2021-01-08, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Upploppen som BLM och Antifa sysslade med i flera månader var värre ja. Det är solklart om man jämför med hur mycket skada de orsakade och syftet vad ju givetvis att skapa kaos och påverka valet.
Demokraternas små älsklingar i arbete.

Hur tänker du var menade att påverka valet? Snälla utveckla.

Frågan är inte vad som är värre (trots att det är glasklart för varje normalt funtad människa). Frågan är hurvia det är historiskt ”värre” (för att tala klarspråk, mer exceptionellt). USA har genomgått många upplopp, men inte så många statskuppsförsök.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Men herre jisses människa! De hade kunnat protestera sig blå i ansiktet ute på gräsmattan och den stackars kvinnan hade levt vidare med sin ryggsäck på ryggen. I det här fallet är det inte vad man protesterar mot som avgör utgången utan hur man protesterar.
Här är ett tips att inte bryta sig in i ett lands skyddsobjekt där landets högsta folkvalda politiker befinner sig om man vill garantera sig själv att se dagens ljus en gång till.

Du läste verkligen inte inlägget, citerade du fel inlägg? För jag nämnde inte ens henne i det inlägg. Men som sagt hong kong protesterna stormade hongs kongs motsvarighet, och inte bara dog ingen, utan msm fördömde dem aldrig utan fortsatta stötta dem. Dubbelstandard, och dessutom så är det illa då tillochmed kina hantera sina demonstranter på ett bättre sätt än usa.
Citera
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det finns många parlament i världen som har stormats och det har hyllats av Svenska statstelevisionen och politikerna som frihetskämpar.
USA är ingen demokrati annat än på papperet. Klart att folk blir förbannade. Varför är dessa så hemska när andra som gör samma sak i andra länder blir hyllade?

Helt riktigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Gimme Hope Jo'anna, Gimme Hope Jo'anna til the morning comes....

Hur förklarar ni detta?

https://twitter.com/bumbera_steven/status/1347270969988173825?s=20
Har för mig att jag såg att några av pöbeln hade polisliknande uniform, det skulle kunna vara en av dom, men det ser onekligen ut som en polis som manar på pöbeln...
Citera
2021-01-08, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Andra som gör samma sak i andra länder blir också skjutna, så var det med det.

Så var det med det ja. Men det var inte det som var frågan. Jag undrar varför svenskar är så hatiska mot folk som revolterar mot korrupta politiker i USA, när de hyllas som hjältar när samma sak händer i andra länder.
Citera
2021-01-08, 00:52
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slasktratt42
Har för mig att jag såg att några av pöbeln hade polisliknande uniform, det skulle kunna vara en av dom, men det ser onekligen ut som en polis som manar på pöbeln...

NEJ, det finns ingen ur "pöbeln" som har en polisuniform. Polisen tar bort staket, de öppnade dörrarna till Capitolium.
Citera
2021-01-08, 00:53
Medlem
Eastmancolors avatar
Trump har bundit ris till egen rygg; efter gårdagen framstår han ännu tydligare som en dålig förlorare omgiven av genomgående ett dåligt sällskap.

En utsökt löjeväckande term som ofta figurerat i smb m honom och hans hard core fans är "patriot". Uttrycket är möjligen gångbart inom sport eller under ett krig men i fredstid låter det bra fånigt; som om andra i samma land inte skulle vara det för att de råkar ha andra värderingar eller inte är en vit ultranationalist.
Citera
2021-01-08, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Och de kommer åka dit - FBI har redan arresterat ett 90-tal, har närmare 40 de ska plocka in och har fått 4000 tips från allmänheten om vilka som stormade.
Och det är digra straff som väntar - tack vare Trumps lag för att stoppa BLM och skydda federal egendom (som statyer) kan de nu dömas till 10 års fängelse!

Trump ville stoppa vänsterextremister men nu blir det hans trogna högerextremister som får skaka galler för det!!

Vilken jävla ödets ironi! 😄

Trump rioters face TEN YEAR sentences because of Trump's Monuments Act targeting BLM: DC attorney says Trump could also face charges for inciting trouble

https://www.google.se/amp/s/www.dailymail.co.uk/news/article-9123277/amp/Capitol-hill-arrests-victims-wanted-suspects.html
Shit vad sorgligt i vissa fall. Tänk att sitta 10 år för att polisen vinkar in dig att det är här du ska gå och så var det inte där du skulle gå: https://twitter.com/bumbera_steven/status/1347270969988173825?s=20
Citera
2021-01-08, 00:54
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Så var det med det ja. Men det var inte det som var frågan. Jag undrar varför svenskar är så hatiska mot folk som revolterar mot korrupta politiker i USA, när de hyllas som hjältar när samma sak händer i andra länder.

Demokratikampen i HongKong. Helt olaglig om man skall vara petig.
Citera
Medlem
FoxHounds avatar
Citat:
Gimme Hope Jo'anna, Gimme Hope Jo'anna til the morning comes....

Hur förklarar ni detta?

https://twitter.com/bumbera_steven/status/1347270969988173825?s=20
Kan ju ha vinkat till sina kollegor att han behövde hjälp?
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Du läste verkligen inte inlägget, citerade du fel inlägg? För jag nämnde inte ens henne i det inlägg. Men som sagt hong kong protesterna stormade hongs kongs motsvarighet, och inte bara dog ingen, utan msm fördömde dem aldrig utan fortsatta stötta dem. Dubbelstandard, och dessutom så är det illa då tillochmed kina hantera sina demonstranter på ett bättre sätt än usa.

Hahahaha ja det gör de verkligen! Jag vill minnas att hanteringen på Himmelska fridens torg var mysig
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
NEJ, det finns ingen ur "pöbeln" som har en polisuniform. Polisen tar bort staket, de öppnade dörrarna till Capitolium.

Lite väl mycket Cointelpro över det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in