2021-01-08, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabogibo
Du kommer inte få ett svar, meningen: "Det finns inga som helst bevis" är inte ett påstående utan ett mantra. Det används både här på Flashback och på alla andra social-mediaplattformar, internationella nyhetskanaler och tidningar. Den går efter den kända devisen (Om en lögn upprepas tillräckligt många gånger blir den en sanning). Det är en manipulationsteknik.

Sverige har aldrig varit tryggare!
Diversity is our strength!
Trots allt, det är jävligt bra gjort! Jag är imponerad mitt i all bedrövelse.
Här har det globalistiska storkapitalet med Soros i spetsen fått vänstern att gladeligen dansa efter deras pipa. Grymt bra gjort, men till elände för oss som jobbar.
Om man ska lyckas här i livet så måste karisma, logik, klarsynthet, tålamod och fokusering sättas främst.
Mp-Vänstermuppar går enbart på känslor och billiga lösningar, vilket man tydligt kan se vad det gäller Donald Trump.
Trump har gjort väldigt mycket bra saker under dessa fyra år, men vänstern bara spyr på han!
Ååååh vad ful han är, ååååhh vad rutten han är, pajas, nolla, ja ni fattar.
Killen har omförhandlat nafta till förmån för amerikansk arbetarklass, jobben kommer tillbaka.
Han har tagit Kineserna i örat och infört tull emot kinesiska varor, vilket räddar amerikanska jobb.
Trump har skapat avspänning med Nord-Korea samt ett flertal arab-länder.
Om det är någon som gjort sig förtjänt av Nobels Fredspris så är det Donald Trump.
Obama fick det, enbart för att han var n***r. Killen drog igång sju krig! D.T. noll krig.
Hur det har gått med muren emot Mexico är jag osäker på, men han har stoppat mycket av lönedumpning inom vissa sektorer.
Donald Trump har verkligen stått upp för den amerikanska arbetarklassen, vilket vänstern borde hylla, men det gör dom inte, därför att dom saknar all förmåga till logiskt tänkande.
Mitt land, Sverige är på väg att slitas i stycken på grund av alla mp-vänstermuppars infiltration av samhällskroppen.
1970 fick man en chf för en sek, nu får du betala tio sek för en chf.
Vad bevisar det, jo att sossarna alltid har tagit dom lätta vägarna ut ur kriser.
Moderaterna har, är och kommer förmodligen alltid vara ett vidrigt skitparti, vilket jag
aldrig kommer att rösta på, men Gösta Boman hade faanimej rätt.
Jag vet inte hur ni som läser detta tänker, men ska det behöva gå så långt att vi måste
betala 100 SEK för en CHF innan någonting händer. Vi får göra som Kambodja, den inofficiella valutan blir USD. SEK lär bli en skräpvaluta som ingen vill ha.
Vad kommer det sig? Jo, det handlar om omvärldens förtroende för Sverige som helhet.
När jag var tio år, vilket var 1969 var min veckopeng 2 kronor. Var ligger en tioårings veckopeng på numera? En tusenlapp, kanske, nja, femhundra kanske.
En sak är jag faanimej säker på, och det är att en unges veckopeng i Schweitz landar på 3-4 CHF, kanske fem.
Min text blev rätt lång, ni får plåga er igenom den, vänligen.
Citera
2021-01-08, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Tucker Carlson redogör för vad hysterin i USA verkligen handlar om.

https://www.foxnews.com/opinion/tucker-carlson-republican-party-trump-voters-left-revenge

Tucker är en av de få som troligen vågar säga sanningen, jag uppfattar denna hans text som mycket vettig. Det finns några andra kloka strateger, politiska analytiker som t ex Steve Bannon, han finns på War Room-podden och Americavoice.news

Nu när hatet mot Trump och hans core-MAGAfolk spottas ut av msm, av politiker från alla ideologier och fördömanden hammras ut över Trumpanhängare skapas nya allianser. Demokraterna leder detta naturligtvis men även GOP-are som tex Ted Cruz en annars hardcore ytterstahögern senator hakar på, att velepottan Lindsey Graham byter sida igen kompletterar hans 360 vändning, från anti-Trump, till älska Trump, till igen att ta avstånd från Trump, ja ja dessa lifetime politiker vänder kappan efter vinden ideligen i ren självbevarelsedrift för att kunna sitta o fortsätta att besserwissa med god lön.

Biden (nja, dom som egentligen styr Dem)älskar detta, nu hoppas han att "the harddisc from hell" glöms bort och att ingen frågar "var är Hunter?", nu smids det glödande järnet för att befästa att Trump, alla Trumpanhängare och Trumps politiska agenda är livsfarlig och roten till ondska. Trump hittade ingen utväg att snärja sig ur den uppkommna situationen, han spelade högt i slutet och situationen urartade pga av flera faktorer, visst han var del av det hela, bl a tweeten "its gonna be wild" säger det mesta.

Har sedan lång tid tillbaka sett denna utvecklig och trott att GOP kommer att splittras i "innan-Trump" och "efter-Trump" falanger, innan-Trumparna kommer att förlora mest de kommande valen, vinnarna blir Demokraterna som inbördes kommer att uppleva liknande det GOP upplevt dessa senaste åren.

Frågan är, kommer hardcore MAGAfolket (säkert 20-40 miljoner) att hitta sin plats i nån politisk riktning eller blir dom vilsna, isolerade och då mycket farligare? Absolut kommer 3%-arna att mångdubblas, hatet mot etablissmang och federala myndigheter blir större vilket kommer att leda till en situation som inte går att snacka bort utifrån de "demokratiska värderingarnas" storhet. Kommer Biden trots sin vänsterfalang att utöva ännu mer polisstats-samhälle?, FBI mot enskilda MAGAiter, mot milliserna?, kommer Nationalgardets män ute i de röda staterna ansluta sig till milliserna i nån större omfattning? Mycket spännande saker kommer att hända iallafall.

