2021-01-07, 11:37
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Kvinnan hade kunnat ta sig in och släppa in övriga i kongresshallen som säkerhetspersonalen var satta att skydda. Jag tänker att du är en sådan där som blir upprörd när en kriminell brottsling i Sverige kör ihjäl sig i en polisjakt och tycker att det är polisens fel. Kriminella har inget ansvar för sitt handlande. Det finns alltid bakgrundsförklaringar och ömmande omständigheter.

Absolut, kvinnan var helt ute och cyklade tillsammans med resten som borde ha protesterat på gräsmattan utanför. Skottet var tragiskt men kanske fattade alla att det där är ingen plats där man uträttar sin frustration. Amerikanarna är förbannade, ett år av lockdown och förstörd ekonomi och GOP vill inte ge dem mer än 600 dollar. Helt sjukt. Det var en krutdurk och Mitch the Bitch pissade på sina väljare.
Citera
2021-01-07, 11:39
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
En människa kan vara emot MAGA-folkets hjärndöda intrång i byggnaden och samtidigt vara emot förstörelsen som BLM bidrog med. Det är fanimig helt obegripligt att du inte förstår detta.

Du verkar leva i en värld där man måste välja en sida och sen hålla fast vid den sidan oavsett vad som händer eller sker. Man får aldrig svika sidan man valt, man får aldrig kritisera den.
Du påminner om islamister och annat skit.

Självklart kan man det ditt mongo

Nu pratade jag specifikt om folk som ändrar sig nu så fort situationen passar dem bättre.

Jag är assyrier och således långt ifrån islam man kan komma din liberala fjolla
Citera
2021-01-07, 11:39
Medlem
pinnpelle88s avatar
UPDATE - Acting Secretary of Defence confirms it was VP Mike Pence, not President Trump who authorised deployment of the National Guard.

UPDATE - Acting Secretary of Defence confirms it was VP Mike Pence, not President Trump who authorised deployment of the National Guard.

Trump är Ledaren med stort L.

Ett Folk, Ett Rike, En Ledare! HEIL TRUMP
Citera
2021-01-07, 11:40
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Väldigt bra skrivet!

Nädå, han har bara missuppfattat hela grejen.
Citera
2021-01-07, 11:40
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Precis så är det. Att dörren var barrikerad borde varit en tydlig signal till vem som helst att går du längre än så här, så blir du de facto skjuten. De kommer inte bjuda dig på kaffe och kakor och fråga vänligt vad du gör där. Detta är inte ens förhandlingsbart.

Det var ju inte direkt som att hon var en halv sekund från att ta sig in. Skulle säga att det fanns utrymme att skjuta ett varningsskott.
Citera
2021-01-07, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Många fattar inte det du säger tyvärr hon och övriga var inkräktare på ett skyddad territorium, Och i det faller gissar jag hon fått tillsägelse att hoppa ned men forts och ska ta sig in mot var tex dem häll VP skyddad!

Gissar lite skottet kom från korridoren och om så är faller var det US Secret Service som avlossade skottet för skydda VP, Och det dem gör är rätt i detta fall oavsett att ett liv fått till spillo men dem skyddar objektet dem ska!

Ja poliser och vakter vet inte om de har ett vapen tillgängligt. Och angående kvinnan som sköts hon kan ju ha öppnat dörren för de andra om de nu skulle låta henne hitta på vad som föll henne in i dessa minuter.

Tänk vilket liv det skulle blivit om terroristerna hittar Pence.
Citera
Medlem
pinnpelle88s avatar
Något som många här glömmer;

The most powerful man in the world is being silenced. It doesn't matter what side you're on. That should scare the living shit out of you.
Quote Tweet
NBC News
@NBCNews
· 10h
BREAKING: Twitter locks President Trump's account; removes 3 tweets; threatens permanent suspension. https://nbcnews.to/3hLKllu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Kina fick mkt kritik för använda gummikulor, usa använde riktig ammunition. De kunde ha använt tårgas, vattenkanoner och gummikulor istället. Det är illa då kina hantera sina demonstranter mkt bättre.

Tänja, vrida och vända på saker är msm bra på ja. Hur man kan fördöma den demonstration men ställa sig helhjärtat bakom de mkt mer våldsamma blm och hong kong demonstranterna? Olika måttstock

Men det är ju just det jag menar. Om du hade ståt där vid dörren så hade du fortsatt att diskutera rimligheter och vad som hände den gången och den gången. Hela den intellektuella biten var avslutad för säkerhetspersonalens del när du försökte forcera dörren.

Det är svårt att ta in att det finns tillfällen i livet som inte är öppna för debatt

Oavsett argument

Pang
Citera
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Pratar inte om en man, pratar om fenomenet varje gång en kriminell svart skjuts för att denne inte lyder polisen utan springer till sin bil eller gör utfall mot polisen.

Trots att de helt uppenbart utgör hot vid en sån situation och därmed kräver att de elimineras av polisen så går du och dina blm gelikar BANANAS och gnäller på polisen.

Men nu när en vit obeväpnad kvinna stormar byggnaden tycker du det är ok att mörda henne.

Du är en hycklare av högsta rang. Rasist dessutom
Fenomenet är inget fenomen. Det har liksom pågått sen slaveriet avskaffades.
Svarta har förtryckts i alla tider i USA.
Polisvåld mot svarta är liksom inget nytt.
Däremot så kan jag ändå ha någon slags mindre förståelse för poliser som
är dåliga på att hantera pressade situationer och skjuter innan att tänka.
Jag vet att du inte lyssnar på det här eller försöker förstå vad jag menar. Men ändå.

Du kan fortfarande inte jämföra det som händer på gatan kontra det som händer i en nationell skyddszon.
Det är förvånande att inte fler blev skjutna.
Jag har inte uttryckt att det är ok att hon blev mördad.
Jag har uttryckt att det inte är förvånande att en person blir skjuten när denne med våld försöker ta sig in i en nationell skyddszon.
Prova att ta dig in på en flygplats eller militär anläggning med våld och se hur det skulle gå.
Det är samma sak.

Du får kalla mig hycklare och rasist, bryr mig inte.
Det är du som använder n-ordet och det är du som ”skyddar” polisens våld på gatorna men i det här fallet skyddar du personen som tar sig in i nationell skyddszon.
Citera
2021-01-07, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Nancy Pelosi flyr för sitt liv från representanthuset.
https://www.youtube.com/watch?v=HsvW7dzJoog

Det är helt sjukt, hon är 80 år gammal.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Men det finns inga bevis för omfattande valfusk, alltså vann Biden helt ärligt.
Biden vann inte ”ärligt” om det finns bevis för valfusk, det behöver inte vara ”omfattande” för att vara oärligt. Om man inte vill titta på omfattningen kan man inte utesluta att valfusket gav Biden presidentposten. Ditt Trumphat gör dig blind för verkligheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PostPaxAmericana
Skit snack, polisen borde öppnat eld för länge sedan, när pöbeln brutit sig in genom de första dörrarna.

Hon och de bakom henne utgjorde ett hot mot senatorernas säkerhet. Secret service beslutade att öppna eld och eliminera henne för att på så sätt upprätthålla säkerheten.
Trams. Det flög en rikochett över huvudet på fem sex poliser bakom henne. Skottet var en panikhandling alternativt ett vådasskott. Jag undrar om det inte var en parlamentariker som sköt henne. Vem annars skjuter en obeväpnad kvinna intill ett gäng poliser? Man ser ju hur polisen med AKn riktar in den i riktningen skottet kom ifrån i förvirringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in