2021-01-08, 14:46
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Media skrev att hon blev skjuten i nacken. Hur gick detta till när hon stod öga mot öga med skytten?

Sköt han en boomerang mot henne som vände i luften hittade av nacken?

Klippet från skjutningen
https://twitter.com/hapinto2/status/1346966864786821121
Citera
2021-01-08, 14:48
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Media och den djupa staten är oerhört effektiv, det får man ge dem.
Det nästan ingen förstår, eller är för unga eller outbildade att förstå är att allt handlar om den globala ekonomin och världsordningen. Likväl i USA som i lilla Sverige, och för EU.
De länder som inte inrättar sig får den djupa staten och marknadskrafterna att agera. Har så alltid varit och kommer förbli.
Klimat, flyktingar etc är bara instrument för att kontrollera massopinionen.
Kina styr världsekonomin, inte usa eller ryssland. Sverige är knappt en halv veckopeng i sammanhanget och EU kanske en månadspeng.
Media är beroende av sina bidrag från stat för att överleva och agerar enligt deras agenda.
Många här har ju den insikten men 90 % har ingen jävla aning om vad de babblar om.
Det beror också på att källan är en och samma för många av dem? Vissa media är ovetandes om att de sprider en agenda?
Citera
2021-01-08, 14:49
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Jaså varför har inte Biden och demokraterna markerat hårt mot BLM och Antifa?
De har i själva verket utnyttjat dem för att påverka valet.
Ja, det undrar jag också. Jag tror det handlade om att man var väldigt rädda att mista väljare, alla var tvungna att gå och rösta för att utmana Trump.
Citera
2021-01-08, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Ingen specifik. Det räcker med att du pekar ut EN valfri observatör mellan 11.02pm när rösträkningen börjar fram till 11.50pm. Lycka till!

Ja du, nu har jag snabbspolat genom tidsangivelserna på två kameravinklar och det är fullt med folk där. Flera personer som går runt, fattat inte riktigt vad du dillar om. Så förslagsvis är valobservatören någon av dem?

Om du ska hävda omfattande valfusk som förändrade valutgången får du försöka bättre än så.
Citera
2021-01-08, 14:51
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Ingen bild eller video på Sullivan från Capitol Hill, men ok.
Så en vänsteraktivist trollade MAGA-demonstrationerna, sjukt kul, men hur ändrar det historien? Aktionen var lika olagligt då som nu.
Du kunde säkert finna en MAGA-supporter på någon av BLMs demonstrationer i somras, säger ingenting.

Finns en påstådd bild på Sullivan från Capitol Hill.
https://twitter.com/MrAndyNgo/status/1347318930138918930

Sullivan verkar vara brevid denna herre på bilden:
https://www.youtube.com/watch?v=ip1DsbDjbO0

Det är klart att en enskild bevisad BLM aktivist bland förtruppen inte säger något, men att förekommit motbevisar dom som här påstår att det är en foliehatts teori.
Senast redigerad av doncroce 2021-01-08 kl. 15:24.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Det är väl lätt: vill du uppfattas som en tänkande och rationell människa, bete dig som en tänkande och rationell människa. I vilka andra öppna forum för diskussion, både på nätet och samhället, hade dessa galningar fått stå oemotsagda?

Och återigen: förtjänar de doxxas?
Det är inte diskussionen i sig och att säga emot jag syftar på, utan en massa inlägg som uteslutande handlar om att Trump är ett svin som borde föras till slakt. Du har antagligen sett dem. Nyckelord: "Trump-runkare", "Trumpeten", "Runk-Rudy", "Runken", "sekten", "dårar", osv. osv. Alltså motsatsen till att bete sig som en tänkande, rationell människa. Det handlar om hån. Trådsabotage. Men skit samma — vi kommer inte längre. Och det var inte jag som började prata om att doxxa någon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det är extremt på ett sätt som man aldrig ser i trådar om t.ex. svensk politik. Trump utmålas visserligen konstant som en helt genomvidrig person, men det är mest intensiteten i det jag reagerar på. Det kommer ideligen rena propagandainlägg som inte bidrar till diskussionen.

