2021-01-07, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Så du har insiderinformation om valet? Var får du dessa från?

Har du kollat på alla hearings? följer du advokaterna och experterna som dagligen visar upp bevis på fusk?
Citera
2021-01-07, 11:44
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Trump är folkets president, han har överlag stort stöd bland poliser och militärer.

Han har onekligen porträtterat sig på det viset, medan han sänkt skatterna för och benådat sina rika kompisar

Att poliser och militärer röstat på Trumpen är inte detsamma som att de stöttar hans angrepp på valresultatet.
Citera
2021-01-07, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag tror precis som du att det var någon form av panikhandling. Nu vill jag inte göra anspråk på att sitta inne med sanningen. Utredningen får visa vad som hände när kvinnan blev skjuten. Så det jag skriver nedan är mina gissningar och spekulationer.

När man tittar in i rummet som kvinnan försökte ta sig in i så verkar det vara en korridor. Dörren är barrikaderad. Man kan se en säkerhetsvakt/polis sitta ned ihopkrupen cirka tio meter in i utrymmet. Kan det ha varit han som sköt? Dörren var barrikaderad för att demonstranterna inte skulle ta sig in där. Bakom barrikaden fanns skyddsobjekt i form av kongressledamöter och annan personal. Vad jag sett från andra klipp så fanns både polis och säkerhetsvakter i kongressbyggnaden i anslutning till kongresshallen.

Polis och säkerhetsvakter var satta att skydda kongressen och människorna. Det går inte att veta vad som var att vänta. Demonstranterna gav i vart fall inte intrycket av att vara lugna och vänliga. För de som bevakar avspärrningen går det inte att se vad som händer utanför dörren mer än att det är sönderslagna rutor och att risken är stor att demonstranterna kommer att forcera avspärrningen. Kvinnan är den första som försöker och blir därför skjuten. Det går säkerligen inte att avgöra om hon är en man eller kvinna för den som skjuter. Hon gör intrång och blir oskadliggjord.

Apropå skottet, ja det var säkerligen i panik. Det kan ha varit så att skytten låg ner eller var ihopkrupen och att skottbanan därför riktades uppåt. Det var djupt olyckligt att kvinnan dog, men jag hoppas på att det blir en bra och transparent utredning. Jag gissar att skytten inte gjorde något direkt fel utan gjorde det han var satt att göra, att skydda den inre delen av kongressen där människor hade tagit skydd mot demonstranterna.
Man ser på denna video att skytten befinner sig i en dörröppning precis till vänster om dörrarna. När kvinnan är på väg att klättra över den provisoriska barrikaden genom det sönderslagna glaset i dörren kliver vakten fram och skjuter. Att skottet kommer underifrån beror på att kvinnan befinner sig högre upp än vakten.

Hade vakten släppt fram kvinnan för att typ arrestera henne hade det snart varit ytterligare ett antal av den aggressiva mobben i korridoren. Vakten hade inte mycket val om han skulle stoppa mobben från att tränga in.

https://twitter.com/smokeyb88305020/status/1347106365341372417?s=21
https://www.foxla.com/video/887541
Citera
2021-01-07, 11:45
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Det är helt sjukt, hon är 80 år gammal.
Du är ironisk va? Du ser väl att det där är något helt annat?
Citera
Medlem
pinnpelle88s avatar
Rep Matt Gaetz: "There were ANTIFA people dressed as Trump supporters according to Facial Recognition companies according to the Washington Times"

https://www.youtube.com/watch?t=116&v=60TLCfN1mWM&feature=youtu.be
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provia100
Men det är ju just det jag menar. Om du hade ståt där vid dörren så hade du fortsatt att diskutera rimligheter och vad som hände den gången och den gången. Hela den intellektuella biten var avslutad för säkerhetspersonalens del när du försökte forcera dörren.

