2021-01-07, 19:43
Medlem
GeleZachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stamfader
Det var ju hon som ville detta:
https://www.flashback.org/sp71923741
Ta bort alla Carl von Linné-statyer och sluta undervisa i skolan om de blommor han upptäckt. Det kräver den socialdemokratiska politikern och riksdagskandidaten Mariam Asghari.
"Deras tankar, idéer och åsikter om samhället får inte aktivt upprätthållas", skriver hon på Twitter.
En röst på sossarna är en röst på denna stolle.
Ja detta är betydligt värre än att hon plankar på t-banan, så bisarrt att man kunde tro det var ironi
Citera
2021-01-07, 21:05
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Jösses vilket skop du har här, eller inte

Ett skop nog för att hon bör uteslutas.
Citera
2021-01-07, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Fast å andra sidan leder högre priser till mer plankning. Personligen hade jag gärna sett helt skattefinansierad kollektivtrafik (och nej, allt kan inte vara gratis, men kollektivtrafiken är en viktig grund i samhället och bör vara en kollektiv nyttighet)

Du tycker kollektivtrafiken ska va gratis, men jag antar att du tycker det är bra att vi har höga skatter på bensin? Alla bor inte i Stockholms innerstad.
Citera
2021-01-07, 21:21
Medlem
Citat:
Fast å andra sidan leder högre priser till mer plankning. Personligen hade jag gärna sett helt skattefinansierad kollektivtrafik (och nej, allt kan inte vara gratis, men kollektivtrafiken är en viktig grund i samhället och bör vara en kollektiv nyttighet)

Personligen vill jag att någon annan finansierar mina resor till landet. Eller mina inköp på Citygross. Varför ska jag betala själv? Mat "är en viktig grund i samhället och bör vara en kollektiv nyttighet".

Nja, givetvis är detta trams.

De som använder kollektivtrafiken bör givetvis stå för sina egna kostnader.

Bedrägerier mot skattebetalarna löser man med kännbara straff. Det finns ingen anledning till att skattebetalarna ska stå för Mariam Asghari resor från sin bostadsrätt till jobbet. De betalar redan hälften via skattsedeln.
Citera
2021-01-07, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
Högste S-ansvarige för kollektivtrafiken i Stockholms län är oppositionstrafikregionrådet Jens Sjöström (S) https://www.sll.se/Kontakter/Fortroe...7-16051a92a23c Kan det vara en idé att fråga honom om hur han ser saken?

Relevant fråga. Misstänker dock starkt att SVT, SR och andra större medier inte kommer skriva om Mariam Asgharis bedrägerier eller kräva svar från partiet.
Citera
2021-01-07, 21:24
Medlem
Citat:
Med tanke på hur dyrt det är klandrar jag henne inte.

Skattebetalarna står redan för 50% av hennes resor med SL. Priset beror på kostnaden, vilket i hög grad förklaras av höga lönekostnader. Det är förstås ett alternativ att sänka lönerna för de som arbetar inom kollektivtrafiken. Personligen tycker jag dock dessa bör ha marknadsmässiga löner, och att de som reser med kollektivtrafiken bör stå för kostnaden. Det är en del av att bo i ett samhälle med höga löner.
Citera
2021-01-07, 21:27
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Relevant fråga. Misstänker dock starkt att SVT, SR och andra större medier inte kommer skriva om Mariam Asgharis bedrägerier eller kräva svar från partiet.

Jag tror inte heller att PK-media kommer engagera sig i frågan, men kanske någon icke-PK medieaktör?
Citera
2021-01-07, 21:31
Medlem
Blir spännande å se om någon alternativMedia tar vid i rapporteringen.
Citera
2021-01-07, 21:35
Medlem
Inkommers avatar
Typiskt sossedrägg. Utvisa henne!
Citera
2021-01-07, 22:06
Medlem
Idumeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosegutten
Kollektivtrafiken är subventionerad. Dvs de som åker kollektivt snyltar på andra skattebetalare även om de betalar fullt biljettpris. Typiskt vänsterdrägg att inte betala för sig. Lämpligen utvisas denne eftersom det är en ickesvensk.

Ja, själv tycker jag att det är löjligt att vilja utvisa en person som är född i sverige för att den inte vill betala för SLs orimliga priser, men det är klart att man kan tycka olika där.
Citera
2021-01-07, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
Jag tror inte heller att PK-media kommer engagera sig i frågan, men kanske någon icke-PK medieaktör?

Det är förstås välkommet, händer då och då att mina och andras trådstarter är inspiration till artiklar hos andra.
Citera
2021-01-07, 22:11
Medlem
Idumeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Skattebetalarna står redan för 50% av hennes resor med SL. Priset beror på kostnaden, vilket i hög grad förklaras av höga lönekostnader. Det är förstås ett alternativ att sänka lönerna för de som arbetar inom kollektivtrafiken. Personligen tycker jag dock dessa bör ha marknadsmässiga löner, och att de som reser med kollektivtrafiken bör stå för kostnaden. Det är en del av att bo i ett samhälle med höga löner.

Isåfall kan vi väl höja skattemedlen till SL från 2 till 4 kronor per hundralapp i månaden, så slipper vi den här typen av gnälltrådar i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in