2021-01-07, 14:17
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlixtarDunder
Nu har alla trumpslikare chans att avgå.

Vore kul om det bara blev han och hans missbildade familj kvar.

Om man ville rensa ut träsket så är detta det bästa sättet. Primärval om 2 år, väldigt många GOP som inte kommer bli omvalda tack vare deras val de senaste 2 veckorna
Citera
2021-01-07, 14:17
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Drygt hälften av republikanerna ställer sig bakom gårdagens händelse.
...

Gissar du nu? Finns där någon poll/resultat på detta?
Citera
2021-01-07, 14:18
Medlem
Nu till den viktiga frågan, får Trump behålla sin fru nu när han inte är mer än vatten värd eller tar hon sitt pick och pack och flyr snabbare än blixten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Nej oskyldig var väl ingen som tog sig in i huset.
Vi släpptes in.
Citera
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Gissar du nu? Finns där någon poll/resultat på detta?

https://www.friatider.se/varannan-republikan-stoder-stormningen-av-kapitolium
Citera
2021-01-07, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Nu till den viktiga frågan, får Trump behålla sin fru nu när han inte är mer än vatten värd eller tar hon sitt pick och pack och flyr snabbare än blixten?
Han är en av världens rikaste samt är kändast i världen. Tror han maxar Hypergamy skalan ganska bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Jaha.. så de släppte in dem för att..?

Vad var planen efter att de kom in i byggnaden? Slakta lite politiker? Sraya lite grafitti? Vandalisera några statyer och tavlor? Bli skjuten och skapa en martyr?

Vad var snutens plan när de släppte in dem?

Asså va, att de släpptes in är ett faktum? Kolla videon. De släpps BOKSTAVLIGEN IN. Det är ingen som forcerar nått, ingen som stormar. Snuten promenerar in tillsammans med dem.

Att de får stå och stöka i en dryg timme, och att polisen då väljer att försöka snacka ner dem, istället för att använda en av fjorton möjliga våldslösningar (se: hela våren i USA) är så klart ingenting konstigt. Bra att ta selfies med ockupanter?

Situationen började inte ordnas upp förrän nationalgardet blev inkallat (vilket även Trump hårdnackat motsatte sig till en början).

Det var fler poliser på en jävla rockkonsert några KM från Kapitolium, under certifiering av USA:s nästa president när det står flera tusentals arga antidemokratiska fascister utanför. Det tycker du inte är märkligt?
Citera
Medlem
Gold94s avatar
Jag är inte så insatt i politik och USA:S rättssystem men borde inte Trump bli åtalad för uppvigling eller något? Han står ju och säger att han älskar massan, att dem är speciella och fortsätter elda på fast han säger "ni kan gå hem nu". Helt sjukt!
Har inte läst tråden och ber om ursäkt om min fråga redan är besvarad, men han har utsatt kongressen för livsfara och 4 människor döda (officiellt)? Han borde ju inte få vara president en sekund till!!
Kommer narcissisten vara orsak till något ännu värre innan den tjugonde?
Senast redigerad av Gold94 2021-01-07 kl. 14:19. Anledning: Stavfel
Citera
Medlem
Docklands avatar
President Donald Trumps tidigare stabschef och nuvarande specialutsända till Nordirland, Mick Mulvaney, har avgått.
...
Mulvaneys avhopp följer efter att även Stephanie Grisham, pressekreterare och stabschef för Melania Trump, samt Trumps biträdande nationella säkerhetsråd Matt Pottinger också lämnat sina poster med omedelbar verkan.

Hear hear
Citera
2021-01-07, 14:20
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Drygt hälften av republikanerna ställer sig bakom gårdagens händelse. Ca 40 miljoner människor.

Jag tror USA kan glömma någon "healing" nu

Haha, skarp kontrast till Flashback där experterna menar att "detta var slutet för Trump" "nu blir han åtalad den sjuka jäveln!" "Trump är fet!!" "Trump är narcisstisk" "Republikanerna förlorar på detta!"

Hahaha, alla MAGA forum säger i princip en sak "GET THE FUCK OUT DOOMERS, THIS IS MAGA COUNTRY NOW BITCH!"
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
https://www.friatider.se/varannan-republikan-stoder-stormningen-av-kapitolium

Ähum. Förlåt, har du någon tillförlitlig källa menade jag. Förlåt mig min otydlighet.
Citera
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Jag är inte så insatt i politik och USA:S rättssystem men borde inte Trump bli åtalad för uppvigling eller något? Han står ju och säger att han älskar massan, att dem är speciella och fortsätter elda på fast han säger "ni kan gå hem nu". Helt sjukt!
Har inte läst tråden och ber om ursäkt om min fråga redan är besvarad, men han har utsatt kongressen för livsfara och 4 människor döda (officiellt)? Han borde ju inte få vara president en sekund till!!
Kommer narcissisten vara orsak till något ännu värre innan den tjugonde?

Han kanske kan bli det, men vore bäst om han inte blir det. Dessa triggade snöflingor kommer bara screecha och tugga fradga ännu mer om Supreme Leader blir åtalad. Bäst att låta honom sitta kvar i 13 dagar till och sedan är han borta för alltid, efter att ha förlorat huset, senaten och presidentämbetet åt GOP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in