2021-01-08, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Jag håller med dig till viss del, men samtidigt om det kommer tusentals demonstranter och poliskåren kanske bestod av ett par hundratals. När dem väl kommer in i en del och överrumplar poliserna då kommer dem in i bygganden, då måste polisen falla tillbaka.

Deras jobb är att skydda människorna inne i bygganden, det är inte i första hand att skydda byggnaden från vandalisering, även om man ska försöka göra det men det är inte logiskt att använda dödligt våld mot hundratals människor för att dem tar sig in en tom sal.

Problemet var därmed att dem var numerärt underlägsna, dem var inte beredda på att det skulle bli oroligheter, och det beror väl antagligen på att man ville att det skulle bli oroligheter.
Borde inte bestått av ett hundratal som sagt, antalet som var på trumps tal var inte en överraskning inte heller att dom skulle tåga dit dom gjorde.

Du har rätt men det är polisen ansvar slutligen att blev som det blev
Antingen så.. ah är dom rätt sugiga eller ah så ville någon lr några ha en incident.
Det är alternativen, inget ställer polisen i bra ljus
Citera
2021-01-08, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Håller med, detta ÄR löjligt, från din sida.

https://www.politico.com/news/2020/11/30/trump-flynn-pardon-reprieve-441527

Haha, om vi frångår diskussionen från en stund. Du menar alltså att Politico är en godtagbar källa när de skriver det du tycker är rätt men inte annars?

Politico har nämligen utsett Biden till vinnare samt skrivit att det saknas stöd för omfattande valfusk.

För att återgå till sakfrågan: Vad Trump skriver i benådningen och dess juridiska effekt är inte nödvändigtvis samma sak. I teorin kan han skriva att mord är lagligt i en benådning, för den sakens skull blir inte mord lagligt.
Citera
2021-01-08, 00:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är nog du själv som är lite konstig. En MOAB släpptes 2017 mot ett bunkersystem i Afghanistan där det skall ha befunnit sig terrorister. Men kan du visa att det var Trump som beordrade den attacken?

Ingen kan kalla honom för en krigspresident. Han är en patriot och är mest intresserad av sitt eget land, inte en imperialist eller globalist som skall rita om världskartan och driva miljoner på flykt. Han var mest intresserad av att skaffa jobb åt vanliga amerikaner.

Folket i Afghanistan ser honom nog som en utpräglad krigspresident - ingen har släppt i närheten så mycket bomber över det landet som Trump gjorde. Världen i övrigt har väl däremot klarat sig bättre vad gäller just krig än under de flesta andra presidenter i modern tid.
Citera
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Orka redogöra för någon som inte vill, kan eller ändå bara låtsas inte förstå detta självklara. Slöseri med min tid. Läs på om du är uppriktigt intresserad av annat än att tjafsa.

Jag är mer påläst än vad du är. Du säger att det är självklart, ändå är du helt inkapabel till att säga vad det är Trump har gjort som gör att hans stöd nu kommer minska.
Varenda vänsterretard i denna tråd har sagt exakt samma sak när jag frågar vad de menar. Genomgående för dem alla är att de helt saknar argument.
Sanningen är att Trump inte var ansvarig på något sätt för stormningen.
"Ingen idé att förklara". Detta är ett diskussionsforum, utan argument är dina åsikter inte värda ett skit men det visste jag redan från början att de inte var.
Citera
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Dödsorsakerna var "medical emergency", och två av dem var i övre medelåldern. Så jag skulle tippa på att de dog av tårgas som kan slå hårt mot luftvägarna. Eller så kanske de blev ihjältrampade eller liknande. Men bara en av de fyra som dog blev ihjälskjuten.

