2021-01-07, 20:13
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Ska försöka mig på att ge ett adekvat svar.

Vill göra en jämförelse:

Butikspersonal kan inte sätta dit dig för snatteri så länge du inte går ut genom dörren med de tjuvade sakerna.

Är du med? Sålånge du inte lämnar butiken med snattade prylar så har inget brott skett ännu och det är jävligt Knivigt att bevisa ett uppsåt att begå ett brott som än sålänge inte har ett offer.

Stämpling till mord är inte så vanligt att folk torskar på utan ett mordoffer. Men inte omöjligt.

Ska du åka dit för uppsåt så behövs det en bekännelse eller gedigna bevis som kan bevisa själva uppsåtet till ett brott som inte ägt rum ännu.

EN domare va beredd att sticka ut nacken och inte skicka ut stämningarna samma dag.

Resten av domarna har med all rätt kickat ut detta då valfusket i detta skede inte har ett tydligt offer.

Om/när Bilden svärs in så är valfusket fullbordat.

Det är poängen och allt långt ifrån över.

Såg röstningen igår live när man röstade om PA's valresultat gällde eller inte. Vill nämna två saker med det:

1) Någon mer än mig som reagerade på att DEMS vid 2 tillfällen röstade "yay" och vid båda tillfällena så flippades dessa till "nay"?

2) Över 1/3 del av alla på Capitol är 100% säkra på att ett valfusk har skett.

Hur tänker man om man tror att dessa kommer sitta lugnt i båten kommande ,4 åren?

KANSKE globalisterna/kommunisterna vann detta slag, men kriget är långt ifrån över och det här eldar bara på patriotism i USA.

Minst 70% av alla som tillfrågades, demokrater och republikaner är övertygade om att man har fuskat detta val.

Med en snabb överslagsräkning så betyder det att mellan 150-200 miljoner amerikaner intr erkänner Biden som president.

Kriget har precis börjat för att det är först nu det står klart för alla vad som står på spel. Amerikaner man interjuvade igår var övertydliga med att Buden inte var deras president och man är villig att dö för friheten.

Om Biden svärs in så sätter jag min vänstra strumpa på att DJT kommer att bryta sig ut från republikanerna och köra valet 2024 som independent alternativt så kommer hans grabb att ställa upp det valet om DJT av någon anledning inte ställer upp själv.
Så för att sammanfatta många långa rader,
Trump vill inte avslöja valfusket för att kunna vinna valet 2024 istället för att vinna 2020.

Det var en märklig anledning, borde väl varit bättre att vinna nu än om fyra år?

Någon annan som kan hitta på den bästa anledningen för att inte avslöja röstfusket?
2021-01-07, 20:13
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Nej, mitt resonemang säger att "ja, det sköttes slarvigt och borde hanterats bättre.". Det verkar bevisligen utifrån videomaterialetoch genomgången som utfördes inte vara en del i något koordinerat valfusk så följderna bör vara tillsägelse/reprimand för ansvarig på plats.
Alla har rätt till en åsikt och min åsikt är att det är ett lagbrott eftersom förfarandet som sådant raderar begreppet om öppet för allmänheten.
Jag anser att det ska utredas och om möjligt ska åtal väckas och en reprimand är inte tillräckligt. Självklart ska de inblandade aldrig få jobba som valarbetare i framtiden.
2021-01-07, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag hävdar att det var observatörer där på kvällen och att dörren var olåst så alla som ville kunde komma in - jag hävdar inte att det stod observatörer och hängde över axeln på valarbetarna varenda sekund - det tror jag aldrig det gör.

Ja du hävdar mycket du det är därför detaljer är viktiga så att vi kan peka ut var du ljuger. Varför du ljuger om något du anser inte spelar någon roll har jag ingen aning om.

Men absolut, låt oss ta en titt på ljugeriet:

Citat:
Flera valobservatörer ska ha gått hem när de uppfattade att arbetet var klart för dagen men andra bservatörer har gått ut i pressen om att de närvarade även under övertidsarbetet.

