Citat:
Ursprungligen postat av
415brushan
Pratar inte om en man, pratar om fenomenet varje gång en kriminell svart skjuts för att denne inte lyder polisen utan springer till sin bil eller gör utfall mot polisen.
Trots att de helt uppenbart utgör hot vid en sån situation och därmed kräver att de elimineras av polisen så går du och dina blm gelikar BANANAS och gnäller på polisen.
Men nu när en vit obeväpnad kvinna stormar byggnaden tycker du det är ok att mörda henne.
Du är en hycklare av högsta rang. Rasist dessutom
Fenomenet är inget fenomen. Det har liksom pågått sen slaveriet avskaffades.
Svarta har förtryckts i alla tider i USA.
Polisvåld mot svarta är liksom inget nytt.
Däremot så kan jag ändå ha någon slags mindre förståelse för poliser som
är dåliga på att hantera pressade situationer och skjuter innan att tänka.
Jag vet att du inte lyssnar på det här eller försöker förstå vad jag menar. Men ändå.
Du kan fortfarande inte jämföra det som händer på gatan kontra det som händer i en nationell skyddszon.
Det är förvånande att inte fler blev skjutna.
Jag har inte uttryckt att det är ok att hon blev mördad.
Jag har uttryckt att det inte är förvånande att en person blir skjuten när denne med våld försöker ta sig in i en nationell skyddszon.
Prova att ta dig in på en flygplats eller militär anläggning med våld och se hur det skulle gå.
Det är samma sak.
Du får kalla mig hycklare och rasist, bryr mig inte.
Det är du som använder n-ordet och det är du som ”skyddar” polisens våld på gatorna men i det här fallet skyddar du personen som tar sig in i nationell skyddszon.