2021-01-07, 14:01
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Ha ha sällan jag jiddrar med någon men det har du rätt i förutom att de yttre skalen och inre befästa med polis släppte igenom dessa individer trots att de säkert "jiddrade" på vägen.

Jag som är av ett öppet sinne varken för eller emot kan tex tänka mig att en uppviglare sköt, för att få hela protestföljet att gå bananas, eller att den unga frökan var identifierad och plockades bort av okänd anledning specifikt. Eller någon annan orsak. Poliserna som stod bakom henne hade aldrig släpt igenom henne i fönstret.

Öh jo, hon var precis på väg att hoppa in genom den krossade glasrutan i korridoren. Som jag skrev tidigare så tog hon en kula för laget. Övriga runt omkring vaknade när hon slocknade. Riktigt tragiskt för henne och hennes familj så klart men en gudagåva för övriga runt omkring henne som annars hade strukit med.
Citera
2021-01-07, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Ta av foliehatten nu!! Tror du på fullaste allvar att Trump supportrarna inte var våldsamma och vevade loss med snuten igår? LOL!! Kolla på CNN, det var krig i Washington igår!!

Men driver du, det är inte vad jag skriver? Jag skriver att den RIKTIGT DÅLIGA POLISNÄRVARON (till det som beskrivs den amerikanska demokratins högborg, som vanligtvis brukar vara under stenhård bevakning, och under en på förhand är en jävligt given högrisk situationk) som föranledde stormningen om något bör vara föremål för konspirationsteorier. Inte nått jävla dravel om false flag och antifascister som försöker stödja en nyfascistisk despot med diktatorsambitioner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Börsen går ju väldigt bra just nu. Men om de här terroristerna ska fortsätta så får bra pengar läggas på att försvara personer och byggnader. Så ur den synpunkten borde de inte slösa pengar på att tränga sig in i federala byggnader och bli dödade.
Nejdå! När BLM brände ned 80 städer, mördade 50 pers och orskade skador för motsvarande 20 miljarder så var det ok!

Men när 2-300 personer stormar The Capitol.... Ohh då jävlar!
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Subjektiv, ....

Tack. Då vet vi.
Citera
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
...så fruktansvärt! Facebook och Twitter ... Att stänga ner USA:s presidents Twitter ... Det fria ordet är minst sagt i gungning! I stället för att sakligt bemöta hans uttalanden ...
Jag håller inte med. Det fria ordet inbegriper inte att en ledare för ett land hittar på (lyssna på den en timme långa telefoninspelningen, han är som ett barn, inte ett enda vettigt bevis, bara antyder att, det sägs att, och han har uppgifter om att, eller har inte lust att - rent nonsens). Så där är vi några som av etiska skäl drar en gräns. Nu har Twitter, Youtube, Facebook, Fox, och även Pence med flera republikaner tröttnat.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Biden är en rökridå. Inom ett år har vi USA:s första kvinnliga president. Det är nog redan i dagordningen. Biden dör/hoppar av närsomhelst. Säger inte att det är dåligt på nåt vis, jag gillar kvinnor. Men globalisterna bestämde sig nog när Hillary förlorade att sätta den planen.

Måhända att Biden är en rökridå. Men hellre Kamala Harris än jättebebisen Trump.
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Om det inte var ett kuppförsök, vad var det då? Vad var syftet med att storma Kapitolium, om inte att avbryta demokratins processer och förhindra att den folkvalda presidenten formellt kunde tillträda? Vad ska man kalla en sådan händelse, om inte ett kuppförsök? (Låt vara taffligt genomfört och med små utsikter att bli framgångsrikt...).

Den svenska brölhögerns relativisering av populisternas destruktiva retorik och ageranden är nog tyvärr något vi inte sett slutet på. Dags för riksdagsförvaltningen att se över säkerhetsrutinerna.

Skulle det kunna vara ett historisk statskupp utan våld och vapen då menar du? Nja knappast. Däremot så har uppenbarligen hårddiskar och datorer beslagtagits utan våld och vapen. Sanningssökning är det nog istället, vare sig det är rätt eller fel.
Citera
Medlem
Var gömmer sig kuppmakaren..?
Citera
2021-01-07, 14:03
Medlem
Citat:
Ha ha sällan jag jiddrar med någon men det har du rätt i förutom att de yttre skalen och inre befästa med polis släppte igenom dessa individer trots att de säkert "jiddrade" på vägen.

Jag som är av ett öppet sinne varken för eller emot kan tex tänka mig att en uppviglare sköt, för att få hela protestföljet att gå bananas, eller att den unga frökan var identifierad och plockades bort av okänd anledning specifikt. Eller någon annan orsak. Poliserna som stod bakom henne hade aldrig släpt igenom henne i fönstret.

På klippet ser det ut som skytten inte ser förstärkningen som är på väg eftersom de är nere i trappan. Rent objektivt så hade det kanske gått att släppa in henne och låta förstärkningen röja upp utanför. Å andra sidan var det rätt mycket folk på andra hållet och jag vet inte vad som finns på andra sidan dörren.
Oskyldig var hon i alla fall inte.
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
När väl försäkrat sig om tillräckligt stöd kan det nog gå fort.
Men tror inte i det här läget har tillräckligt stöd.
Går Pence och några till i Vitahuset på att avsätta Trump med 25:e, kan Trump acceptera, vilket han knappast gör. Då går det vidare till kongressen där det behövs 2/3 majoritet. Kan fördela sig lite olika mellan huset och Senaten.

Pence hinner i så fall vara president i några dagar. Vore kul. Bra att ha på sitt CV inför nästa valcirkus.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Såg en film på en man som blev nerputtad av en snut från typ 20 meters höjd, han låg livlös på en bår efter det.. inte hittat filmen sen dess, förmodligen en av de andra som dog.
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Det rapporterades att åtminstone en man hade ramlat från en högre höjd. Inte säker om det skedde på insidan eller utsidan.

Ok, makes sense. Ja, man såg ju lite bilder på folk som klättrade som dårar på allt möjligt. Fan inte särskilt rädda av sig, måste man säga. Även den där bruden som blev skjuten. Måste ju fått varningar som fan, men ändå bara köra på.

Ändå lite konstigt att man säger så lite om detta ännu på Fox eller andra kanaler jag sett på.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Vem är det mer exakt som anordnar skydd av skyddobjekt. FBI eller? Vem kan ge order där?

Skulle tro det är FBI som ansvarar för federala byggnader, men det är inte FBI per se som vaktar dem utan kan vara vanliga poliser eller säkerhetsvakter.
Även postkontoren ute i landet är federala byggnader, de gånger folk gått "postal" så har FBI kopplats in på saker som vanligtvis kunde skötas av delstatspolisen.
Senast redigerad av kato85 2021-01-07 kl. 14:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in