Citat:
Ursprungligen postat av
Dockland
Är donald avsatt ännu? Ser inget om det på nyheterna, mer än att han nu har fördömt halabalooet i capitolium av någon anledning. Paradoxen i det är ju majestätisk i sig. Kommer besked om han blivit avsatt under förmiddagen eller eftermiddagen? Läser att det är flest demokrater som vill avsätta honom, men det stödet borde ju vara lika högt hos republikanerna antar jag? Annars är det något skumt i rapporteringen. Finns väl inte en enda republikan som står bakom grisen i detta nu. Om så är fallet, mot all förmodan, så är det republikanska partiet rökt ända in i ryggraden och de kommer inte ha en chans att få tillbaka någon slags kredibilitet.
Pence som verkar ha hästarna hemma borde väl initiera så att donald får sparken? Det är gjort på tre minuter och behöver inte dryftas i partiet ens. Kick the baby (yea, kick the baby)
Hehe...
Han ville först inte ens läsa upp det där talet om att de skulle lugna ner sig, men blev tvingad till det med hot om riksrätt och impeachment...
Jag måste nog ta tillbaka det jag sa innan om att det inte alls hade varit ett kuppförsök, med tanke på alla vapen som hittats så var det nog en hel del som faktiskt hade det som mål.
Nåja, oavsett vilket så kommer detta tyvärr inte leda någon vart, möjligen att någon kommer få fängelsestraff och att Trump blir avsatt men allting annat än tjära och fjädrar är ju ett skämt...