2021-01-07, 14:21
Medlem
MammasGrabbHalvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Finns ingen mer godhjärtad pres än Trump som skänkt så otroligt mpnga miljoner dollar till utsatta i landet.
Han har även hjälpt svarta samt sett till att den "vanlige" amerikanen fått det bättre isf att pengar hamnar hos storbolag och korrumperade politiker.
Vi ser också varför har stort stöd hos de stater med många svarta. Alabama, Mississippi, Missouri m.fl.
Men det är inte lätt att jämtvara hjärtlig när man ständigt blir påhoppad och media som förtalar och klipper och klistrar i hans uttalanden. Btw när såg du ett positivt inslag om Trump i svensk media...??
Hetsar man en pöbel som offrar sina liv för sin egen vinning skull saknar man hjärta. Tycker fortsatt diskussion är meningslös. Det visar sig om han har ett hjärta. Det ska bli intressant att se om han ersätter familjerna till de döda ekonomiskt.
Senast redigerad av MammasGrabbHalva 2021-01-07 kl. 14:23.
Citera
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Asså va, att de släpptes in är ett faktum? Kolla videon. De släpps BOKSTAVLIGEN IN. Det är ingen som forcerar nått, ingen som stormar. Snuten promenerar in tillsammans med dem.

Att de får stå och stöka i en dryg timme, och att polisen då väljer att försöka snacka ner dem, istället för att använda en av fjorton möjliga våldslösningar (se: hela våren i USA) är så klart ingenting konstigt. Bra att ta selfies med ockupanter?

Situationen började inte ordnas upp förrän nationalgardet blev inkallat (vilket även Trump hårdnackat motsatte sig till en början).

Det var fler poliser på en jävla rockkonsert några KM från Kapitolium, under certifiering av USA:s nästa president när det står flera tusentals arga antidemokratiska fascister utanför. Det tycker du inte är märkligt?

Jag håller med dig, det var "to good to be true". Dessutom var det väl inte NG som körde ut dem utan insatsstyrkor/SWAT-teams? Såg inga militärklädda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Hoppas verkligen att Trump åtalas för försök till statskupp. Det var trots allt han som jagade upp sina anhängare med ord som "we will never give up, we will never concede" och "we will stop the steal" och manade alla att ta sig till Kapitolium med orden "let's walk down Pennsylvania Avenue".
Är detta uppmaning till storming av Kapitolium? Ska man läsa det mellan raderna? Bara nyfiken.
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Undrar hur de obildade whitetrash-ockupanterna tänkte när de vistades helt omaskerade inne i Kapitolium och publicerade Selfies på sig själva? Trodde de verkligen att de skulle kunna hindra Biden från att bli president och att Trump skulle fortsätta regera fyra år till? Trodde de att de skulle bli förlåtna, eller kanske rentav hyllade för sitt agerande? Kanske fattade de aldrig att det var ett allvarligt brott att inta byggnaden med våld? Eller trodde de att Trump i så fall snabbt skulle benåda dem och hylla dem? Det var en felkalkylering. Nu kommer de att ruttna i fängelset, stämplade som obildade idioter och Trumps lättlurade fårskock av eftervärlden.

Ja jag tycker det är tydligt att de inte förstod vidden av vad de höll på med tyvärr (förrän kvinnan föll till marken död). De är naturligtvis skyldiga att som vuxna icke förståndshandikappade förstå vad de gör men som sagt- dessvärre begriper de inte det. Jag tror att ganska många kan ligga på gränsen till lågbegåvade i och för sig men det hjälper inte.
Citera
2021-01-07, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Nu till den viktiga frågan, får Trump behålla sin fru nu när han inte är mer än vatten värd eller tar hon sitt pick och pack och flyr snabbare än blixten?
Hon kommer att sticka direkt efter den 20:e och dra en lättnadens suck över att hon slipper ifrån den dåren.
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Vi släpptes in.

Vilka är vi? Men uppenbarligen släpptes de in. Därför är en teori att kvinnan sköts mer med avsikt för att spä på och framkalla större upplopp inte otänkbart.
Citera
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Drygt hälften av republikanerna ställer sig bakom gårdagens händelse. Ca 40 miljoner människor.

Jag tror USA kan glömma någon "healing" nu
Allt enligt planerna.

Jag tror inte Kina förväntade sig att valfusket skulle gå smidigt och obemärkt förbi.
Citera
2021-01-07, 14:23
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Ähum. Förlåt, har du någon tillförlitlig källa menade jag. Förlåt mig min otydlighet.

Du kanske missade att Fria Tider länkar till YouGov?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Undrar hur de obildade whitetrash-ockupanterna tänkte när de vistades helt omaskerade inne i Kapitolium och publicerade Selfies på sig själva? Trodde de verkligen att de skulle kunna hindra Biden från att bli president och att Trump skulle fortsätta regera fyra år till? Trodde de att de skulle bli förlåtna, eller kanske rentav hyllade för sitt agerande? Kanske fattade de aldrig att det var ett allvarligt brott att inta byggnaden med våld? Eller trodde de att Trump i så fall snabbt skulle benåda dem och hylla dem? Det var en felkalkylering. Nu kommer de att ruttna i fängelset, stämplade som obildade idioter och Trumps lättlurade fårskock av eftervärlden.

Blev lite överaskad när jag såg bilderna.
Verkar som de flesta var mest överaskade att de kommit in och ville väl spara nåt till barnbarnen.
Tror knappast att de flesta var drivna terorister, snarare lite vilsna Trumpfanatiker.
Så en verklig dundertabbe av säkerhetspersonalen
Däremot blir man lite konfunderad gällande hon som blev skjuten. skall ha tjänstgjort 4år som säkerhetsutbildad inom flygvapnet? Hon borde ha förstått att de skulle agera när de gav sig på den dörren.
Så många var nog vara en flock som lurades in i nåt, frågan är väl i vad och av vem?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Jag är inte så insatt i politik och USA:S rättssystem men borde inte Trump bli åtalad för uppvigling eller något? Han står ju och säger att han älskar massan, att dem är speciella och fortsätter elda på fast han säger "ni kan gå hem nu". Helt sjukt!
Har inte läst tråden och ber om ursäkt om min fråga redan är besvarad, men han har utsatt kongressen för livsfara och 4 människor döda (officiellt)? Han borde ju inte få vara president en sekund till!!
Kommer narcissisten vara orsak till något ännu värre innan den tjugonde?
Någon skrev här tidigare att presidenten är åtalsimmun mot s k incitment. Kan inte bekräftade det dock.
Citera
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Du ger uttryck för en minoritetsopinion som knappt någon seriös debattör delar. I princip alla som uttrycker sig nu i media ondgör sig över det dåliga polisarbetet. Man hade helt klart kunnat skydda kongressen mycket, mycket bättre, och det är en skandal att man misslyckades. Behöver inte vara ett "militärt fort" för det.
Vad menar du? Självklart tycker jag också att insatsen var bedrövlig av polis och annan personal. Vad har jag sagt som motsäger det?
Citera
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Haha, skarp kontrast till Flashback där experterna menar att "detta var slutet för Trump" "nu blir han åtalad den sjuka jäveln!" "Trump är fet!!" "Trump är narcisstisk" "Republikanerna förlorar på detta!"

Hahaha, alla MAGA forum säger i princip en sak "GET THE FUCK OUT DOOMERS, THIS IS MAGA COUNTRY NOW BITCH!"

En kupp är en kupp oavsett hur stor minoriteten är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in