Det är svårt att ta in att det finns tillfällen i livet som inte är öppna för debatt

Oavsett argument

Pang

Japp, exakt. Hon kunde haft något slags vapen. Hon kunde ha öppnat dörren för de andra. Någon annan kanske hade ett vapen att sikta med mot polis och vakter när hon hoppat över på andra sidan. Kanske detta kunde ske samtidigt och då hade det inte blivit bra. Att de inte skulle få chansen att leta reda på Mike Pence var väl bra. En mördad politiker hade inte varit bra. Alls.
Senast redigerad av sirup 2021-01-07 kl. 11:50.
Citera
2021-01-07, 11:46
Medlem
pinnpelle88s avatar
Ögonvittne från platsen hävdar att ANTIFA utklädda till Trump supportrar pratade om "how to make Trump look bad" precis innan de slog sönder ett av fönsterna till Capitol Hill;

https://video.parler.com/Nu/31/Nu31z2WsqaWr.mp4
Citera
2021-01-07, 11:46
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Fenomenet är inget fenomen. Det har liksom pågått sen slaveriet avskaffades.
Svarta har förtryckts i alla tider i USA.
Polisvåld mot svarta är liksom inget nytt.
Däremot så kan jag ändå ha någon slags mindre förståelse för poliser som
är dåliga på att hantera pressade situationer och skjuter innan att tänka.
Jag vet att du inte lyssnar på det här eller försöker förstå vad jag menar. Men ändå.
Trams, svarta i gemen är lata och feta och skjuter ihjäl varann med en faktor 10 mer än vita. Polisen är smågalen i USA just eftersom det finns så många svarta, och de gör polisens jobb olidligt. kan rekommendera några polisserier på TV från USA, UK, Australien, NZ. 75% färgade i alla tagningar, liksom i Efterlyst i det annars ganska så vita Sverige.

Kan förresten vara bra att öka din kunskap. Det skjuts ihjäl betydligt fler vita än svarta av polisen i USA.
https://www.statista.com/statistics/585152/people-shot-to-death-by-us-police-by-race/
Citera
2021-01-07, 11:47
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
The most powerful man in the world is being silenced. [b]It doesn't matter what side you're on. That should scare the living shit out of you.

Även the most powerful man in the world måste acceptera och följa Twitters användarvillkor
Citera
2021-01-07, 11:47
Avslutad
Hur kan en av världens sannolikt mest säkra byggnader i en supermakts absoluta centrum vara så enkel att ta sig in i och varför är den en så särskild dag som igår endast bevakad av rel få poliser och varför ser det av filmerna från trappan nästan ut som att folkmassan blir insläppt...?

Om byggnaden skall säkras är det väl "bara" att stänga all dörrar, inte kan väl de vara så enkla att ta sig igenom även om man har en kofot med sig? Inte kan väl heller alla fönster nedtill sakna galler som skydd mot inbrott eller bestå av i vart fall någon slags pansarglas. Inte kan väl heller poliserna som har som enda uppgift att skydda/bevaka byggnaden vara så dåligt tränade att de inte vet vad de skall göra utan att de rör sig inåt men lämnar portarna öppna?

Något är skumt och stämmer inte.
Citera
2021-01-07, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provia100
Men det är ju just det jag menar. Om du hade ståt där vid dörren så hade du fortsatt att diskutera rimligheter och vad som hände den gången och den gången. Hela den intellektuella biten var avslutad för säkerhetspersonalens del när du försökte forcera dörren.

Det är svårt att ta in att det finns tillfällen i livet som inte är öppna för debatt

Oavsett argument

Pang

Vad syftar du på i mitt inlägg då du säger, "Men det är ju just det jag menar"?

Som sagt det är illa då tillochmed kina hantera det bättre
Citera
2021-01-07, 11:48
Medlem
Polisen eskorterade bussar med ANTIFA kräk till Capitol Hill.

https://twitter.com/paulsperry_/status/1346940301307310082

Citat:
BREAKING: Former FBI agent on the ground at U.S. Capitol just texted me and confirmed that at least 1 "bus load" of Antifa thugs infiltrated peaceful Trump demonstrators as part of a false Trump flag ops.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in