2021-01-07, 23:27
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Fortfarande inga bevis om att det verkligen var riktiga trumpsupportrar som stormade capitolium?

Alltså om jag stormar riksdagen imorgon med en SD-keps så är väl inte det ett bevis på att jag stöttar SD eller gör det för att visa solidaritet med SD?

Nej, fram med riktiga bevis på att det var repuplikaner och MAGA-supportrrar som stormar KAPOTOLIUM!

Annars tror vi er inte.

Ska de storma med valsedlar eller vad kräver du för bevis?
Gör en okulär besiktning av bilderna, du ser ju hur obildade och inavlade de flesta är. Uppenbart Trumpanhängare. Om du inte förstår det är du nog en giraff. Motbevisa mig gärna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
https://www.businessinsider.com/donald-trump-avoided-the-military-draft-which-was-common-at-the-time-vietnam-war-2018-12?r=US&IR=T
Aj då! Vad pinsamt för en "patriot"...
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Antagligen trodde hon helhjärtat på valfusk. Det finns gott om indikationer på det, även om media på rätt lösa boliner avfärdar dem alla som grundlösa.

Nej det ser verkligen inte snyggt ut på film när en secret service vakt kallblodigt skjuter en obeväpnad demonstrant, som dessutom dör av det.

Yep, det är såå hemskt när en Trumpslamist med en ryggsäck på sig som kan misstänkas innehålla sprängmedel skjuts ned innan hon fått chansen att nå de folkvalda för att bjuda på de bullar hon kanske hade i väskan..

Citat:
Inte vad man väntar sig i demokratins högborg.

Det är EXAKT vad man väntar sig från demokratins högborg, om man är vänster. Hon hade ju trots allt bara kaffe och bullar i sin väska varpå de vapenstinna väktarna såklart borde insett det.

Citat:
men snyggt är det inte. Lär ju reta upp resterande Trump fanatiker en del också.

Demokraterna har allt att vinna på att resterande Trump-fanatiker går apa över veckorna som kommer. Då får man nämligen rätten att skjuta dem rakt av som 'Illegala Kombatanter'.

Trumps Kanonmat.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Dokumentärfilmaren och demokraten Michael Moore skriver i ett inlägg på Twitter
att de som igår trängde sig in i kongressbyggnaden, vilka han kallar terrorister, har lärt sig att deras agerande inte fått några konsekvenser.

Han skriver vidare att det inte är över, och att ifall det inte sker några massarresteringar, ifall Trump inte avlägsnas från makten, så kommer de nästkommande 13 dagarna vara fyllda av våld och rädsla.

Han avslutar med att uppmuntra kongressen att göra sitt jobb, och få ut Trump ur Vita huset, som ligger på gatan 1600 Pennsylvania Avenue.

Han gör dock en omskrivning och skriver att de ska tömma den gatuadressen soptunna.

These terrorists have learned:No consequences for their actions! This isn’t over. If there are no mass arrests, no removal of Trump, then the next 13 days are going to be filled with violence & fear.
Congress! The Cabinet! Do your job!
Take out the trash at 1600 Pennsylvania Ave

https://mobile.twitter.com/MMFlint/status/1347249368798289927
Ganska smart skrivet av Moore, "take out" är i sig också en omskrivning.
Citera
2021-01-07, 23:28
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Presskonferens snart från Donalds Blonda bimbo men inga ord om vad, men med tanke på försöket till kupp så borde den handla om det, Lookner sänder:

https://www.youtube.com/watch?v=Y7ENrjcaFiQ

Kejsaren resignerar?

Inte ett ord om presidenten. Uttalandet var från ”Hela White House”.

Frågan är hur involverad han är? Låser in sig på sitt rum och säger åt personalen att göra vad fan de vill?
Citera
Medlem
fittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Så du kallar Ashli Babbitt för Antifa?

Jag vet inte vem hon var men mycket tragiskt att mörda en ung, vacker och arisk demonstrantkvinna på det viset. En totalt oskyldig fädernlandskvinna som kunnat föda mången barn. Hoppas den som mördade henne får dödsstraff!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Jag är inte intresserad av dina random länkar. Jag är intresserad av vad du anser är anledningen till att Trumps stöd minskar efter den här händelsen då du sa att det var uppenbart varför det minskar. Men du verkar ha problem med att svara på frågan.
Orka redogöra för någon som inte vill, kan eller ändå bara låtsas inte förstå detta självklara. Slöseri med min tid. Läs på om du är uppriktigt intresserad av annat än att tjafsa.
Citera
2021-01-07, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MammasGrabbHalva
Inte för att jag tror på Biden men, come on man...

Tycker du Trump sköter sitt snack så mycket bättre eller?

- Fake news
- Fake news
- Fake news
- Losers
- Haters
- Stupid

Ord mitt i meningar skrivna med VERSALER.

Och det ständiga återanvändandet av orden fantastic, extremely, very good, great, greatest osv...

Karln snackar och skriver lika barnsligt som er småglin som hyllar honom.

Trump visar åtminstånde indignation, det gör han lite mänsklig. Att bli sur när man upplever sig förolämpad är normalt. Jämför med bidens passiva monotona hippieflummande ”come on man”.

Biden visade inte ens indignation när Trump förolämpar hans döda son under presidentdebatten. Om han är så förolämpad, var är känslorna? Varför är hans reaktion att bete sig som en flummig hippie?

Anledningen att biden aldrig flippar ur är för att Trump aldrig 100% förolämpar biden. Biden vet att Trump har rätt. Den enda gången man inte blir Arg är om man vet att motståndaren har rätt. Varför annars bli arg?
Senast redigerad av fr0g 2021-01-07 kl. 23:33.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Vad i texten bevisar att dom som stormade var PRO-TRUMP-SUPPORTERS?

Jag vill ha riktiga bevis, inte ditt ord eller nån slasktidnings påstående...

Bildbevis på att dom var TRUMPSUPPORTERS långt innan stormningen av capitalium.

Allt annat är rykten.

Den här videon visar exakt vad som hände:

https://banned.video/watch?id=5ff73a601669d333f2b27315
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Du har alltså ingen källa?
Det har jag men uppmanar dig att kolla utanför msm.
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ja, att befinna sig inne i kongressbyggnaden Capitolium, som du har stormat tillsammans med hundratals andra, innehavande en automatkarbin samt brandbomber. Och detta när hela kongressen var samlad under ledning av vicepresidenten.

Jag har nog svårt att se att man kan begå ett allvarligare intrång. Vita Huset vore typ lika allvarligt på en skala.

Haha ja det är mycket svårt att föreställa sig något värre. Och de som om möjligt var där med fredliga avsikter bör ha haft i åtanke att kanske inte alla andra var där av samma orsak.
Någonstans på färden inne i byggnaden hade i alla fall jag funderat på om detta verkligen var en god idè och sedan dansat ut baklänges.. Att INTE slås av den tanken ger två alternativ- antingen skiter man i det och tycker det är spännande att se vem som bränner av första bomben eller så har man någon form av lättare utvecklingsstörning. Det senare är förlåtet.
Citera
2021-01-07, 23:30
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Inte ett ord om presidenten. Uttalandet var från ”Hela White House”.

Frågan är hur involverad han är? Låser in sig på sitt rum och säger åt personalen att göra vad fan de vill?
Eftersom han är den rättmätiga presidenten i USA (fram till 20:e) så är han under tactical/strategical beskydd av Amerikanska instanser och följer deras råd förmodligen. Bunker förmodligen. Detta var ju en attack på Trump. Det är Trump som har skadats av händelserna mest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in