2021-01-07, 18:20
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Nej, nu glömde du bort att tänka.
Det kan aldrig vara en statskupp att använda de legala verktyg som finns för att avsätta en president.

Ja men är det legala metoder de försöker göra det med? Han sitter liksom i några veckor till och du tror att man kan avsätta en sittande president på den tiden
Citera
Medlem
puterealbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rugg
Vi bevittnar i detta nu en bolsjevikkupp i USA, demokraterna försöker störta en folkvald president, de mördar fredliga demonstranter och inför censur i allt snabbare takt.

Måtte folket göra motstånd mot denna begynnande kommunistiska terrorregim. Trump har mandat från folket vidta nödvändiga åtgärder, det är dags nu.
Han måste skydda befolkningen med alla tillbuds stående medel från denna attack på hela västvärlden.

Jag håller med! Alla regler är nu åsidosatta, det är i princip tillåtet för patrioter att göra det som krävs för att rädda nationen; nu om någon helgar ändamålet medlen!
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Ja du skulle nog grina om Thailändarna förbjuder europeer resa in till landet bara för att vissa gubbar knullar småbarn därborta.

Nej tack att du verkar ha pedofilböjelser kan du inte lasta mig för jag har aldrig varit i Thailand och planerar inte att åka dit heller... så för mig får de mer en gärna förbjuda europeer att resa in i landet... har inget emot thailändare heller... de ställer inte till med bråk och jävulskap.

Citat:
Var vänlig och säg då vad Trumps besök med Kim Jong Un har gett för positiva saker till USA och världssamfundet?
Bara bortkastad tid, Trump tror han är en storspelare men det enda han blir är bortspelad och ljugen rakt upp i ansiktet.
Men det spelar ingen roll för Trump att hans möten inte leder till något avtal, det viktiga är att han ses med diktatorerna, likt en kåt groupie som gör allt för att få en selfie med sina idoler.

Det har minskat på spänningarna mellan länderna men det är ju klart för en uppenbar krigshök som du verkar vara något absolut dåligt... då du nog blir lite våt av tanken på miljoner människor lidande.

Citat:
Varje dödad islamist av kurderna är ju en islamist mindre som kan komma tillbaka till Sverige eller ta ett flygplan till USA.

eller så släpper man bara inte in dem i landet måste ju vara väldans mycket lättare...

Citat:
Men visst, bara dra tillbaka alla trupper och isolera USA:s förbindelser med alla andra länder, så får vi se vilken position USA har på världskartan om ett par års tid nu när Kina och Ryssland gör allt för att sprida sina relationer.
Det gäller att tänka ett par steg till när man tar ett politiskt beslut.

förhoppningsvis är den skurkstaten förpassad till historiens soptipp och landets samtliga ledare ställs inför rätta likt Nürnbergrättegångarna och hängs för brott mot mänskligheten.

Citat:
Ghadaffi har aldrig varit allierat med USA, var fick du det ifrån? Vet inte om du pluggade historia men du kanske minns Lockerbie 1988 och Reagans flygattack mot palatset i Benghazi 1986?

Saddam var ingen ängel men ja, det var fel att angripa honom. Men det gjordes av en annan inkompetent republikan.

Måhända att jag kan ha haft fel där om Ghadaffi men han plockade de bort pga att han ville sluta använda dollarn som valuta...

en annan inkompetetn republikan som hade stöd av Biden och massa andra demokrater mao samma jävla träsk som nu klamrar sig fast... men absolut det var Bög Busken som plockade bort Saddam helt rätt.
Citera
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rugg
Vi bevittnar i detta nu en bolsjevikkupp i USA, demokraterna försöker störta en folkvald president, de mördar fredliga demonstranter och inför censur i allt snabbare takt.

Måtte folket göra motstånd mot denna begynnande kommunistiska terrorregim. Trump har mandat från folket vidta nödvändiga åtgärder, det är dags nu.
Han måste skydda befolkningen med alla tillbuds stående medel från denna attack på hela västvärlden.

Lite hårddraget har du rätt men du kan inte sätta ditt hopp till Trump. Han var det bästa som kunde hända vänstern. De har kunnat flytta fram makten mer de senaste fyra åren än tidigare. Big tech cencurerar högeråsikter ogenerat efter att Trump tog makten inte innan. Trump är maktlös, en posör. Det behövs en Pinochet för att lösa det här. Någon som startar på vänsterns sida och som de litar på och som sedan hugger dom i ryggen när de minst anar det.
Citera
2021-01-07, 18:21
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Förstår inte riktigt hur vänstern tänker ibland då de anklagar trump för statskupp och hejar på nu för att avsätta honom i förtid vilket som också kan anses vara en statskupp
De är helt från vettet, helt enkelt. Det är inte så här man gör statskupp. Trump har inte försökt använda militären för sina egna syften, t.ex.

Det vi såg i går var en demonstration som slutade med upplopp. Det har hänt förr.
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Jag hänger inte heller med.

Tror konspirationen lyder såhär:
Det var fredliga Trumpsters som demonstrerade, men de var infiltrera av Antifa som startade oroligheterna och bröt sig in i kongressen. Men väl där inne hade Trumpsters sin fulla rätt att vara, fast dom egentligen inte hade tänkt vara där, pga att BLM tidigare har bränt ner städer.

Polisen som BLM har velat defunda och som Trumpsters alltid har stöttat har nu sluga som dom är släppt in Trumpsters i kongressen pga av att de stöder dom. De kan också vara så att vissa poliser samarbetar med media, deep state och judarna för att åstadkomma detta med flit, en perfekt False Flag.

