2021-01-08, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Undra varför alla Demokrater och media vill försöka med impeachment ett par dagar innan han ska lämna sin post . Jag tror att dem vet mycket väl att han kommer ställa upp i valet 2024, om han lyckas hålla sig vän med partiet så har han en betydligt större chans att vinna 2024 då man inte kommer att ha samma möjlighet att använda sig av poströster vilket med stor sannolikhet skulle minska Biden eller om det är Kamala Harris som ställer upp att få dem röster som dem behöver.

Det är lite roligt att dem gör en stor grej av att Trump sa att dem skulle demonstrera utanför, knappast hans fel att en del valde att göra intrång i byggnaden. Då skulle man lika gärna kunna åtala Kamala Harris som under valet sa till BLM att dem aldrig ska ge upp, i samband med att dem hade tagit över en del av en stad och dödat flera personer.

Det är ett medialt spektakel som drivs på av Demokraterna om man inte ser det så bör man nog gå till en optiker.
I praktiken så finns det nog väldigt lite att vinna på att avsätta honom nu. Dock vore det poetiskt rättvisa om han blev avsatt, för om han inte ens får sitta en period så kan han inte hävda att han var den mest framgångsrika first term presidenten någonsin (vilket han har försökt skryta med). Han kommer helt enkelt att bli ihågkommen som den mest misslyckade presidenten som suttit kortast tid på posten (bortsett från de som mördats då).
Citera
2021-01-08, 01:13
Medlem
puterealbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
På Trumps direkta uppmaning.
Kuppmakarna var bara ovetande fotsoldater i detta. Kanonmat för Trump.

Trump var Instigatören, och det han gjorde är definitivt ekvivalent med ett kuppförsök.

Synd att den inte lyckades. Hade varit härligt om revolutionärerna fått tag i några judiska senatorer
Citera
2021-01-08, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Eller manar på sina fellow policemen att ansluta?
Det är inte riktigt så jag tolkade det jag såg, men det är möjligt att du har rätt.
Citera
Medlem
EnSomKans avatar
Nu har ni rödhattar också dödat en polis. Finns bara ett svar på det här, fängsla Trump tillsammans med varenda vit Maga-skräp som befann sig i capitol. Minst 25 års fängelse.

Folk på fb verkar inte inse vilket enormt slag detta är mot den högerextrema fascismen i väst. Detta slår emot varenda populistisk rörelse och part i väst.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Att vika sig för terrorister är att gå deras ärenden, förespråkar du även att man skulle vika sig för daesh, Al-Quaida. RAF, IRA eller Baader Meinhof eller menar du att man ska göra det nu enbart för att de är på din sida?

Senaten och Representanthuset skall agera när presidenten gör något fel och som strider mot den amerikanska konstitutionen samt dess lagar, de får ta konsekvenserna likt vuxna människor senare men Trump är inte sedd som tillräckligt pålitligt för att få använda sociala medier, tillåter man Trump gå helt fri efter detta så bevisar man enbart för omvärlden att USA är på samma nivå som Uganda på 1970-Talet.

Du jämför alltså miljoner amerikanska medborgare med ISIS? Är du dum i huvudet eller bara otur när du tänker?
IRA är inte met terrorister än vad den brittiska staten är mot den irländska befolkningen för den delen heller.

Min sida? Jag tror du har missförstått mig å det grövsta jag äcklas av globalister och er hejdukar utav det men jag är ingen större vän av Trump heller... Därför välkomnar jag faktiskt att man nu ger sig efter honom... då det kommer garanterat försätta USA i en polarisering av sällan skådad art... med folk som kommer att radikaliseras än mer för de blir övertygad om hur korrupt systemet är.
Citera
2021-01-08, 01:15
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slasktratt42
Jag skrev polisliknande uniform och jag har för mig jag sett bilder på folk ur pöbeln med sådan klädsel. Och återigen, det verkar onekligen som att det är poliser som manar på pöbeln i den filmen.

