2021-01-07, 11:59
Medlem
Stygotiuss avatar
Vad jobbade VK med? Han hade ju en rätt bra lön och för att vara en idiotisk dubbelmördare en helt fantastisk lön.

Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag har beställt domen. Ska bli intressant att se hur de RESONERAT kring Lars.
Så märkligt

Spontant borde båda ha dömts för mordet på Lars, i s.k medgärningsmannaskap. Ska bli intressant att läsa domstolens resonemang kring detta.

Edit: Ser nu att åklagaren menade at VK inte mördat Lars. Detta utesluter då medgärningsmannaskap.
Senast redigerad av Stygotius 2021-01-07 kl. 12:01.
Citera
2021-01-07, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Vad jobbade VK med? Han hade ju en rätt bra lön och för att vara en idiotisk dubbelmördare en helt fantastisk lön.

Spontant borde båda ha dömts för mordet på Lars, i s.k medgärningsmannaskap. Ska bli intressant att läsa domstolens resonemang kring detta.

Edit: Ser nu att åklagaren menade at VK inte mördat Lars. Detta utesluter då medgärningsmannaskap.

Han jobbade för bravida har jag för mig.
Citera
2021-01-07, 12:11
Medlem
Domen

https://docdro.id/HBL81dw
Citera
2021-01-07, 12:16
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Som vanligt lyckas det svenska rättsväsendet haverera mitt framför ögonen på alla som är villiga att se på... Man har alltså dödat kvinnan, men lyckas klanta till det så att man ej kan döma dem för mordet på mannen? Hur är det möjligt - någon teknisk paragraf IGEN, månne?!
Citera
2021-01-07, 12:18
Medlem
Om någon orkar, hinner och kan skriva upp punkterna till varför de dömde för bordet på Suzanne men inte Lars? Hinner inte läsa domen just nu
Citera
2021-01-07, 12:19
Medlem
SmartSkalles avatar
Dessa 2 undermänniskor har förverkat sin rätt att leva och borde avrättas omgående.
Dödsstraff är egentligen för lindrigt för dessa varelser, de borde erhålla en långsam och plågsam död med maximal smärta under en hel vecka.
Citera
2021-01-07, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius

Viktor jobbade med VVS
Citera
2021-01-07, 12:23
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejahejda

Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Viktor jobbade med VVS

Tack för info. 42,5 tkr/mån 2019 var inte illa. Mycket övertid och OB/traktamente och sånt gissar jag? Eller så har jag helt fel uppfattning om lönerna inom VVS..
Citera
2021-01-07, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejahejda
Han var rörmokare där. Han var även skyddsombud. Borde haft bättre förstånd än att hålla på med sådant här. Så bra att inte Flickvännen hunnit bli gravid ännu. Hon måste kunna få en bättre kille.Men om VK nu döms mot sitt nekande, vad tycker han själv att han Skulle få för straff? Tycker han att han är helt oskyldig? Får faktiskt skylla sig själv när man ger sig in i detta även om domen inte skulle bli helt rättvis. Livstid kan han gott få han också. Då kanske han har lärt sig något.
Citera
2021-01-07, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Artikel idag i Aftonbladet. Städfirma som skulle städa ur huset hittade två vapen i huset, ett
hagelgevär och ett kulgevär för jakt.

Detta trots att kriminaltekniker genomsökt huset i över en veckas tid, man hade "gått igenom
varje centimeter."

Det var under diskbänken som dessa vapen hittades, vapnen tillhörde Lars och han hade licens
för dessa.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/zgMrPO/polisens-miss-efter-dubbelmordet-i-vallentuna

Fanns vapnen i närheten av fläkten som Lars ville stänga av?
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Kommer överklagas och ge klart lägre straff - att de inte kunnat döma svinen för båda morden torde komma tillbaks och bita rätten i arslet, tyvärr!
Citera
Medlem
Så det är 2 vanliga svenskar (t o m med arbete?) som har planerat och utfört dessa bestialiska brott.
Är dom svagbegåvade alternativt rejält nergångna i droger? Något fundamentalt saknas i alla fall i deras hjärnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in