Var den utlösande faktoren 1/ Trump, 2/ hans anhängares agerande, 3/ var det ett systematiskt valfusk från Dem? 4/ GOPs velande?, 5/ The Deep States oövervinnerlighet?

Jag lutar åt nr 5, som är del av några av de andra punkterna och med msm och social media (Big Tech) som bästa buddies då dessa är både spridare av selektiv information och censurerar samtidigt det opassande, dvs full kontroll på information.
Senast redigerad av BummingAround 2021-01-08 kl. 10:59.
Citera
2021-01-08, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
Hur kan en president i en demokrati liera sig med grupper där man kallar sig 'proud domestic terrorist'? Och hur kan dessa vara patrioter? Och hur kan de känna sig som outsiders om de har regeringen på sin sida? Och hur kan de tro att de utan blodsutgjutelse ska kunna inta landets parlament?

Inte ens kina skjuter demonstranter då de stormade hong kongs motsvarighet. Ska inte usa vara bättre i att behandla demonstranter efter all kritik de har gett kina?
Citera
2021-01-08, 10:53
Medlem
AreYouBacks avatar
Alla ni som tycker det är så hemskt vad alla pedes gjorde. Vad säger ni om protesterna i Hong Kong? Dessa protestanter har INGEN rättighet att protestera på det sättet. Det är bara Trump som försvarade deras rätt.
Citera
2021-01-08, 10:53
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Tyvärr (för dig) så har du fel, för den vänsterextremist som tidigare pekats ut har nu intervjuvats av Aftonbladet, där han mycket riktigt bekräftar att han är just en sådan som stödjer våldyttringar och även deltagit i dessa själv vid BLM-upplopp. Lite Orwelliskt blir det när Aftonbladet tar dennes vänsterextremists närvaro som en intäkt för att det INTE funnits vänsterextremister på plats under händelsen! Bagdad-Bob framstår ju som tidernas störste sanningssägare i jämförelse!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qAJrgO/han-filmade-dodsskjutningen-i-kongressen

Snällt av honom att gå ut offentligt och erkänna. Blir lätt för polisen att lagföra. Sedan också erkänna att det gick ut meddelande om storming i deras egna vänsternätverk så fler än han kunde ta sig dit för att vara med på det roliga. Kaos gillar ju dessa vänsterextrema.

Vi får se med tiden hur många som han som var med.
Citera
2021-01-08, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Om fyra år (tidigast) kommer det att kallas "silkesrevolutionen", den folkliga och flaggviftande fredliga utan vapen och på gott humör - som släpptes in i Kapitolium för att skapa rubriker. Men de närmsta fyra åren till dess kommer den att benämnas något grovt och gravt för att associeras med de blodigaste upplopp man kan hitta.

5 personer har dött - jag tvivlar på att det kommer anses silkeslent oavsett vem som sitter vid makten eller skriver historieböckerna.
Citera
2021-01-08, 10:57
Medlem
Tittarrekord för nyhetssändningar under upploppet i USA
https://sverigesradio.se/artikel/7641983

Fake news igen!
Citera
2021-01-08, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Så då har islam inget med detta exempel att göra, utan endast etnicitet? Nu blev det för komplext tror jag minsann
Hahahaha
Citera
2021-01-08, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Trump vägrar erkänna att han förlorade valet. Och nu hotas han rentav att bli avsatt i förtid för sin uppvigling och då vänder han 180 grader och fördömer sina supportrar. Han är ju totalt opålitlig.

Trump skyddar sig själv, som alltid.
Det torde inte vara någon nyhet för de som läst på lite om hans liv. När patrioter skickades till Vietnam fick goddagspilten en fejk-diagnos av en läkare så han slapp.

Först eldar han upp supportrarna och säger att de ska gå till Capitol och visa vad de vill, han skulle följa med dem. Men det gjorde han inte.
Sen när stormningen är gjord och polisen kört ut dem säger han att de kan gå hem och säger: "We love you; you're very special".

I dag kastar han dem under bussen och de ska straffas.
Med sådana vänner behöver man inga fiender.
Citera
2021-01-08, 11:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vem som dödade vem spelar ingen roll i det sammanhang som diskuterades. Det som hände i går kommer för alltid kommas ihåg som en våldsam händelse eftersom fem pers dog. Punkt.

Ah, så du vet inte heller vilka, hur eller varför?
Citera
2021-01-08, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickname99
5 personer har dött - jag tvivlar på att det kommer anses silkeslent oavsett vem som sitter vid makten eller skriver historieböckerna.
Rättelse, fyra personer. Du ska inte tro på ljugmedia. Den polis som påstodds ha "dödats" lever i själva verket, men drabbades av en stroke, orelaterat till händelserna i sig.

https://www.thegatewaypundit.com/2021/01/breaking-capitol-police-officer-died-injuries-suffered-capitol-protest-chief-resigns
Citera
2021-01-08, 11:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nickname99

Det återstår att se, ingen av oss sitter med facit mer än att det såg märkligt fredligt ut i live-sändningarna och det svarar dåligt mot den uppbragta statskuppsbeskrivning som ges i de etablerade medierna generellt nu i efterhand. Om dödsfallen (utöver den av polisen skjutne) var gamla gubbar med hjärtfel eller om de var offer för våld från demonstranterna återstår ju att se... därom har mycket begränsad information letat sig ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in