Det här är en svart, lite smårund kvinna som bara ser ut som en polis. De andra har hjälmar och västar, ser ut som ANTIFA.
Senast redigerad av AreYouBack 2021-01-08 kl. 01:21.
Citera
2021-01-08, 01:15
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tactile
Nu på twitter>>Trump sågar de som stormade Capitol. Lite försent...ingen tror på honom.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1347334804052844550?s=20
Citera
2021-01-08, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Jaså, så lägligt då du drog siffran fem ur din röv. Men vilka fyra syftar du på din historielösa dumjävel? Jag ser inga skjutvapen på bilden du postat. Det finns något som skulle vara ett vapen på personens högra sida men som mest ser ut som en leksak, kanske är det vinkeln. Har du bilder där terroristerna står med dragna vapen? Det borde du ha i och med att denna händelse överkuggar det mesta i USA:s historia.

Till motsats av vad? Vi kan köra topp 100 om du vill? Många av de sakerna du tog upp var mellanstatliga krig, du får som sagt ställa det i förhållande till andra historiska händelser som kan ses som angrepp på USA:s konstitution och grundläggande demokrati.

”Leksakspistol” hahahahahah driver du? Oavsett om du vill det eller inte är det här en av få händelser som saknar motstycke i amerikansk historia.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Nu har ni rödhattar också dödat en polis. Finns bara ett svar på det här, fängsla Trump tillsammans med varenda vit Maga-skräp som befann sig i capitol. Minst 25 års fängelse.

Folk på fb verkar inte inse vilket enormt slag detta är mot den högerextrema fascismen i väst. Detta slår emot varenda populistisk rörelse och part i väst.

Konstigt att den bara växer sig starkare och starkare... det folkliga missnöjet växer... västvärlden är en krutdurk redo att explodera.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Och de kommer åka dit -

and it's really gonna hurt.

Många många barn kommer att placeras i fosterhem medan deras föräldrar sitter i fängelse för att ha "försökt säkra sina barns framtid".

If I weren't a pedophile with interests in getting Free Access to these parentless kids, I'd be really SAD right now for the future their parents have chosen for them with Trumps Blessing.

Citat:
FBI har redan arresterat ett 90-tal, har närmare 40 de ska plocka in och har fått 4000 tips från allmänheten om vilka som stormade.
Och det är digra straff som väntar - tack vare Trumps lag för att stoppa BLM och skydda federal egendom (som statyer) kan de nu dömas till 10 års fängelse!

Hade dessa dårar bara vägt dagens självbekräftelsebehov Online emot risken att statsapparaten får tillgång till ens uppgifter, så hade situationen varit annorlunda.

Som "terrorist" och "övervakningsfoliehatt (Facebook vet inte ens i vilken stad jag bor, och Google Ads har fortfarande trubbel med att veta vad jag egentligen gillar)", så är jag genuint besviken över MAGA's beteende det senaste dygnet.

Citat:
Trump ville stoppa vänsterextremister men nu blir det hans trogna högerextremister som får skaka galler för det!!

Vilken jävla ödets ironi! 😄

Jag har i 4 års tid försökt förklara för dem att deras Frälsares förslag förr eller senare kommer att komma tillbaks och bita dem i röven. I Guess This is It.

Citat:
Trump rioters face TEN YEAR sentences because of Trump's Monuments Act targeting BLM: DC attorney says Trump could also face charges for inciting trouble

https://www.google.se/amp/s/www.dailymail.co.uk/news/article-9123277/amp/Capitol-hill-arrests-victims-wanted-suspects.html

Deras Frälsare blir deras undergång.
"Havens Gate" all over again.

Dumma Jävla Sekterister!

Trump bör fly utomlands med familj och allt, för när hans följare kommer ut, så kommer de att vilja äta blodpudding.
Senast redigerad av Trolltestet 2021-01-08 kl. 01:20.
Citera
2021-01-08, 01:19
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slasktratt42
I praktiken så finns det nog väldigt lite att vinna på att avsätta honom nu. Dock vore det poetiskt rättvisa om han blev avsatt, för om han inte ens får sitta en period så kan han inte hävda att han var den mest framgångsrika first term presidenten någonsin (vilket han har försökt skryta med). Han kommer helt enkelt att bli ihågkommen som den mest misslyckade presidenten som suttit kortast tid på posten (bortsett från de som mördats då).

Det beror på vart man är politiskt men om man är Republikan så skulle han bli en martyr snarare om han blev avsatt, med bristen för ett bättre ordval.
Citera
2021-01-08, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1347334804052844550?s=20

En helt annan Trump, som någon har dragit han i örat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in