2021-01-08, 12:20
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
En tanke som föresvävat mig är varför donald inte ledde massan med människor in i Capitolium själv? Typ tog befälet? Gick först av alla, som vilket djärv ledare som helst skulle göra.
Det jag såg var fjanten bakom en plexiglasskiva. inga MAGA-gaphalsar som reflekterat över det?
donald som går emot etablissemanget enl. vissa, vågade inte göra något själv, mer än retoriskt elda på tjockisarna i publiken. Det kanske hade varit donald som blev skjuten när han försökte ta sig in genom ett fönster i en dörr. Det vore väl mer rätt?

Ja, det var väl det många av fåren trodde. Han hade ju sagt att han skulle marschera med dom.
Men, nä. Det var bara lite fake news. Istället satt han på tryggt avstånd och twittrade.

#maga #iamthepeople #together #wegotthis
Citera
2021-01-08, 12:24
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så desperat att köra med detta citat om och om igen. Alla med en hjärna fattar att han sa fel.
Vill du att vi ska använda den måttstocken på allt som alla säger? Har man sagt ett fel så ska det hållas emot en resten av livet.

Samtidigt är det rätt konstigt. Enligt "er":
- Biden är så smart att han har lyckats sno miljontals röster utan att lämna bevis efter sig.
- Biden är senildement och råkade säga i en intervju att han snodde valet.

Jag tror inte att Biden har skruvat på röstmaskinerna och fått döda personer att resa sig från sina gravar och gå till vallokaler. Om det har skett, vilket det finns bevis för, är det möjligt att Biden är för dement för att ens veta om att det har skett. Det är givetvis organiserat av flera obehagliga människor inom det demokratiska partiet och när Biden har fått makten kommer han snabbt att ersättas av Kamala Harris. Varför hette deras kampanj Biden&Harris men republikanernas kampanj hette inte Trump&Pence?
Citera
2021-01-08, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Terrorism är en ideologisk företeelse som innefattar väldigt många olika metoder, och där inte alla bygger på faktiskt våld och faktiska mord. Det mesta inom ideologin Terrorism är faktiskt psykologisk krigföring, under vilken denna snara passar in som handen i handsken.

Må så vara men det är många som försöker dra enormt stora växlar av detta och prata om statskupp vilket blir direkt löjeväckande.
Citera
2021-01-08, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Hela hans presidentskap har bara varit som en fyraårig TV-såpa för honom. "Jag sa som jag sa för att få tittare". Det säger egentligen mer om USAs valsystem än om honom.
Han trodde nog att det skulle vara lika lätt att blåsa systemet som det vara att göra det med byggentreprenörer och banker.
Citera
2021-01-08, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Du menar att vi är människor allesamman? Vilka nyansskillnader talar vi om gällande politiken. Exemplifiera gärna eller lämna diskussionen.
Vill du påstå att det endast är den politik som existerar i Sveriges riksdag som är mänsklig? Att det omöjligt kan finnas andra politiska åsikter? Då accepterar du således påståendet att valet i vår Svenska demokrati och valet i den Vitryska diktaturen är samma sak. Ska jag uppfatta sig så?

I Sveriges riksdag existerar inga skillnader, annat än på ytan. Extremt små variationer av samma politiska gren. Tex står alla för välfärdssamhället, skatter, politisk styrning, rättsväsendet, globalism, osv, listan kan göras lång. Hela riksdagen är ett dåligt skådespel för en dum publik.

Jag skriver grundfrågan igen om du glömt bort den, "vad är det för skillnad på ett demokratiskt val där alla partier tycker likadant eller ett val i en diktatur?"
Citera
2021-01-08, 12:29
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Även demokraterna undrar hur detta kunde hända, det här var en demonstration som helt öppet annonserats ut i månader på sociala media, inga förberedelser från polisens sida, inga polisinfiltratörer bland anhängarna som förvarnade om vad som skulle ske, man behöver inte vara speciellt konspiratoriskt lagd för att förstå det skulle gå hela vägen.
Kanske de satt ngn som Tegnell som chef för säkerheten, som alltid brukar ligga ngt halvår efter i händelserna, för att vara säkra på att lyckas.
Säkerheten var onekligen under all kritik. Det fanns inte en chans i världen att de poliser som fanns på plats skulle lyckas hålla, vad var det, 30 000 människor i schack. Det är mycket som är märkligt med detta.
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Jag skulle till och med vilja påstå att man behöver inte vara speciellt konspiratorisk av sig för att påstå att de som var ansvariga för säkerheten också ville försäkra sig om att demonstrationen skulle ta sig hela vägen in i Capitol Hill iaf för den säkerheten var katastrof. Lika mycket, om inte mer än trump, så borde den som vart ansvarig för säkerheten förstått att det fanns en risk att det skulle spåra ur och säkerhetsställa att man isf kan hantera det.

Jag säger inte här att ansvaret ligger på varken dems eller reps då jag inte vet vem och hur man fattatat besluten kopplat till säkerheten jag säger bara att den var katastrof.
Håller med. Inte förvånande att det blev som det blev. Personerna som tog sig in verkade som sagt lika förvånade som någon annan. Gick omkring i huset, ropade och tog lite bilder. Det såg ut som en rundtur på ett museum.
Citera
2021-01-08, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Ja, det var väl det många av fåren trodde. Han hade ju sagt att han skulle marschera med dom.
Men, nä. Det var bara lite fake news. Istället satt han på tryggt avstånd och twittrade.

