Citat:
Ursprungligen postat av
madchance
Jag tyckte det lät väldigt konstigt, men la ihop pusselbitarna runt 7 mars. Sparade ner alla dumheter för eftervärlden, för så här får det inte gå till.
Bra att du sparat ned. Folk har verkligen trott på skiten. Undrar om det inte finns folk även idag som tror på detta. Jag trodde på skiten under kanske två veckors tid under perioden feb/mars, men sen insåg jag ju som sagt att det var ren desinformation. Bara det faktum att de å ena sidan sa att barnen inte var smittdrivande/spred smittan omkring sig. Men å andra sidan skulle dessa barn inte träffa mormor/mormor, farfar/morfar. Bara där borde ju alla fattat vad det handlade om. Nämligen den lömska planen att barnen skulle smitta ned sina föräldrar och därmed skulle flockimmunitet byggas upp i samhället. Hela upplägget sket sig ju tämligen omgående, då det inte gick att hålla smittan borta från vården när vi fick samhällsspridning (vilket ett barn borde kunnat räkna ut). Nästa sak som sket sig var att alltför få byggde antikroppar som varade alltför kortvarigt. Dvs, någon flockimmunitet genom naturlig nedsmittning skulle aldrig kunna uppnås, annat än högst kortvarigt om väldigt många skulle bli sjuka samtidigt. Skulle samtidigt väldigt många bli sjuka samtidigt skulle vården inte ha skuggan av en chans....
Sedan har strategin varit att göra så lite som möjligt, utan att situationen kukar ur fullständigt vad gäller vårdade och döda. Därför har vi fått ett lapptäcke med konstiga restriktioner som exempelvis när alkohol får serveras på krogen, som gradvis stramats åt. Likaså hur många personer som får ingå i ett sällskap. Det tog nästan ett år att rekommendera att munskydd ska användas i kollektivtrafiken, men då bara i någon tänkt rusningstrafik. Idel halvmesyrer. Samtidigt ökar bara smittan och antalet döda. Känns som vi lever i en mardröm. Tycks inte finns någon styrning alls i Sverige.