2021-01-07, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
JUST NU: Polisen släpper bilder på misstänkta brottslingar som stormade, med våld, Capitol Hill!

https://media.thedonald.win/post/DoneADHT.jpeg
Polsen och åklagare kanske får ovanlig lätt uppgift i att åtala då många av dessa mongon tog selfies inne i lokaler som utan tvivel räknas som är mycket högt säkerhetsklassade. Det kan bli ett högt säkerhetsklassat fängelse för många av dessa vilsna rättshaverister om åtal väcks vilket nog måste göras så man kan statuera exempel på av det kostar att leka revolutionär på fritiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Trumps (senaste?) uttalande:
"Even though I totally disagree with the outcome of the election, and the facts bear me out, nevertheless there will be an orderly transition on January 20th," the statement read. "I have always said we would continue our fight to ensure that only legal votes were counted. While this represents the end of the greatest first term in presidential history, it’s only the beginning of our fight to Make America Great Again!"
Plus, de hör tre andra som dog, va fan var dealen där?
"One adult female and two adult males appear to have suffered from separate medical emergencies, which resulted in their deaths," he added.
Visst, många där var inte i toppform, men låter lite underligt att tre pers bara hux flux skulle få en hjärtattack, typ.

Inte så ovanligt faktiskt att personer omkommer av medicinska orsaker i folksamlingar, framför allt inte om de blir starka känslor inblandade som i detta fallet.

Men om jag förstod det rätt så användes tårgas och smällare, vilket definitivt kan påverka en svagare person.
Dessutom såvar det nån som föll från en byggnad.

Så det låter ganska troligt att några skadar sig och dör.
Citera
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Men driver du, det är inte vad jag skriver? Jag skriver att den RIKTIGT DÅLIGA POLISNÄRVARON (till det som beskrivs den amerikanska demokratins högborg, som vanligtvis brukar vara under stenhård bevakning, och under en på förhand är en jävligt given högrisk situationk) som föranledde stormningen om något bör vara föremål för konspirationsteorier. Inte nått jävla dravel om false flag och antifascister som försöker stödja en nyfascistisk despot med diktatorsambitioner.

Dubbeltänk? Om, som du själv skriver, var så att det var väldigt få snutar där OCH att de i princip släppte in demonstranterna i "landets mest säkra byggnad förrutom Vita Huset"..

Är inte det en konspiration om något?

Citera
Medlem
puterealbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Vilket vänstersack. Usa:s väljare vill knappast ha kommuniststyre med en Trump som ropar revolution. ära, seger, folkets fiender mm hela tiden. Man vill ett stabilt styre som bryr sig och inte en oansvarig Trump-clown att leda landet.

Hälften av republikanerna står öppet bakom stormningen av Capitolium, och ännu fler gör det säkert i smyg. Jag vet inte hur du yrande lyckas få dem till kommunister?
Citera
2021-01-07, 14:05
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Jag håller inte med. Det fria ordet inbegriper inte att en ledare för ett land hittar på (lyssna på den en timme långa telefoninspelningen, han är som ett barn, inte ett enda vettigt bevis, bara antyder att, det sägs att, och han har uppgifter om att, eller har inte lust att - rent nonsens). Så där är vi några som av etiska skäl drar en gräns. Nu har Twitter, Youtube, Facebook, Fox, och även Pence med flera republikaner tröttnat.

Sant. Twitter/Facebook och andra kanaler är privata företag och kan göra som de behagar. Inget konstigt med det.
Vill en president ut med något budskap så kommer de ta till andra vägar.
Jag tycker det är underligt att donald inte blivit bannad från Twitter för flera år sedan.
Citera
2021-01-07, 14:05
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Du verkar insatt. De yttre skalen verkar ha varit i stort sett obefintliga. Om nu den där korridoren skulle vara någon typ av gräns och bestraffas med döden om man passerar, varför satt det då så enkla dörrar med englasfönster som vilken idiot som helst hade kunnat gå rakt igenom? Sitter inte ens en skylt på dörren för fan. Nä detta tror jag inte ett dugg på.
Dom tog sig igenom ett antal barriärer innan detta. Inklusive minst två på utsidan av byggnaden. Det är normalt sett en kontorsbyggnad, inte ett militärt fort. Man kan liksom inte skydda demokrati i en betongbunker. Funkar inte så.
Citera
2021-01-07, 14:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Tack. Då vet vi.

