2021-01-07, 19:23
Medlem
SvampDamp.s avatar
Revolution och revolution, fortsätter detta och nya tumult uppstår, och de föranleder någon form av förändring, då skulle man kanske kunna omnämna händelserna som revolutionära. Revolution innebär ju en samhällsreformation.
Citera
Medlem
bravehs avatar
Det här klippet där Trump säger "peacefully" spelades inte i USA-podden men klippet där han säger "you’ll never take back our country with weakness. You have to show strength, and you have to be strong" spelades om och om igen.

Citat:
I know that everyone here will soon be marching over to the Capitol building to peacefully and patriotically make your voices heard.

https://www.rev.com/blog/transcripts/donald-trump-speech-save-america-rally-transcript-january-6
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
I deras världsbild styrs världen av George Sorros, big-tech och en tjackad Joakim von Anka. Fakta biter inte på den här typen av människor, de är immuna.
hahahahaha!

så sant!

Klassiskt att avfärda alla som inte håller med en som konspiratörer... Lite som Trump själv gör...
Citera
2021-01-07, 19:24
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Precis vad jag upprepat i tråden. Stormningen i går verkar inte så värst välplanerad.

Hade Trump velat göra statskupp hade han omringat Capitol Hill militärt och tagit gänget där inne som gisslan. Nu var det inte riktigt så det gick till.

Jag undrar om det ändå inte fanns en tanke hos ledarna för pöbeln att ta gisslan och försöka tvinga fram något. Buntbanden var väl tänkta att komma till någon användning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Ja, varken facebook, flashback eller lunarstorm är en del av någon regering.

Rent bokstavligt ja. Men bara för det är inte Facebook, Twitter, Google mfl helt suveräna ting som ej influerar politiken och tvärtom. Eller påverkar kanske inte månen tidvattnet enligt dig? Vi kan ju trots allt inte se gravitationen med blotta ögat..
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag blir inte provocerad av att du eller nån annan är rasist, jag blir provocerad av enkelspårigheten och att ni inte verkar kunna skriva mer än tre meningar innan det ska in nåt i förbifarten om att det är synd om vita och att negrer bara har sig själva att skylla om de springer in i en pistolkula eller nåt...

Brukar du säga detsamma till vänstersympatisörerna i tråden som tyckte att den vita småbarnsmamman som blev mördad av ett skott fick skylla sig själv?
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Nu ger Morgan Johansson svenska högerpolitiker och debattörer skulden för det inträffade:

https://www.friatider.se/morgan-johansson-hogern-i-sverige-leker-med-elden

Men utifrån hans sätt att resonera, har inte då hans eget parti och övrig svensk vänster en viss skuld i det som skedde i Kina under "Det stora språnget" och "kulturrevolutionen" eller Pol Pots Kampuchea.
Citera
2021-01-07, 19:26
Medlem
norces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
Spionera på människor i alla länder t.ex.
Ska vi ta det här igen?

Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Nja, nog kan man argumentera för att Facebook m.m tillhör det offentliga rummet. Inte minst i en tid där åsiktsspridningen sker just på internet.

Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Nej

Citat:
Så du menar att dessa teknikföretag står över nationell suverän rätt. Intressant.

Menar du att Dockland på något sätt påstår att Facebook inte spionerar på människor?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Det mest otäcka med den här terroristattacken tycker jag är att polisen verkar ha hjälpt demonstranterna. Vad i hela fridens namn!

Man vet ju att dom inte behandlar vita och högern lika illa, men hjälp dom?! Fattar inte att det inte talas mer om detta, speciellt i mainstream media.

Ska det inte göras en utredning om hur fan poliserna hanterade situationen?! Jag blir fan livrädd!

Det finns hopp för USA med andra ord fast att valet stals.
Citera
Medlem
Citat:
För din information hette facebook lifelog cia projekt innan det blev facebook. pajas
"for your information" blir helt efterblivet grammatiskt på svenska, så istället för att låta smart framstår du som efterbliven...

Och nej, facebook är fortfarande INTE regeringen.
Citera
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag tror inte alla vita är priviligierade eller att alla svarta inte är det, jag har bara svårt för det här systematiska offerkoftebeteendet så fort en vit blir utsatt medan alla svarta som råkar ut för något verkar beskyllas för att de orsakar det själva, får skylla sig själva osv..
det är precis som i konspirationsforat - man vet liksom så fort något större händer i världen att det kommer en tråd om att det var en false flag på posten inom några minuter, det finns ingen tanke eller analys utifrån individuella händelser - allt är redan klart i huvudet på de som sätter sig att skriva..

Bara det att det förhåller sig precis tvärtom såsom MSM och övrigt etablissemang framställer det. När en svart bevisligen dör till följd av en drogöverdos vid polisingripande kan månader av kravaller mot ”vita privilegier” legitimeras. Inget överhuvudtaget händer när en vit bokstavligen dödas av polis.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
"We shall have world government, whether or not we like it. The question is only whether world government will be achieved by consent or by conquest."

James Warburg, February 17, 1950, U.S. Senate Committee on Foreign Relations.

Trump hade inte en chans till att börja med. Endast via folket hade han kunnat
lyckats, och endast via folket kan han fortfarande lyckas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in