Citat:
Nej det kan jag inte se, dels töms aldrig lokalen helt, dels hinner inte allt städas undan och dels ska ett antal valobservatörer ha stannat kvar.

https://www.youtube.com/watch?v=93KKaRn2Gvc

Peka gärna ut dom du anser stannar kvar. Minut 17 börjar dom lämna i klippet. Lögnare. Om dessa filmer inte duger så visa gärna via Raffes hemsida.

Citat:
Varför man avslutade rösträkningen framkommer i presskonferensen - deras chef tyckte gott de kunde återuppta arbetet eftersom de skulle jobba hela natten själva..
Man avslutade rösträkningen för att deras chef tyckte dom kunde jobba vidare? Jaadu the shiiiit never ends skulle man kunna påstå och då ljuger man inte.

Citat:
Enligt samma källa var dessutom minst två observatörer fortfarande närvarande efter att man började räkna igen.
Jasså det säger du, då kan vi stryka den källan som ärlig, politifact. Citera gärna vad dom skrev eller var det ännu en lögn från din sida?

Citat:
Nej det är dels inte olagligt att räkna röster utan valobservatörer och dels var det valobservatörer kvar på plats.
Återigen vart är dom som blev kvar?

Så här lät du när folk ifrågasatte när du säger att folk är på plats hela tiden, väldigt hånfull mot folk som bara gör den enkla iaktagelsen via övervakningskameror att påståendet inte stämmer:

Citat:
Ja jag har vid flera tillfällen citerat flera källor som säger att observatörer var närvarande även under de sista timmarna.
Du skrev då ” Nej du påstod, via ett uttalande av Georgia Sec of State´s office att det var observatörer närvarande hela tiden, vilket det INTE är om man faktacheckar själv”

Så det är liksom det där sista påståendet om att du faktacheckat och kommit fram till slutsatsen att mina källor och citat inte stämmer som vi fortfarande väntar på...

Men så har vi ju svängningen, tid tar det òch man får verkligen stå med en hammare och banka in informationen i huvudet på dig:

Citat:
Precis som jag citerade och hänvisade till tidigare, den första observatören kommer runt 11:52, nästa kommer runt 12:15. När den sista observatören gick innan dessa återkom vet jag inte
Men du har mage att fortsätta ljuga och skriva "precis som jag citerade och hänvisade till tidigare" HAHAHAHAH

Förlåt för karaktärsmordet men historiken kvarstår, tat lugnt med lögnerna, vändningarna och vridningarna så blir du mer pålitlig.
2021-01-07, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Exakt, och där lär de ligga fram till våren för att sen användas som dasspapper.
Vem är "de" som du skriver? Department of Deep state kanske?

Jo, förresten.

Låt det sjunka in en stund.

Hur går det med DNI Ratcliffes rapport?

Det var visst trist att vara djävulens advokat.
2021-01-07, 20:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Ja du hävdar mycket du det är därför detaljer är viktiga så att vi kan peka ut var du ljuger. Varför du ljuger om något du anser inte spelar någon roll har jag ingen aning om.

Men absolut, låt oss ta en titt på ljugeriet:

https://www.youtube.com/watch?v=93KKaRn2Gvc

Peka gärna ut dom du anser stannar kvar. Minut 17 börjar dom lämna i klippet. Lögnare. Om dessa filmer inte duger så visa gärna via Raffes hemsida.

Man avslutade rösträkningen för att deras chef tyckte dom kunde jobba vidare? Jaadu the shiiiit never ends skulle man kunna påstå och då ljuger man inte.

Jasså det säger du, då kan vi stryka den källan som ärlig, politifact. Citera gärna vad dom skrev eller var det ännu en lögn från din sida?

Återigen vart är dom som blev kvar?

