2021-01-07, 11:30
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strugatski
När kvinnan ligger ner ser det ut som att någon håller ett karbinliknande vapen riktat in mot dörren. Kan det ha varit det egentliga målet för polisens skott?

Hursomhelst, man kan inte påstå styvmamma är en fredlig demonstrant om man ens är närvarande i den där situationen.
Det är en polis. Det fanns en mindre polisstyrka i trappan bakom händelsen.

Frågan är om dom kom dit försent eller om dom var otroligt dåliga på att få bort dom från dörren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Llanfihangel
Fox News är störst men har tappat mycket pga. deras svek mot Trump.

https://www.statista.com/statistics/373814/cable-news-network-viewership-usa/

och? min poäng var att MSM styr vad majoriteten av befolkningen tror.
Citera
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelkass
Det är inte så det fungerar. Jag föreslår att du läser på om malign narcissism i t.ex. DSM-5, och är öppen för psykologers bedömningar av Trump, exempelvis här:

https://www.uu.nl/en/node/541/donald-trump-textbook-narcissist
https://www.theatlantic.com/magazine/archive/2016/06/the-mind-of-donald-trump/480771/
https://www.upworthy.com/psychologist-explains-trumps-lack-of-conscience-and-why-his-base-loves-it

Jag skriver detta trots att jag stöder Trump nästan fullt ut. NPD är ofta en väldigt bra egenskap för en stark, motiverad och självsäker ledare. Tyvärr är tillståndet inte helt oproblematiskt, om han nu "lider" av det.

Jajaja, vi har hört det i 4 år nu.. han är narcissist, självisk, Gudkomplex bla bla bla bla..
Citera
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
https://www.google.se/amp/s/mobile.reuters.com/article/amp/idUSKCN1QF1D3

Fattar inte. Varför rubbar det ”the constitutional balance” om Presidenten är åtalbar för civila brott?

Kan man avsätta Presidenten resterande tid för uppmuntrande av statskupp? Om nej, varför inte? Skulle han kunna bomba andra länder utan att bli stoppad? Att gå via impeachment process i Congressen är väl en utdragen process om en president skulle bli psykotisk och måste stoppas?

Det känns som USA inte har något som helst skydd för en attack inifrån, i detta fall i form av en President som löper amok, och uppmuntrar till att omkullkasta landets demokratiska valprocess.

Nån som kan förklara?

Det stora problemet är att många republikaner har druckit the cool aid och därför inte velat gå med på att stoppa Trump.

Nu börjar de vakna, inklusive Pence. To little to late bara. Skadan är liksom redan gjord. Han har fått ljuga fritt i 4 år och det skapar problem som kommer ta tid att få bort.
Citera
2021-01-07, 11:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Owlstone
Hon kommer att bli en liknande martyr för Trump-anhängare som George Floyd blev för vänsterns dito i somras, båda händelser symboliserar något mycket större än offrens personliga tillkortakommanden. Förstår därför inte varför man redan nu ska börja jämföra vem det gråts mest krokodiltårar för.

Min poäng var bara att det exponerar den kognitiva dissonansen på båda sidor men att det i detta fall är vänstern som framstår som de största hycklarna. De är idioter allihopa dock. Jag avskyr egentligen Trump-flocken ännu mer bara så du vet av många, många anledningar.

Hänger du med?
Citera
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Du menar att jag ska jämföra övervåld av mannen på gatan med en person som tar sig in med våld i den amerikanska senaten?
Ser du inte skillnaden?

Om du inte gör det, varför försvarar du inte mannen på gatan lika mycket?

Pratar inte om en man, pratar om fenomenet varje gång en kriminell svart skjuts för att denne inte lyder polisen utan springer till sin bil eller gör utfall mot polisen.

Trots att de helt uppenbart utgör hot vid en sån situation och därmed kräver att de elimineras av polisen så går du och dina blm gelikar BANANAS och gnäller på polisen.

Men nu när en vit obeväpnad kvinna stormar byggnaden tycker du det är ok att mörda henne.

Du är en hycklare av högsta rang. Rasist dessutom
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provia100
Felet många av er gör är att ni ser allt som händer i en glidande skala. Allt ska gå att tänja och vrida och vända på. Det är förmodligen en direkt konsekvens av eran bristfälliga erfarenhet från ett riktigt liv.

Det är helt uppenbart att säkerhetspersonalen hade belamrat dörren och skapat fria skottfält.

Hit men inte längre.

Det måste finnas gränser där all diskusion upphör.

Pang

Kina fick mkt kritik för använda gummikulor, usa använde riktig ammunition. De kunde ha använt tårgas, vattenkanoner och gummikulor istället. Det är illa då kina hantera sina demonstranter mkt bättre.

