2021-01-07, 12:37
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
ANTIFA vill också in i Capitolium, de vill did och döda politiker. De hatar hela USA, de gillar inte Demokrater. När det finns chans till upplopp kommer ANTIFA, de vissta att något kunde hända. Några tog chansen och de är några av de inblandade.

Det kan vara så, absolut, men de bildbevis som lagts fram än så länge är strunt. Man har alltså tagit en bild från hemsidan phillyantifa där en man som syntes i Capitol Hill igår förekommer och man har presenterat det som bevis för att Antifa har varit i byggnaden, men på phillyantifa så är mannen med för att han hängs ut som nazist, inte för att han är Afa.
Citera
Medlem
Mufffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Finns en jättebra tråd som debunkar det där https://twitter.com/RespectableLaw/status/1347055062284120064

https://twitter.com/RespectableLaw/status/1347055072530853890

https://twitter.com/RespectableLaw/status/1347055075751907334

WT använde alltså "facial recognition" och identifierade att en av männen syns på phillyantifa.org när mannen hängdes ut för att vara nazist på sidan
Tack för länkarna! Det är fan inte lätt att veta vad man ska tro när man försöker bilda sig en egen uppfattning kring allt som sker i det landet. All information tycks ha olika källor från båda läger som både bekräftar och dementerar samma uppgift.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Det är snarare DU som inte förstår. USA är inte Sverige. Veteraner har en mycket speciell ställning i det amerikanska samhället. Det lär bli en utredning. Och vad den slutar i vet varken du eller jag MEN indikationerna är tydliga. Straffen i USA utläses om VAD man gjort inte vad någon trodde skulle göras.
Menar du att den som sköt visste att hon var veteran? Eller hur är det relevant?
Citera
2021-01-07, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Var nog som alltid någon startade det, sedan kom vanligt folk med av bara farten, tyckte det var ballt och tog selfies. Sean gick det tyvärr över styr

Precis. Det är inte alls konstigt att ta bilder inne i Kapitolium. Det är inte öppet för allmänheten så bara det gör det intressant. Man behöver inte ens vara Trumpists för att vilja gå in där. Därför blir det också lite tröttsamt med Fria Tiders konspirationsteorier om en massa AFA därinne.
Citera
2021-01-07, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Nej, det brukar inte kallas för mord.

Inträngningar på skyddsobjekt bemöts med våld. Och skyddsvakter/poliser har både en rätt och skyldighet att agera INNAN antagonsten har hunnit utföra det eventuella dåd man planerat att göra. Inte efter.

Nu är det inte Sverige vi pratar om. I USA har veteraner en särställning och alla veteraners död utreds. OCH i USA döms folk vad som gjort inte vad som tänks. Man kan väl avsluta detta idiotdiskussion och avvakta fakta som lär komma från USA.
Citera
2021-01-07, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
https://twitter.com/Dave6971/status/1346940855492476930

Här har vi med filmbevis också

Film"bevis".

Inget av detta är bevis utan vilda spekulationer, hoppas jag ni förstår.
Citera
2021-01-07, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Menar du att den som sköt visste att hon var veteran? Eller hur är det relevant?

Suck. OM en VIP person i Sverige dör lär det få en stor uppmärksamhet. I USA är ALLA veteraner VIP.
Man kan ju missförstå allt om man vill va?
Citera
2021-01-07, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Det spelar ingen som helst roll om det visade sig att hon var ofarlig.

Skyddsobjekt är skyddsobjekt av en orsak. Och det är rätt svårt att veta innan om en person är farlig eller inte.
Eller anser du att man ska vänta tills eventuella våldshandlingar är utförda innan man agerar?

Hade hon hållt sig på rätt sida om avgränsningen hade hon levt idag. Nu valde hon att inte göra det, och då blev hon skjuten.

Det var en SWAT-styrka på plats, det gick lugnt till där men GM valde ändå skjuta kvinnan.
Citera
2021-01-07, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Om du och ett gäng utklädda uppviglare kommer och bankar på min dörr lovar jag att skjuta dig också. Detta händelseförlopp är skolboksexempel.
Hon sköts för att hon försökte storma. Nu fick hon betala med det ultimata priset.

Jaha, och då lär DU få skaka galler. Så enkelt är det.
Citera
2021-01-07, 12:42
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aggepanken
Film"bevis".

Inget av detta är bevis utan vilda spekulationer, hoppas jag ni förstår.

Enligt vänster så är bevis bara spekulationer så jag försökte anpassa mig efter dem.
Citera
2021-01-07, 12:44
Medlem
MammasGrabbHalvas avatar
Citat:
Att man tror att någon skall göra något och agerar innan detta är ett faktum och skjuter personen till döds brukar kallas mord. Att det dessutom är en veteran lär inte hjälpa i den bedömningen. Men som sagt, vi får se. Oavsett, den framtida juridiska förhandlingen rörande detta mål lär bli välbesökt och intressant.

Vanlig polis och säkerhetspolis i USA agerar på detta vis. Tror du inte de har god erfarenhet av vad som kan hända om de istället inte gör något? Speciellt i ett sådant kritiskt läge som detta har jag full förståelse för att de såg det som nödvärn. Hade pöbeln lyckats ta sig igenom kan ingen veta vad som hade hänt.

Kvinnan som blev skjuten var den första att försöka ta sig igenom blockeringen, om vi utgår från innehållet i videon. Hade hon stått kvar på marken hade det säkert varit lugnt, men nu var hon den som tog beslutet att klättra upp för grinden och ta sig igenom. Tragiskt att det kostade henne livet, men de har rätt att agera på det viset.
Citera
2021-01-07, 12:45
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Suck. OM en VIP person i Sverige dör lär det få en stor uppmärksamhet. I USA är ALLA veteraner VIP.
Man kan ju missförstå allt om man vill va?
Jag förstår att det kan påverka uppmärksamheten, men det påverkar inte alls bedömningen av det som skedde. Det hade förutsatt att den som sköt visste detta innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in