#maga #iamthepeople #together #wegotthis
Hallå. Hälsporren! Han kan ju inte marschera sedan värvningen till armén. Och för att inte tala om JÄTTELUTANDE JÄTTEHALA ramper som kan finnas på bögen som ingen, ingen, kan gå nedför lika snabbt som Trump själv. Men idag var det lika många som man inte kunde tro det var sant, och det är fantastiskt många. Mmmm.
Citera
2021-01-08, 12:30
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Biden: "Whoever among you sees wrong, let him change it with his hand. If he is not able, then with his tongue. If he is not able, then with his heart"
Trump-supportrar: Biden uppmanar till jihad!

Jag står fast vid att denna anklagelse är 100% bullshit, och den som verkligen tror att Biden manade till jihad är på riktigt körd i huvudet.

Han kanske inte menar det men vad spelar det för roll när man är så jävla obegåvad att man citerar en Hadith om profeten Möhammed. Tekniskt sett uppmanar han muslimer till Jihad.

Men saken blir väl inte bättre när tycker att barnen ska lära sig mer om Islam i skolan. Var det Ilhan Omar som gav han idén kanske.
Citera
2021-01-08, 12:35
Medlem
lemmelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Mycket klyftig slutsats. Man får se efter sina kumpaner. Låt Pence benåda Assange av bara farten oxå.

Alla blir nöjda.

Mer och mer talar för att en sådan plan från Trump håller på att fungera. Allt fler toppolitiker vill nu använda 25e grundlagstillägget för att avsätta honom i förtid.

Vågar de verkligen lita på Pence att inte benåda Trump?
Citera
2021-01-08, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Vill du påstå att det endast är den politik som existerar i Sveriges riksdag som är mänsklig? Att det omöjligt kan finnas andra politiska åsikter? Då accepterar du således påståendet att valet i vår Svenska demokrati och valet i den Vitryska diktaturen är samma sak. Ska jag uppfatta sig så?

I Sveriges riksdag existerar inga skillnader, annat än på ytan. Extremt små variationer av samma politiska gren. Tex står alla för välfärdssamhället, skatter, politisk styrning, rättsväsendet, globalism, osv, listan kan göras lång. Hela riksdagen är ett dåligt skådespel för en dum publik.

Jag skriver grundfrågan igen om du glömt bort den, "vad är det för skillnad på ett demokratiskt val där alla partier tycker likadant eller ett val i en diktatur?"

Gör du inte ett tankefel nu?

Riksdagen är inte en förlängning på hyllan med flingor i snabbköpet. Allt finns inte per automatik representerat där utan det krävs att någon kan formulera ett sätt att ordna saker på som tilltalar en större mängd människor och därigenom få representation i riksdagen

Dina ideer är väl helt enkelt inte tillräckligt lockande för att företrädas i riksdagen.

Om du kan få med dig tillräckligt många så kommer det absolut att finnas valsedlar med ditt namn. Det gör det inte i en diktatur.
Citera
2021-01-08, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemmeln
Mer och mer talar för att en sådan plan från Trump håller på att fungera. Allt fler toppolitiker vill nu använda 25e grundlagstillägget för att avsätta honom i förtid.

Vågar de verkligen lita på Pence att inte benåda Trump?

Jag tror inte det är hans plan. Ifall 25:e tillägget används eller om han blir avsatt genom riksrätt så kan han inte ställa upp i valet 2024.
Senast redigerad av vermoden 2021-01-08 kl. 12:42.
Citera
2021-01-08, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Fan, vad lurade trumpisterna måste känna sig nu. Även om det ter sig obegripligt för den som har förmågan till kritiskt tänkande är det uppenbart att dom faktiskt trodde på Trump när han påstod att han kunde bevisa att han egentligen vunnit valet. Och så får han folk att resa till Washington, under förespegling om en filmisk vändning där "rättvisa skipas!", fuskarna avslöjas och han blir återvald inför jublande folkmassor.
Han håller tal, eldar på, får folk att marschera till Kapitoleum, göra kaoz med TRÄSKET...och sen, när hela världen fördömer det han åstadkommit, backar han och kallar sina trupper för terrorister. Lock'em up!

Snacka om att pissa på sina egna. Och att maximera sin egen status som loser. Torskar valet mot den tröttaste motkandidaten ever, torskar vadå, 60-70-80? gånger i rättsliga instanser när hans påstående om valfusk granskas, torskar sitt interna stöd, torskar förtroende från sina mest lojala supportrar, torskar all form av värdighet. Vore ju en förjävla fin slutkläm på det hela om Pence drar i nödbromsen och avsätter honom innan den 20:e.

Den som tror att Trump gör comeback 2024 bör lägga in sig på avprogrammering. Han är inte bara körd, han är politiskt mer död än JFK. Skulle tro att sannolikheten för att han sitter i fängelse 2024 är typ dubbelt så stor som att han blir presidentvalskandidat.

Trumpisterna är många och mycket oförmögna att tänka. Att de så villigt låter sig luras in i fällan för att ta sig ini Kapitolium är det yttersta beviset för att tankeförmåga saknas totalt sett. De gav sig på att göra en statskupp.

Vi vet ju alla vad som hade hänt om de fått tag i Pence eller någon annan de tror att Trump anser är en dålig människa och inte stöttar honom på lagligt och olagliga sätt.

Nu säger Trump att de ska straffas. Men jag antar att de tycker att Trump har rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in