Citat:
Ursprungligen postat av
winnertip
Nej! Det gör dom inte. Dom kände igen A.A. Där A.A. talar i en walkie-talkie, jag är igenkänd, vad gör jag?, svaret blir skit i det, gör det du ska göra. Konversationen var på finska. Östling kunde finska, A.A. med
Jag har löst Palme-mordet, således gör jag anspråk på belöningen.
A.A. är skyldig! Vart faan tog puffran vägen?
Börja titta på vilka som torgför vittnesmålen från de finska flickorna. Det börjar med att
Bo Hall träffar en av tjejerna på en Finlandsfärja nästan SJU ÅR EFTER MOP! Bara tidsrymden borde få alla bedömare att bli på sin vakt. Hall kontaktar sin bekant och kontakt på DN,
Olle Alsen, som är den som spinner vidare på tråden och får sägas driver fallet. Det är han som släpper antydningar om
Anti Avsan till
Lars Krantz och
Sven Aner som sväljer allting med hull och hår och startar en förtalskampanj mot AA som har få om ens någon like i svensk rättshistoria.
Redan 1993 står det klart att inget av alla vittnen som i en strid ström passerar mordplatsen sett någon Dekorimaman, allra minst AA. Märkligt nog är det OA som besöker
Hans Ölvebro för att driva de finska tjejernas vittnesmål vidare. Inbördes spretar tjejernas vittnesmål åt olika håll och det är oklart vilken film de verkligen såg. Men framförallt finns inget substansiellt som ger stöd för att de verkligen såg en Dekorimaman i Dekorimahörnan vid tiden för MOP. Inget av de vittnen som passerar mordplatsen på Sveavägens östra trottoar ser någon dekorimaman, Varken
Ålenius, Landgre, Schaeffer, Rolder, Fauzzi, Björkman eller
Hellgren , med och utan vidhängande sällskap , ser en skymt av någon som kan liknas vid Dekorimamannen.
Både PU och diverse privatspanare har fascinerarats av denne Dekorimaman. Många på vänsterkanten har varit påtagligt nöjda med att peka ut AA utan att någon som helst bevisning förelegat. Hans politiska åsikt har räckt som intäkt för anklagelserna. Han har också kallats nazist vilket inte heller har presterats några bevis för att han skulle varit eller vara. Sedan kommer alla turer med hot och hatmail till Aner,
Gösta Söderström och även i något fall OA. Med tanke på allt som skrivits om honom blir det inte speciellt troligt att AA skulle som hämnd författat detta , öppet, från sin egen mail eller med ett så lättkopplat anagram som ”
Anita Svan”.
Här finns en möjlig desinformationskampanj. Syften kan vara att smutskasta AA, peka mot VD1 , sprida förvirring i PU och att sprida förvirring även bland privata granskare. Kanske ha flera av dessa anledningar som mål. Om detta varit syftet för vi nog ge den eller dom som anstiftat detta erkännandet av att lyckats över förväntan. Vem eller vilka som ligger bakom är inte lika lätt att säga. Men OA är en som sticker ut, det är han som driver på om dom finska flickorna. Här går mönstret igen , det är han som redan 1987 i förtäckta ordalag i DNs ”
Friskytten” pekar mot
Leif Thell och
Tomas Piltz. Han är den som drar fram ”att det svenska trädet ska fällas” och flera andra trådändar. OA öppnar många dörrar men är aldrig med och stänger någon. Det är ofta han som är källa till SA och LK som sedan skenar iväg med egenkomponerade lösningar i MOP-sammanhang.
Desinformationen i MOP är ett kapitel för sig som är intressant att granska . Stasikampanjen mot EAP finns redan som ett exempel. Boken ”
Uppdrag Olof Palme” av
Hermansson/Wenander är ett annat. Säkerligen finns det åtskilliga fler. Ett statsmannamord av MOPs kaliber ger möjligheter att känga en motståndare som många kan dra nytta av. Här tycker jag att OA och hans insatser runt MOP förtjänar att synas i sömmarna.