2021-01-07, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Hade någon bekräftat att SE lagt Palme i framstupa sidoläge så hade vi ju inte suttit här... Det hade varit ett alibi om något.
Dock är han som GM rätt duktig på att gissa där detta är en av dessa chansningar..
Redan 23:35 till väktarna nämner han framstupa sidoläge...
Men
Vidare så verkar han också veta att det är flera personer som hjälper till med detta.
"vi var några stycken som gjorde det" till Bergström dagen efter...
(Stöds av Glantz, Johansson, Erson och Bengt Palm)

Märklig lögn...men sanslöst bra chansat av en GM.

Ja det är väldigt oväntat att någon kan gissa att en skadad person hamnar i framstupad sidoläge

Nästa mål som göra i fotboll så tror jag att spelare kommer klappa om den spelaren ...

När det är varmt ute så tror jag att det köps glass...

Osv
Citera
2021-01-07, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Angående Bengt Palm verkar han anse att han var en de första personerna som anlände till mordplatsen

" Mannen som sprungit över Sveavägen före honom var i 25-års åldern och hade en vit jacka.
Även en ung kvinna och en man hade kommit fram och höll på med upplivningsförsök
Palm påpekar att upplivningsförsöket hade startat en stund efter att han kom fram
När Palm kom fram så låg OP i framstupa sidoläge
Han vändes senare på rygg.

Palm är 178 cm lång väger 77 kg
Han hade blå jeans blå jacka med gröna ok vid axlarna och gröna och gula ränder runt armarna
Palm har cendre hårfärg

I övrigt uppger Palm att han även sett en taxichaufför som
befunnit sig på platsen i samband med mordet, och som
figurerat i massmedia.

https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMaTI0UnZqanpzRzQ/view
Bengt Palm

Inte heller han verkar ha lagt märke till SE?
Citera
2021-01-07, 16:28
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Av nyfikenhet VILKA andra vittnen tänker du på då? Såvitt jag vet så har inga andra vittnen sett SE!? Iaf inte förrän långt efter mordet då ett par vittnen säger sig minnas honom.Då SEs identitet var väl känd via media.

Väktaren i receptionen har vittnat om att SE samtalade med honom i några minuter. Vittnet har också namngivit SE. Detta placerar SE vid utgången från Receptionen när skotten faller. Men jag vet att detta inte fås ta på allvar då SE isåfall inte kan vara mördaren, och det måste han ju vara enligt somliga.
Citera
2021-01-07, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Inte heller han verkar ha lagt märke till SE?

Om jag räknade rätt så nämner han sex personer, han säger ingenting om Lisbet Palmes agerande heller.
Citera
2021-01-07, 16:32
Medlem
Ska man gå efter vad Bengt Palm säger stämmer inte Engströms historia. Eller så har de totalt missat varandra.
Citera
2021-01-07, 16:35
Medlem
Janne "Flash" Nilsson hävdar också att han är en de första som anländer mordplatsen.

" En kväll, 28 februari, körde han och en vän runt i trakterna av Sveavägen, på väg hem efter en middag.

Då råkade Nilsson – utan att vara medveten om det vid tillfället – bli en av de absoluta första på vid Olof Palmes mordplats.

Nilsson om Palme-kvällen
– Jag kom med bilen sekunder efter att skotten hade avlossats. Jag såg inte personen som sköt. Det var en snöstorm, så jag trodde att det var en halkolycka först. När jag gick en bit närmare kom det en polispiket och parkerade bredvid. Då gick jag tillbaka till bilen, och jag minns att jag tänkte att det var en konstig halkolycka, för personen låg framåtlutad, säger Nilsson.

– Sedan såg jag att kvinnan drog i mannens rock och skrek hysteriskt.

– Det ringde en kompis till mig som jobbade på TT och berättade att de skulle gå ut med att Palme hade dött. Då förstod jag att det var Olof och Lisbet Palme som jag hade sett.

Hade Nilsson vetat om exakt vad som pågick där på Sveavägen den där sena februarikvällen hade han agerat annorlunda.
Har ångrat det många gånger”
– Jag ångrar att jag inte stannade på platsen. Av historiska anledningar. När jag gick mot paret Palme hade fortfarande ingen annan kommit fram. Jag har ångrat det många gånger, säger Nilsson.

– Jag är oerhört intresserad av Palme-mordet. När jag var med och startade STCC var Tommy Lindström, rikspolischefen, med i styrelsen. Varje gång vi hade styrelsemöte satt jag i timmar och frågade ut honom om Palme-mordet. "

https://www.expressen.se/sport/motor/ikonens-hemlighet-om-palme-mordet/
Citera
2021-01-07, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Om jag räknade rätt så nämner han sex personer, han säger ingenting om Lisbet Palmes agerande heller.

Nej. Märkligt att han och SE missar varandra. De bör vara ganska nära.
Citera
2021-01-07, 16:36
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ska man gå efter vad Bengt Palm säger stämmer inte Engströms historia. Eller så har de totalt missat varandra.

Nu verkar Stefan G varit före Bengt P på platsen och då låg OP på rygg, vändes till framstupa sidoläge, Bengt P dyker upp och när AH ansluter vänds Palme på rygg igen för HLR. SE är spot on här. Engströms historia stämmer mycket väl med vad de andra vittnena berättar.
Citera
2021-01-07, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Nu verkar Stefan G varit före Bengt P på platsen och då låg OP på rygg, vändes till framstupa sidoläge, Bengt P dyker upp och när AH ansluter vänds Palme på rygg igen för HLR. SE är spot on här. Engströms historia stämmer mycket väl med vad de andra vittnena berättar.

Dåså, då är saken klar. Enda missen är att SE inte sett Palm. Eller tvärtom.
Citera
2021-01-07, 16:41
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Ja det är väldigt oväntat att någon kan gissa att en skadad person hamnar i framstupad sidoläge

Nästa mål som göra i fotboll så tror jag att spelare kommer klappa om den spelaren ...

När det är varmt ute så tror jag att det köps glass...

Osv

Verkligen inte, men "mediabilden" har varit att OP föll på mage och sedan vändes på rygg för HLR. Läser man vittnesmålen vänds han fler gånger än så och SE prickar att OP ligger på rygg innan han vänds i framstupa sidoläge. Så SE är en djävel på att gissa bra om han inte var på platsen.
Citera
2021-01-07, 16:45
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Dåså, då är saken klar. Enda missen är att SE inte sett Palm. Eller tvärtom.

Det tycks vara så. Jag har inte svårt att inse att vittnen har svårt att peka ut varandra efter tre månader. Hur många skulle du kunna peka ut ur publiken på en bioföreställning 3 månader efteråt där alla har varit uppmärksamma på handlingen i filmen?

Som du resonerar var bara ett fåtal besökare av några hundra närvarande eftersom du inte kan peka ut andra än dem efter 3 mån!
Citera
2021-01-07, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det tycks vara så. Jag har inte svårt att inse att vittnen har svårt att peka ut varandra efter tre månader. Hur många skulle du kunna peka ut ur publiken på en bioföreställning 3 månader efteråt där alla har varit uppmärksamma på handlingen i filmen?

Som du resonerar var bara ett fåtal besökare av några hundra närvarande eftersom du inte kan peka ut andra än dem efter 3 mån!

Så menar jag inte. SE berättar dock att det bara är två unga personer på plats när han anländer och i så fall är han före Palm och denne har inte noterat honom men däremot ungdomarna. Han har alltså helt missat den 52-årige mannen med fryntligt ansikte och jättegubbkeps.
Senast redigerad av Makarov.24 2021-01-07 kl. 16:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in