2021-01-07, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Biden/Harris är mycket bättre för Sverige och Europa rent politiskt och ekonomiskt. Därför är det smått ironiskt när högerpopulisterna i Sverige och Europa föredrar Trump. Men det bevisar ju bara att högerpopulister är för dumma för sitt eget bästa. Därför jag brukar kalla dom för IQ70-högern.
Hur menar du?

Biden lovade att gå in i mellanöstern igen och skapa "fred". Massiva flyktingvågor kommer komma hit igen. Hur är detta positivt?
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Länka där Trump säger det

Det var via pressekreteraren eller liknande, till CNN. Trumps twitterkonto är fryst så hans team kunde inte twittra det från hans namn/konto.
Citera
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Jo. Båda de hade en anserlig makt när de kuppade din jäkla mupp. Napoleon var ju för fan general och Hitler var partiledare och regeringschef.

Folk här är historielösa.

Napoleon satt fängslad på Elba.. vilken arme var han General i?

Hitler må ha varit partiledare men var han verkligen regeringschef i ölkällarkuppen?
Citera
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
En demokrati är väl alltid under attack. Den sista som rörde sig fritt utan livvakter i storpolitiken var väl Palme?
Ja, absolut, men det finns väl inget demokratiskt land som behöver skottsäkra glas på sina regeringsbyggnader? Då känns det som man har misslyckats lite med sin uppgift.
Citera
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det var via pressekreteraren eller liknande, till CNN. Trumps twitterkonto är fryst så hans team kunde inte twittra det från hans namn/konto.

Jaha, men då kommer han ju twittra det när han blir unbannad idag kan du citera exakt vad denna icke-Trump källa skrev?
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Sämre för Ryssland och möjligen (marginellt) för Storbritannien.

Bättre för Sverige. Det borde ju alla svenska nationalister tycka är bra, men de föredrar Trumps handelstullar och liknande.
Citera
2021-01-07, 14:34
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MFGA
Kan någon hitta namnen på personerna som skjutits?

Det var bara en person som sköts. De övriga tre hade förmodligen bara svår astma och dog i sviterna av tårgasen.
Citera
2021-01-07, 14:34
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
I ett land med 330 miljoner invånare är det fortfarande en bråkdel.

Fast samtidigt så är det bara hälften av dessa som är engagerade. Många lever i sina egna samhällen och vet knappt vem som är president.

40 miljoner människor är för övrigt som två Skandinavien.

Det är många människor det.
Citera
2021-01-07, 14:35
Medlem
Citat:
Är ganska säker på att han skulle testa andra metoder först.. t ex I N S U R R E C T I O N - ACT, martial law m.m innan han bad sina väljare att marchera mot Capitol Hill (som enligt Flashback är kodord för "avsätt demokratin") och där på något sätt kuppa in honom som enväldig härskare.. eller något?

Han har ju uppviglat dem i månader, senast precis innan statskuppsförsöket.
Citera
Avslutad
Ingen verkar ha nämnt killen med en "Camp Auschwitz"-tröja på sig. Vidrig typ. Som alltså var inne i kongressen med de andra. Verkar ha stått bredvid en svart Trump-supporter dessutom, såg det ut som.

Citat:
Ursprungligen postat av stillton
Vad menar du? Självklart tycker jag också att insatsen var bedrövlig av polis och annan personal. Vad har jag sagt som motsäger det?

Det jag citerade?

Citat:
Dom tog sig igenom ett antal barriärer innan detta. Inklusive minst två på utsidan av byggnaden. Det är normalt sett en kontorsbyggnad, inte ett militärt fort. Man kan liksom inte skydda demokrati i en betongbunker. Funkar inte så.

Men ok, jag kanske drog förhastade slutsatser av det: tänkte du menade att det hade varit omöjligt att försvara kongressbyggnaden på ett mer effektivt sätt.

För att förtydliga min (enligt mig rätt okontroversiella opinion): de pajasar som bryt sig in får skylla sig själva. Tyvärr också kvinnan som sköts. Men man borde aldrig ha låtit det komma så långt. Skandal att de inte klarade av att skydda kongressen bättre.
Citera
Avslutad
Citat:
Hur är det en kupp? Han är bokstavligen talat President, skulle han kuppa sig själv eller?

https://media.thedonald.win/post/6zSHJ4s9.jpeg

Kupp?
Det såg mer ut som politikerbubblans män och kvinnor kom ivägen för några vilsna fotbollshuliganer.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det var nog inte många som försökte ta sig in. Men när dörren/fönstret var öppet, och folk såg att andra som gick in, så hängde nog många bara med utan att tänka. Man förändras i grupp. Man tar mer risker som man annars inte skulle göra.

Den enda jag såg som slog sönder fönster var maskerad.

Det verkar ha funnits en och annan AFA-infiltratör. De gillar att krossa rutor och tar med sig hammare till sådana här tillställningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in