2021-01-08, 13:27
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Hittar inget om just det du menar.
Mest fredliga demonistrationer, alltså inget stormande och insparkande av rutor och lootande. Rätta mig gärna.
Det var extremt stökigt till och från i samband med de protesterna. Finns många exempel:

https://www.nbcnews.com/politics/supreme-court/protests-build-capitol-hill-ahead-brett-kavanaugh-vote-n917351

Både från Supreme Court och Kapitolium. Dock mest ordningsstörning och våldsamt motstånd.
Citera
2021-01-08, 13:28
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Trump hade länge manat att man skulle stoppa stölden av valet och det gällde att kämpa. I sin livliga fantasi trodde han antagligen på att hans mob skulle stoppa proceduren i kongressen och utropa honom till president ändå, med hjälp av Pence bl a.

Men folk dog istället och de stoppade förstås inte den lagenliga proceduren. Nu borde Trumps anhängare vakna upp och inse hur giftig Trump har varit med sin retorik och totalt ansvarslös. Trump har tagit avstånd från våldet, men han visste ju mycket väl att det skulle bli så, han skyddar bara sitt eget skinn nu.
Jag kan inte tänka mig att han får sitta kvar nu, i så fall får de hålla honom i husarrest utan tillgång till nätet.

(Min fetning). En del kommer att vakna upp, en del, förmodligen större del, kommer att bli ännu mer radikaliserade och arga.

Och sen kommer falangerna att ge sig på varandra.
Citera
2021-01-08, 13:28
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Som sagt 56 arresterade.

Men då var det "fredliga protester" , men nu är det plötsligt "statskupp". Om du inte ser hur detta vinklas annorlunda så kan jag nog inte hjälpa dig.

Så du kan inte skilja på motiven bakom bägge demonstrationerna? En skedde på centrum i olika städer efter poliskjutning.

En annan sker mot kongressbyggnaden under pågående räkning med senatorer på plats. En timme efter Trump hållit tal och sagt att valet blev stulet.

och du kan inte förstå varför den ena kallas statskupp medans den andra inte kallas statskupp?

Jag säger inte att BLM protester i somras var något bra eller positivt. Men att inte ske skillnaden är att blint blunda för verkligheten.
Citera
2021-01-08, 13:29
Medlem
Trump försökte stjäla valsegern genom att låta en mobb förhindra att Biden utsågs till ny president. En entusitstisk kvinnlig supporter forcerade en dörr vaktad av män med dragna vapen men hoppades att de var på Trumps sida. Vilket de kanske var.
Citera
2021-01-08, 13:30
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Som sagt 56 arresterade.

Men då var det "fredliga protester" , men nu är det plötsligt "statskupp". Om du inte ser hur detta vinklas annorlunda så kan jag nog inte hjälpa dig.

Ja, med tanke på att det var AFA och BLM i båda fall enl. tråden här så är det uppenbarligen inkonsekvent.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Varför skulle inte Pence vilja bli president en sväng. Det ser ju svinbra ut på CV't när han söker nytt jobb?
Sådana som Pence behöver inte något CV för att söka jobb, sådana som honom blir tillfrågade om de är intresserade av någon position. Blir han inte tillfrågad är han inte aktuell oavsett CV.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Jag håller med...ingen vet ju ännu.

Om jag får spekulera lite så kommer det att återgå till den sakta lunken innan Trump. Vad jag menar är att Trump rörde om inte så lite i grytan för att han egentligen inte var den typiska politikern med avsaknad av "hur man för sig" som politiker och förhandlar, kompromissa och uppträder som en diplomat.

Joe Biden är ju en politiker från början och kommer liksom presidenterna innan Trump att uppträda "korrekt", smila in sig hos vissa och säger sig vara lyhörd. Sedan kan han - liksom så många andra presidenter - gå till sin kammare och göra helt andra saker...
Vi får se.. Man vet aldrig
Citera
2021-01-08, 13:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Så du kan inte skilja på motiven bakom bägge demonstrationerna? En skedde på centrum i olika städer efter poliskjutning.

En annan sker mot kongressbyggnaden under pågående räkning med senatorer på plats. En timme efter Trump hållit tal och sagt att valet blev stulet.

och du kan inte förstå varför den ena kallas statskupp medans den andra inte kallas statskupp?

Jag säger inte att BLM protester i somras var något bra eller positivt. Men att inte ske skillnaden är att blint blunda för verkligheten.
Men det jag länkade till nyss handlade om hur vänsterdemonstranter försökte hindra att senaten utsåg en domare till HD.
Den händelsen kommer du inte ens ihåg. Vilket är fullt naturligt då det rapporterades väldigt lite om det i media & helt utan krigsrubriker.
Citera
2021-01-08, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiro
Jag hörde att det va Mike Pence han skyddade. Låter väldigt rimligt isf
Några lär ha gått runt och ropat "Var är Pence?" eftersom han hade haft kurrage nog att motstå Trumps uppmaning att ogiltigförklara elektorernas röster.
Citera
2021-01-08, 13:33
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Men det jag länkade till nyss handlade om hur vänsterdemonstranter försökte hindra att senaten utsåg en domare till HD.
Den händelsen kommer du inte ens ihåg. Vilket är fullt naturligt då det rapporterades väldigt lite om det i media & helt utan krigsrubriker.

Men orka? Om Trumps -supportrarna hindrats och stannat utanför Capitol och inte slagit sönder dörrar och fönster hade vi inte haft den debatt vi har idag, ser du inte skillnaderna?
Citera
2021-01-08, 13:34
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
När demokraterna försökte hindra att Brett Kavanaugh skulle bli vald till högsta domstolen så stormade vänsterdemonstranterna senaten. Ingen som dillade om "hot mot demokratin", "kupp" eller liknande då. Ingen som blev skjuten av polisen den gången.

Det är ett privilegium förbehållet vänsterblivna att få agera så. Då hörs heller inga anklagelser om terrorism.

By Thursday afternoon, Capitol Police began arresting hundreds of protesters inside the Hart Senate Office Building who raised their fists and loudly started chanting “Kavanaugh has got to go.” Arrests were made after protesters began sitting down in the building's atrium, refusing to cooperate with law enforcement.”

https://www.foxnews.com/politics/kavanaugh-protesters-arrested-at-capitol-after-thousands-march-on-supreme-court
Citera
2021-01-08, 13:34
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Det är kört med republikanerna nu för ett bra tag!

Demokraterna kommer ha majoritet i beslut framöver..

Kommer det komma ett till krig utomlands lr har usa inte råd?
Den demografiska utvecklingen i USA talar inte heller till republikanernas fördel. Enda utvägen är att orientera sig bort från demokraterna och deras politik så gott det går. Spela på den polarisering som redan finns. Två distinkta valmöjligheter i nästa val. Demokraterna har redan valt väg. Republikanerna bör röra sig i rakt motsatt riktning. Annars återstår endast krympandets radikalisering, och våld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in