Väl inne i byggnaden skjuter polis skarpt för att hindra Trumpsters från att ta sig längre in i byggnaden, som är ett skyddsobjekt. Detta är det slutgiltiga beviset på konspirationen mot Trump. Hade de varit riktiga och opartiska poliser så hade de självklart aldrig skyddat byggnaden utan låtit Trumpsters göra vad dom vill då de representerar folket och det som är rätt.

Pence beordrar dit nationalgardet vilket är ett enormt svek mot Saken och ett bevis för att Trump konstant blir förråd inifrån.

Media, politiker och judarna uttrycker avsky mot stormningen av kongressen vilket är ett bevis för att de vill förslava och mörda befolkningen.

----
Tror den går så på ett ungefär. Inga konstigheter va?

Haha, den bästa kontextualiseringen på denna sidan millenieskiftet. Eloge. Det är inte lätt att hålla reda på alla idéer.
Lysande!
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
De slår på fönstret och sen kommer snubben fram och skjuter nåt skott och alldeles bakom kvinnan så ser det ut som att det står flera poliser?

Ja det ser inte snyggt ut på någon av de filmer som framkommit. Ser ut som om man helt sonika skjuter henne när hon är på väg att kliva in genom fönstret. Hade hon bara blivit skadad hade det inte blivit så mycket av det, men nu dog hon, och det blir inte vackert.
Citera
2021-01-07, 18:22
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Du har inte "debunkat" ett dugg! Folk var på plats, de såg, de filmade, de postade!

Som den här vänsternissen som infiltrerat!

www.twitter.com/FamilyInternet/status/1346937617703645185
Jake Angeli är buffelmannen
https://www.tigerdroppings.com/rant/election-2020/proof-that-antifa-infiltrated/94370808/ står och kramas med en nazze

Kom med bevis nu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Det är lite att ta i, men det är definitivt ett motangrepp från Demokraternas håll som många kanske inte ser om man bara ser på situationen utifrån den mediala vinklingen. Man kommer försöka att stänga ner en sittande presidents allas kommunikations kanaler nu, och man har redan börjat med det. Senast stängde Shopify (ehandels företag) ner Trump webbutik, och som vi alla vet så har både Facebook och Twitter gemensamt, agerat i symbios mot Trump.

Jag tycker inte det är att ta i, jag tycker det är en perfekt beskrivning av vad som sker. Angreppen kommer eskalera hela tiden tills/om de ansvariga stoppas.
Som du säger så förvägrar man redan en sittande president att kommunicera med befolkningen, bara det är en allvarlig indikation på vilka planer dessa bolsjeviker har.
Citera
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norce
Du har inte tänkt tanken att det skulle kunna vara ett svar på just det? Lite som att pro-life-republikaner som också är anti-mask skanderar "my body my choice", Eller att motståndarna till Black Lives Matter började använda uttrycket Blue Lives Matter? Detta betyder ju knappast att de tillhör samma grupp.
Som sagt, jag menar inte att Antifa skulle ha infiltrerat dem, utan att det finns såklart folk som gillar att kravalla. För den typen spelar det inte så stor roll om de kravallar med Antifa, en lokal fotbollsklubb eller med MAGA-gänget. Om någon skulle bli igenkänd från ett Antifa-upplopp tror jag förklaringen ligger i just detta och inte någon form av infiltration..

Men du kan givetvis ha rätt i ditt påstående. För mig känns mitt antagande rimligt.

Hur som haver är det inte någon "ursäkt" (om nu en sån ska behövas när det varit ett fejk-val) för att storma Kapitolium. Alla vuxna människor får ta ansvar för sina egna handlingar - även Trump som i.o.m. detta har orsakat MAGA-rörelsen stor skada. Men det var ett roligt farväl från en fantastisk president!

Tänker mig att han kan göra en politisk comeback som uppviglare av rang - han är oerhört duktig på det. USA behöver någon som rör om ordentligt i grytan och Trump har stor talang för det. Hoppas verkligen han fortsätter sina rallies. Med tanke på antalet besökare, tror jag att han kan dra in stora pengar på detta.

Att han kommer fortsätta vara en maktfaktor är tydligt.
Citera
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Att man avslöjar att Nancy begått grovt tjänstefel som: 1) Rusar ut ur byggnaden utan att låsa datorn. 2) Uppenbarligen inte ens har "time-outen" aktiverad för att hon inte ens kan komma ihåg sitt eget lösenord. 3. Eventuellt inte ens brytt sig om att låsa dörren.

Detta väcker ytterligare frågor. Är skälet att hon varit lat så är det grov försummelse av det tilldelade ansvaret och därmed tjänstefel. Är skälet att hon inte kan komma ihåg sitt lösenord så är det ännu allvarligare för då kan man ifrågasätta ifall hon är vid sina sinnens fulla bruk fortfarande, och om hon bör friställas på medicinska grunder.

Haha, nä Nancy lär knappast ha varit på rummet - hon måste väl ha varit med alla andra som röstade om Bidens presidentskap.. Och det där var ju alltså inte ens Nancys dator, det var hennes sekreterares dator som jag skrev tidigare idag.
Citera
Medlem
norces avatar
Citat:
Ja men är det legala metoder de försöker göra det med? Han sitter liksom i några veckor till och du tror att man kan avsätta en sittande president på den tiden
Ja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in