Varför valde du att inte ta med hela mitt svar (nedan)? Har du inte lärt dig att en fras lösryckt ur sitt sammanhang är i dagens medialandskap ofta så nära en lögn man kan komma...? Även dina åsikter är subjektiva, per definition, så det kan vara bra för dig att känna till det tänker jag. genom sig själv känner man andra.

Subjektiv, men baserad på erfarenhet av händelser i vår samtid och sunt förnuft. Lite som en duktig konstapel kan ana sig till en skurk, eller föreståndaren vet att risken för snatteri ökar i butiken när det kommer in en familj, där kvinnorna har mycket vida tygrika kjolar, som börjar stöka runt på olika ställen i butiken... Men man måste ha näsa för sådant såklart, likt en erfaren konstapel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Skulle tro det är FBI som ansvarar för det gäller federala byggnader, men det är inte FBI per se som vaktar dem utan kan vara vanliga poliser eller säkerhetsvakter.
Även postkontoren ute i landet är federala byggnader, de gånger folk gått "postal" så har FBI kopplats in på saker som vanligtvis kunde skötas av delstatspolisen.

Ja och Trump hade väl sparkat ledningen där nyss och placerat trumplojalister där i stället för de erfarna? I det scenario som anas mer och mer så är det utbytet av ledningen en del i ett kuppförsök från Trump sida. Skulle jag säga.
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Måhända att Biden är en rökridå. Men hellre Kamala Harris än jättebebisen Trump.

Ja förstår att du tycker det. Men har fu sakliga politiska argument för det eller är du bara "programmerad"?
Är det bättre för europa/sverige eller bättre för amerikanerna? Hur i så fall?
Citera
2021-01-07, 14:07
Medlem
Citat:
Pence hinner i så fall vara president i några dagar. Vore kul. Bra att ha på sitt CV inför nästa valcirkus.
Undrar om Pence har ångrat att han accepterade att bli Trumps vice. Skulle vara intressant om han drog sig tillbaks en tid och skrev sina memoarer som Vice.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burksatan
På sätt och vis har du rätt men vad skulle Trump hinna ställa till med på 13 dagar? Om han försökte starta krig eller på annat sätt skapar ett liknande scenario skulle ingen ändå lyda honom. Därutöver är det nu fastställt - Joe blir president. https://www.dn.se/varlden/pelosi-vi-aterupptar-godkannandet-under-kvallen/
Trump är därför totalt vingklippt och gör sig endast till åtlöje vad han än uttalar sig om, gör eller säger sig vilja göra, i synnerhet efter gårdagens incident.
Martial law och.. ja sedan är det väl bara kärnvapen kvar hm ja han skulle ju kunna köra schorched earth på utrikespolitiken fortfarande iaf vad gäller förolämpningar o så.
Du har rätt i att ingen nog skulle lyda hans order precis i extrema saker men ett samtal till Kim i Nordkorea som ex. skulle nog ingen hindra honom o väl i samtal.. kan säga vad somhelst

Men vad gäller militär.. DC nationalgardet svarar personligen direkt till US president på sätt som de andra militärgrenarna inte gör o till 20jan så ÄR han faktiskt forfarande pres.. men ah om han ville göra nån kupp så skulle han ju kallat in DCs garde att understödja MAGAsarna vid Capitolium

Så.. bara busringande till diktatorer han har kvar då.. sabotera den vägen
Citera
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Sant. Twitter/Facebook och andra kanaler är privata företag och kan göra som de behagar. Inget konstigt med det.
Vill en president ut med något budskap så kommer de ta till andra vägar.
Jag tycker det är underligt att donald inte blivit bannad från Twitter för flera år sedan.

En dag när regelrätta nazister/fascister äger alla stora mediebolag och fullkomligt tystar alla som är vänster om Mussolini så ska jag komma ihåg ditt svar!

sKaPa EtT eGeT fAcEbOoK dÅ!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in