2021-01-07, 13:23
Medlem
Frågan är hur länge detta kommer pågå och vad det kommer utvecklas till.
Har svårt att tro att detta slutar med att Biden tar över presidentposten. Känns som USA är jäkligt splittrat.
Citera
2021-01-07, 13:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Och så gott som alla av de tomtar som stormade Kapitolum blev inte skjutna. Hon gick för långt. Med tanke på den enorma återhållsamhet som visades så hade hon massvis med tillfällen att sluta och återgå till att demonstrera fredligt. Min sympati sparar jag till personer som inte gör sitt bästa för att bli skjutna.

Man kan tydligt se i klippet jag länkade nyss att polis/vakter på andra sidan har barrikerat dörrarna med stolar.

Där bakom finns förmodligen deras skyddsobjekt (politiker) och skulle någon korsa den gränsen, vilket Ashli Babbitt var på väg att göra, så kommer de öppna eld.

Det är givetvis tragiskt och verkar helt onödigt, men alltså, någonstans måste man ju som polis/vakt dra gränsen.
Citera
2021-01-07, 13:24
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Du gillar uppenbarligen krig och eliten. Så vi förstår din åsikt!

Men för oss populister och vanligt folk är han den bäste.

Vänstern vill att du ska gilla Trump eftersom han är ofarlig. De låtsas att han är ett hot när han i själva verket är totalt ofarlig.
Citera
Medlem
MammasGrabbHalvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Ett tips då:
Sök upp allt det goda han gjort under sin presidenttid innan du gör inlägg!
Han har väl mest trasslat in sig i lögner och personangrepp på twitter. Jag antar att vi ser annorlunda på människor som vill styra ett land med hjärtat.
Citera
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmeln
Min analys är att Trump nu beter sig så vansinnigt som möjligt för att kongressen eller senaten skall besluta att avsätta honom enligt 25e grundtillägget. Då blir Pence president, som då ges makt att benåda Trump för alla tänkbara federala brott.

Mycket klyftig slutsats. Man får se efter sina kumpaner. Låt Pence benåda Assange av bara farten oxå.

Alla blir nöjda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Tyvärr har vi tappat mycket av intelligentian i politiken som vi en gång hade. Vem vill bli politiker idag? Relativt sett dålig lön.
Fet lögn. Har du någon statistik som visar på att arvodet inte är det högsta som majoriteten av ledamöterna någonsin kommer att få i lön? Det är inte heller bra att politiker är en karriär i Sverige som man initieras in i genom ett ungdomsförbund.
Citera
2021-01-07, 13:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Tja, det är liksom samma sak. Vet inte hur jag skall förklara så du förstår riktigt.

Jag förstår mycket väl, men håller det för betydligt mindre sannolikt. Du drog till med det som jämförelse, fast du också vet att den var osannolik, och ställde den retoriska frågan. På den är svaret följaktligen nej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Och så gott som alla av de tomtar som stormade Kapitolum blev inte skjutna. Hon gick för långt. Med tanke på den enorma återhållsamhet som visades så hade hon massvis med tillfällen att sluta och återgå till att demonstrera fredligt. Min sympati sparar jag till personer som inte gör sitt bästa för att bli skjutna.
För långt? Hon var inte ens inne, och snuten kunde bärga sig för att mörda
Jo men hoppsan, ja konstigt att det andra som gjorde exakt det hon avrättades för gick att ta hand om utan skottlossning..
Tror du verkligen det stödjer din ”poäng”, allvarligt talat?

Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Hon kunde haft en bomb i sin ryggsäck och kastat sig mot polis och vakter.
Mm visst! Kunde haft dödsstjärnan också!¿?
Åh vilket hot bäst skjuta hennes familj Medans ändå håller på, kan plocka hennes bekanta också

Citat:
Ursprungligen postat av Luzur
Folk som han har ju nu suttit och argrunkat hatiskt över Trump i över 4 år, påhejad av media som fixar fram runkbilderna åt dom, klart dom har byggt upp ett hat som blir blint, ingen nåd, pianotråd till alla som gillar Trump LOL
Heh, jepp.
Bindgalna hela bunten

Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Bortsett att hon och andra försökte ta sig in i en byggnad dit patrioterna inte hade tillträde.
Ja fortsätt snöa in på det dödfödda spåret du...
Jo tjena, folk tar sig in på sådana områden hela tiden!
Konstigt nog utan att summariskt avrättas, då talar vi om mordbrännare folk med vapen folk med UTTALADE intentioner att skada tex presidenten.
Dom tas in utan att skjutas men här?
Åh nej, selfies vilken fara!!!
Passionerade medborgare oooh åh va läskgjjigt
Stackaws stackaws lilla bebisar till sk politiker buuhuu dom är såå himla rädda¿ säääääkert
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Hur många av oss skulle inte vilja rusa in på Rosenbad och uttrycka vårat missnöje över sittande regering?
Inte hade vi förväntat oss att bli skjutna för det!
Men nu är svensken för mesig för att göra vad våra amerikanska vänner gjorde igår, annars hade jag gärna stormat Rosenbad och avsatt Löfven o co. ✌️🇸🇪
Rosenbad är mer att jämföra med Vitahuset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Det var så planlagt detta med Trumps gode minne.

Ja, antagligen. Han sa ju också att han älskade terroristerna.
Citera
2021-01-07, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Vänstern vill att du ska gilla Trump eftersom han är ofarlig. De låtsas att han är ett hot när han i själva verket är totalt ofarlig.

Helt ofarlig är han inte. En antidemokratisk maktgalen psykopat med alldeles för mycket pengar är aldrig ofarlig.
But I wonder... who is more foolish? The fool himself or the fools who follows him?
Citera
2021-01-07, 13:26
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Maskirovka är väl dock först och främst ett kommunistiskt påfund?

Duktiga infiltratörer skulle jag säga i så fall (Känner inte till ursprunget vem, vad mer än varför dock)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in