Jag har läst att en blev ihjälskjuten (kvinnan det pratats om), en föll från en högre höjd, en blev ihjältrampad och en hade en "medical emergency".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
Legal Eagle tog upp detta i ett klipp på youtube (typ den mest kände juristen på youtube).
https://youtu.be/JNZc9H54eBI

Det krävs inget erkännande/dom. Däremot tog han upp det att genom att bli benådad så säger man indirekt att man gjort olagliga grejer.

Han är för övrigt en stark motståndare av Trump.

Ska kolla upp det, är inte främmande för möjligheten att jag missuppfattat detta. Men det får bli under morgondagen.
Citera
2021-01-08, 00:09
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är nog du själv som är lite konstig. En MOAB släpptes 2017 mot ett bunkersystem i Afghanistan där det skall ha befunnit sig terrorister. Men kan du visa att det var Trump som beordrade den attacken?

Ingen kan kalla honom för en krigspresident. Han är en patriot och är mest intresserad av sitt eget land, inte en imperialist eller globalist som skall rita om världskartan och driva miljoner på flykt. Han var mest intresserad av att skaffa jobb åt vanliga amerikaner.

Tja du kanske känner dig säker men Donald och denna kupp som fall som en fauna..

Donald kan 13 dagar till atombomba skiten ur oss..

Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Tycker att det är sorgligt att en ung kvinna förlorade livet för absolut ingenting. Tror inte hon åkte dit för att storma
Givetvis. Olycksaligt beslut av henne att klättra upp i fönstret till korridoren också.

Nä, det blev pannkaka i går. Säger jag som pushat Trump av flera orsaker (ingen av dem att han skulle vara en fantastisk person). Jag börjar känna att detta var detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Ska kolla upp det, är inte främmande för möjligheten att jag missuppfattat detta. Men det får bli under morgondagen.

Gör det. Han har många bra videos som just handlar om Trump.
Citera
2021-01-08, 00:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Alla som undrR vilka som stormade byggnaden kan nog ta det lugnt - FBI gick ut i morse och vädjade om hjälp att identifiera de som synts på filmer och bilder och har redan fått in 4000 tips. Det här med att lägga upp selfies är kanske inte alltid det smartaste 🤣

https://www.nbcnews.com/politics/congress/live-blog/2021-01-06-congress-electoral-vote-count-n1253179/ncrd1253382#liveBlogHeader
Citera
2021-01-08, 00:11
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Var det en statskupp som skulle utföras genom bilbränning och plundring av sneakersbutiker?

- Ja då måste jag i alla fall ge Trumpanhängarna en eloge för att de verkar bra mycket intelligentare i val av målet för sina tafatta försök att uppnå förändring...

Och nej, det är inte demokraterna som skrikit om fake News media och kallat motståndarna för nedgörande smeknamn så fort de öppnat käften - det är Trump som får ta åt sig äran för den polarisering som har skapats som en följd av hans sektbildande.

Det är exakt vad det gjort. De har vrålat i falsett om riksrätt, om psykisk sjukdom, om rasism/nazism/förintelseläger etc etc etc.
Trumps presidentskap var resultatet av etablissemangets hets, men de kommer aldrig inse den egna skulden oavsett vad som händer, de har huvudena låångt uppskörda i sina egna rektum.
Citera
2021-01-08, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
De är inhemska terrorister enligt Biden. Du kan alltså lita på att Biden/Harris kommer att nita de där banjospelarna riktigt ordentligt. Blir minst tjugo år bakom galler.
ATt fredliga demonstranter blir omnämnda för "inhemska terrorister" för att de blivit insläppta av polisen i Capitol Hill är lite egendomligt. För med det resonemanget borde ju BLM aktivisterna som utropade "Chaz" och förklarade sig fristående från USA ha kunnat beteckenas som "secessionists". Bara det i sig vore ett extremt allvarligt brott i USA, men nej då, det gullades och daltades med dem. "Summer of Love" sa borgmästaren trots att det mördades, våldtogs, misshandlades och stals för fullt inne på området. Ja ja "det är skillnad på folk och folk" som det brukar heta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in