Citat:
Ursprungligen postat av
hjaelploskille
Du tror inte att Catanzara bör ses som oerhört partisk? Han är en enorm Trumpsupporter, i dessa lägen bör man inte lita på vad en sådan person säger. Fast jag kan ha fel, när det är en BLM-protest så kanske du är typen som går direkt till källan, arrangörerna, för att ta reda på vad som egentligen hände när högermedia målar ut dem som rioters? För enligt din logik så bör ju de som var på plats kunna berätta hur det verkligen låg till?
Din jämförelse haltar, jag pratar om att han fått info från folk som stod på "den andra sidan"i den här konflikten, dvs. polisen. Men ja, jag tycker fler polisredogörelser från BLM-upplopp också bör beredas plats i media, som om det var din poäng håller jag helt med, men jag har en känsla av att det inte var det.
Beträffande demonstranterna, i ett annat inlägg har jag citierat vänsterextremisten John Sullivans vittnesmål, som även han medverkade vid händelsen, och även han ger en liknande bild. Ashli Babbitt, kvinnan som sköts i kallt blod, var INTE våldsam.
Här kommer ytterligare vittnesmål från fyra veteraner som också var på plats:
https://www.thegatewaypundit.com/2021/01/capitol-siege-four-veterans-give-firsthand-account-thursdays-protest-us-capitol
Så jag har inga problem med att använda vittnesmål på plats från folk som faktiskt varit på plats, vare sig de är till höger eller vänster, för om de bägge bekräftar samma sak så ligger det med all sannolikhet en hel del i det de säger.

Men sådana som er är lite lustiga att debattera med. Å ena sidan ska man inte lyssna på utsagor från någon som inte var där, som polisfackschefen, å andra sidan ska man inte heller lyssna på folk som varit där, men samtidigt är det helt legio att lyssna på någon som Thomas Bodström som har noll och inget med USA politik att göra och har heller aldrig haft det, och utan någon som helst anknytning till någon som har det, och som till råga på allt sitter i en studio tusentals mil från hämdelsernas centrum och komenterar kring det långt efter att aktionen avslutats!

Ja, ni är allt lustiga ni, men inte på ett komiskt sätt!