Så här lät du när folk ifrågasatte när du säger att folk är på plats hela tiden, väldigt hånfull mot folk som bara gör den enkla iaktagelsen via övervakningskameror att påståendet inte stämmer:

Men så har vi ju svängningen, tid tar det òch man får verkligen stå med en hammare och banka in informationen i huvudet på dig:

Men du har mage att fortsätta ljuga och skriva "precis som jag citerade och hänvisade till tidigare" HAHAHAHAH

Förlåt för karaktärsmordet men historiken kvarstår, tat lugnt med lögnerna, vändningarna och vridningarna så blir du mer pålitlig.

Jag har hela tiden lämnat källor på mina påståenden. Men det stämmer att de sista källorna jag hittade tydliggjorde att det sannolikt inte var några observatörer kvar under en period - vilket jag också varit tydlig med att citera och skriva ut...

Vad stolt du måste vara som kunnat läsa vad jag skrivit! Säg till om du lyckas gräva fram nåt som stöder dina påhitt om valfusk också..,
2021-01-07, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Alla har rätt till en åsikt och min åsikt är att det är ett lagbrott eftersom förfarandet som sådant raderar begreppet om öppet för allmänheten.
Jag anser att det ska utredas och om möjligt ska åtal väckas och en reprimand är inte tillräckligt. Självklart ska de inblandade aldrig få jobba som valarbetare i framtiden.
Absolut, i just den sakfrågan - om de specifika valarbetarna bör få något mer kännbart straff eller inte - har jag ingen åsikt och du kan säkert ha rätt i din lösning av lagtexten där - men nu är vi långt ifrån något koordinerat valfusk som skulle påverkat utgången av Georgia, än mindre hela valet.
2021-01-07, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Ska försöka mig på att ge ett adekvat svar.

Vill göra en jämförelse:

Butikspersonal kan inte sätta dit dig för snatteri så länge du inte går ut genom dörren med de tjuvade sakerna.

Är du med? Sålånge du inte lämnar butiken med snattade prylar så har inget brott skett ännu och det är jävligt Knivigt att bevisa ett uppsåt att begå ett brott som än sålänge inte har ett offer.

Stämpling till mord är inte så vanligt att folk torskar på utan ett mordoffer. Men inte omöjligt.

Ska du åka dit för uppsåt så behövs det en bekännelse eller gedigna bevis som kan bevisa själva uppsåtet till ett brott som inte ägt rum ännu.

EN domare va beredd att sticka ut nacken och inte skicka ut stämningarna samma dag.

Resten av domarna har med all rätt kickat ut detta då valfusket i detta skede inte har ett tydligt offer.

Om/när Bilden svärs in så är valfusket fullbordat.

Det är poängen och allt långt ifrån över.

Såg röstningen igår live när man röstade om PA's valresultat gällde eller inte. Vill nämna två saker med det:

1) Någon mer än mig som reagerade på att DEMS vid 2 tillfällen röstade "yay" och vid båda tillfällena så flippades dessa till "nay"?

2) Över 1/3 del av alla på Capitol är 100% säkra på att ett valfusk har skett.

Hur tänker man om man tror att dessa kommer sitta lugnt i båten kommande ,4 åren?

KANSKE globalisterna/kommunisterna vann detta slag, men kriget är långt ifrån över och det här eldar bara på patriotism i USA.

Minst 70% av alla som tillfrågades, demokrater och republikaner är övertygade om att man har fuskat detta val.

Med en snabb överslagsräkning så betyder det att mellan 150-200 miljoner amerikaner intr erkänner Biden som president.

Kriget har precis börjat för att det är först nu det står klart för alla vad som står på spel. Amerikaner man interjuvade igår var övertydliga med att Buden inte var deras president och man är villig att dö för friheten.