Professionella betalda Trump-hatare + såna som blivit manipulerade av media gör att trådarna ser ut så här. Sverige är extremt i förhållande till andra länder när det gäller hatet mot Trump.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Härligt att den mest värdelösa presidenten i USA:s historia gjorde rent hus med den sittande clementinclownen. Tog hem presidentskapet, kongressen och senaten trots att han satt inlåst i sin källare stora delar av valrörelsen.

Det säger ganska mycket om vilket katastrofalt misslyckande Trump har varit.
Med facit i hand, tack GODE GUD att Trump INTE lyssnade på vänsterns krav om att inte utse ny SCOTUS-domare förrän efter valet! Hoppas SCOTUS djävlas maximalt med Biden och hans rövarpack, ty det är den enda kvarvarande maktbalansen i USA som kanske har möjlighet att blidka massan så pass att en total revolution kan undvikas!
Citera
2021-01-08, 14:53
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Professionella betalda Trump-hatare + såna som blivit manipulerade av media gör att trådarna ser ut så här. Sverige är extremt i förhållande till andra länder när det gäller hatet mot Trump.
Köper det. Har dock aldrig sett samma fenomen i diskussioner om bl.a. invandringen under mina 16, 18 år här.
Citera
2021-01-08, 14:53
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Du tror inte att en polisfackschef har kontakter med poliser som faktiskt befunnit sig på plats och kunnat berätta hur det verkligen låg till? Betydligt mer än vad Bodström har, skulle jag tro, vars åsikter TV4 för övrigt presenterar som om de vore en "sanning" och utan att det finns någon på den "andra sidan" som kan bemöta påståendet. Det är det som är fel på media i Sverige, kravet på "saklighet" gäller bara åt ett håll verkar det som!

Du tror inte att Catanzara bör ses som oerhört partisk? Han är en enorm Trumpsupporter, i dessa lägen bör man inte lita på vad en sådan person säger. Fast jag kan ha fel, när det är en BLM-protest så kanske du är typen som går direkt till källan, arrangörerna, för att ta reda på vad som egentligen hände när högermedia målar ut dem som rioters? För enligt din logik så bör ju de som var på plats kunna berätta hur det verkligen låg till?

Citat:
Köper det. Har dock aldrig sett samma fenomen i diskussioner om bl.a. invandringen under mina 16, 18 år här.

Nej, och av just den anledningen bör du kanske inte köpa att vi är ett stort gäng betalda Trumphatare. Vem fan tror du betalar oss, om du köper hans argument? Hur tror du att vi söker till ett sådant jobb och hur tror du att betalningen sker?
Citera
2021-01-08, 14:56
Medlem
Citat:
Det är inte diskussionen i sig och att säga emot jag syftar på, utan en massa inlägg som uteslutande handlar om att Trump är ett svin som borde föras till slakt. Du har antagligen sett dem. Nyckelord: "Trump-runkare", "Trumpeten", "Runk-Rudy", "Runken", "sekten", "dårar", osv. osv. Alltså motsatsen till att bete sig som en tänkande, rationell människa. Det handlar om hån. Trådsabotage. Men skit damma — vi kommer inte längre. Och det var inte jag som började prata om att doxxa någon.

Jag håller med om att diskussionsklimatet är riktigt dåligt, å andra sidan skriver andra användare grejer som ”pedofil”, ”vänstertroll”, ”vänsterbliven” och en uppsjö av olika antisemitiska och rasistiska skällsord så det går lite åt bägge hållen skulle jag säga. Snarare ett uttryck för vår samtid än den här tråden.

Nej, jag vet. Jag undrade bara ifall du höll med.
Citera
2021-01-08, 14:57
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
”stilen”?

Tycker att hans enväldiga stil varit tydlig ända sedan ”The Apprentice”.

För mig är det ett under att folk inte såg det komma.
Jo, det är just den stilen han lyckades hålla. Sista dagarna blev det bara lite för mycket för oss TV-tittare så ratingen sjönk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in