått så långt så att de skall använda riksrätt för att avsätta en president som redan meddelat att han avgår om några dagar. Snart styrs hela världen av människor som är som Annie Lööf. Ingen hjärna, men fulla av indignerad rättfärdighet och fullpumpade av Godhetsknark. George Orwell hade allt om bakfoten. Den värsta diktaturen är inte den som styrs av ondska, utan av Godhet.
Senast redigerad av VarmaDrycker 2021-01-08 kl. 17:26.
Citera
2021-01-08, 17:24
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
I somras attackerade BLM/Antifa Vita huset och läget var så pass allvarligt att Secret Service tvingade Presidenten till en underjordisk bunker...

Media håhade Trump då.
Tog de sig in? Tycker du att de skall lagföras`?
Citera
2021-01-08, 17:26
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Länga har det pratats om ryska "trollfabriker" & dom finns säkert. Men om man kollar i trådar om ryskt inrikespolitik så är det knappt ens märkbart jämför med propagandanivån i Politik-USA. Här är det så genomskinligt & uppenbart att det nästan blir skrattretande.
Det finns några Ryssland-trådar som också är ganska intressanta eftersom det mest är samma pro- och antiryska användare som slår på varandra dag ut och dag in, men det är inte tillnärmelsevis på samma nivå som i USA-trådarna. Att det blivit så här måste ha mycket med den mediala kampanjen mot Trump att göra. Det står att Trump sitter ensam i Vita huset och tröstäter jordnötssmör och sylt, och så dyker det upp 13 pers. här som skrattar rått åt det.
Citera
2021-01-08, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
I somras attackerade BLM/Antifa Vita huset och läget var så pass allvarligt att Secret Service tvingade Presidenten till en underjordisk bunker...

Media håhade Trump då.

BLM är en aktiv del av demokraterna, hundratals miljoner från donationer till BLM gick till Joe Bidens valkassa. Man kan säga att det var demokraterna som attackerade Vita huset och Trump. Känns som denna attack nu 6 januari var berättigad hämnd.

https://freedomwire.com/blm-biden-donations/
Citera
2021-01-08, 17:27
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Knappast, han har betydligt bättre saker att göra än att gå på "Bejing-Bidens" falska insvärningsceremoni. Knappt en käft kommer dyka upp och man kommer skylla allt på "COVID-19" men alla vet att det är för att "Dementia-Joe" är en sorglig loser som bara kan vinna genom falskspel. Men Trump, däremot, kommer hålla ett grandiost rally i Florida samma dag som kommer locka horder av människor!

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1347569870578266115

Tröst för ett tigerhjärta. Ännu ett Trump-rally. Hans bästa gren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in