Om Biden svärs in så sätter jag min vänstra strumpa på att DJT kommer att bryta sig ut från republikanerna och köra valet 2024 som independent alternativt så kommer hans grabb att ställa upp det valet om DJT av någon anledning inte ställer upp själv.
What? Trump har - som du vet för jag har sagt det till dig många gånger - hävdat att det valfuskades även 2016, av Ted Cruz och sen Hillary och sen demokraterna i stort 2018. Där är tre "fullbordade" valfusk som han kan gå lös på, och han hade då sluppit förlora ett val innan han "bevisade" valfusket....
2021-01-07, 21:03
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2

Jag tror inte att Snake har någonsomhelst ansvar för det som hände i vattenläckalokalen. Och jag tror inte att det som hände har någon koppling till valfusk. Det måste finnas händelser som har större koppling till valfusk. Tex ballotsarna som Nixter hittade som var tryckta i Kina. Osv Ge dej på Nixter han har mycket gottis i pärmarna.

Mike Pence
2021-01-07, 21:04
Medlem
Starbacks avatar
Nu förbereder flera ledande senatorer ur Trumpens parti att med hjälp av det 25:e författningstillägget avsätta karln på stående fot alternativt fängsla honom och ställa honom inför rätta för stämpling till upplopp i sitt eget land. Det var en nödvändig diskussion efter det sista eldande av massorna att storma senaten.

I ett inlägg från den 20-11-24i tråden "Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter" finns Trumpens sinnessjukdom ingående beskriven. Borde kunna begripas även av icke vårdanställda.
Senast redigerad av Starback 2021-01-07 kl. 21:26.
2021-01-07, 21:07
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Väldigt bra sammanfattning. Hade det varit på det här sättet - i full vy av övervakningskameror och med öppna dörrar - som det här "valfusket" skett hade det ju funnits timmar av liknande videomaterial, från flera olika stater, inte några ihopklippta minuter. Valfusk-ylarna förstår inte hur mycket bevis som hade funnits om valfusket skett och fått den uppmärksamhet som det nu har fått.

Kommer ta lång tid att avprogrammera den här sekten tyvärr. Svårt att få folk att förstå att det kan ryka jävligt mycket utan någon eld, även om de ser snubben som ylar högst med en rökmaskin i högsta hugg, "det är ju så mycket rök!!"

Problemet är att man inte får räkna rösterna utan valobservatörer vilket gjordes ändå. Det är det som är ett problem.
2021-01-07, 21:10
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Det här med att vissa senats/kongressmedlemmar går på Trumps linje om valfusk. Kan inte det ha att göra med att de kommer från Trumpstarka distrikt och att de, i och med att de nu går på linjen om valfusk, sedan när det är dags för omval kan peka på att "titta minsann, jag var ingen kappvändare, utan jag stod hela tiden på presidentens sida" och på så sett inte bli en persona non grata hos MAGAs, snarare än att man är övertygad om att det har fuskats?

Det är ju ganska riskfritt i och med att det redan från det att Biden utropades till vinnare var ganska tydligt att anklagelserna inte skulle leda någon vart (bortsett från gårdagens lilla event) samtidigt som man kan visa att man inte svek Trump.
2021-01-07, 21:21
Medlem
Citat:
Jag har hela tiden lämnat källor på mina påståenden. Men det stämmer att de sista källorna jag hittade tydliggjorde att det sannolikt inte var några observatörer kvar under en period - vilket jag också varit tydlig med att citera och skriva ut...

Det vi kan konstatera är att du eller dina källor ljuger. Kanske är det som du säger här över att källorna te.x Raffe och politifact var de som ljög men iom att du inte vill peka ut var dina källor säger/visar att det är folk på plats hela tiden kan man ju anta att det är du som ljuger. Men alternativet till det är värre och det är att du vänt dig till "pålitliga" källor som målat upp en felaktig bild du sen presenterar som sanning här.

Så hur var det nu då, vill du kvarstå vid att det var dina källor som gav fel info?

PS. Gillar också hur du ger dig själv kredd för att ha hittat att det sannolikt inte var några observatörer kvar under en period när det är vi i tråden som fått trycka in det i ditt huvud.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in