Tänja, vrida och vända på saker är msm bra på ja. Hur man kan fördöma den demonstration men ställa sig helhjärtat bakom de mkt mer våldsamma blm och hong kong demonstranterna? Olika måttstock
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Ingen kan veta huruvida kvinnan var obeväpnad eller ej. Hon har trängt sig in i en byggnad där Vice President och mängder av andra politiker håller hus. Hon bär på en ryggsäck som kan innehålla allt från en nallebjörn till en bomb. Hon tar sig över en barrikad och verkar göra allt i sin makt för att komma nära Vice President och övriga politiker. Då är det, tyvärr, självklart att hon skjuts ihjäl.

Det är obegripligt att folk inte förstår detta.
Många fattar inte det du säger tyvärr hon och övriga var inkräktare på ett skyddad territorium, Och i det faller gissar jag hon fått tillsägelse att hoppa ned men forts och ska ta sig in mot var tex dem häll VP skyddad!

Gissar lite skottet kom från korridoren och om så är faller var det US Secret Service som avlossade skottet för skydda VP, Och det dem gör är rätt i detta fall oavsett att ett liv fått till spillo men dem skyddar objektet dem ska!
Citera
2021-01-07, 11:32
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Har kollat igenom filmerna på när kvinnan blir skjuten nu från olika vinklar för att försöka få en uppfattning av vad som hände. Jag är inget fan av republikanerna och den amerikanska kristna högern, men i detta fall kan jag inte säga någonting annat än att det var ett rent mord.

Det fanns poliser i rummet tillsammans med demonstranterna och kvinnan, stämningen var på inga sätt speciellt aggressiv eller hotfull, det hade funnits mängder av mindre blodiga alternativ att lösa kvinnans intrång. Agenten som skjuter skjuter ju för att döda, och kvinnan är ju borta innan hon träffar golvet.

Till alla som i vanliga fall är mot onödigt polisvåld, dödsstraff etc, men sitter och försvarar detta, väx upp förfan sluta göra er till åtlöje. En 35 årig kvinna dog helt i onödan.
Kvinnan hade kunnat ta sig in och släppa in övriga i kongresshallen som säkerhetspersonalen var satta att skydda. Jag tänker att du är en sådan där som blir upprörd när en kriminell brottsling i Sverige kör ihjäl sig i en polisjakt och tycker att det är polisens fel. Kriminella har inget ansvar för sitt handlande. Det finns alltid bakgrundsförklaringar och ömmande omständigheter.
Citera
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Det kommer att börja med Taiwan, Kina kommer ta Taiwan för att kolla var Biden står, det kommer ske om ett par månader. Agerar inte USA så kommer Kina krypa närmare Europa genom att närma sig gränsen mot Indien och ta mer och mer mark.

Detta pågår tills EU reagerar samt USA måste agera. Biden kommer få ett helvete eftersom alla ser honom som vek. När Biden inte pallar kommer "åklagaren" Harris med sina hårdhandskar och kasta USA in i krig.

Och medan allt detta sker anfaller israel, med nato och eu som backup, Iran helt ostört.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Missade det, ledsen!

Skrämmande annars att läsa vissa inlägg här, 87%-gänget i Sverige har helt snöat in på fel sida och det är inte så märkligt att det går åt helvete i västvärlden just nu. Förstår inte hur folk kan vara så blinda till det som händer i samhället men medias hjärntvätt verkar fungera klockrent eller så är folk bara så bekväma att de ger upp sin frihet till dessa element.

Inget sprejades ner, i princip inget förstördes och 99% av protesterna vad lugna. Det är exakt tvärtom gentemot BLM och Antifa men all MSM säger exakt tvärtom. Det tycker jag visar vilka som är fiendena.
Det håller jag med om. Dessutom är trådarna om Trump och presidentvalet alltid helt dominerade av rabiata liberaler som hatar allt som påminner det minsta som "högerpopulism", så det är inte så konstigt att du trodde jag kritiserade demon i går.

Och det låter onekligen i MSM som om det var försök till statskupp på G i går. Trams, trams. Massmedia är fienden. Lögnpressen.
Citera
2021-01-07, 11:33
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Vilket livvakten (som det var) gjorde rätt i. Det var till bl a denna korridor de folkvalda senatorerna hade flytt undan terroristerna, när en av terroristerna slog sönder fönstret och försökte hoppa in genom den barrikaderade dörren.

När en vit obeväpnad kvinna skjuts av en negerpolis = bra

När en svart fentanyl, hustrimisshandlades medelålders krimneger dödas av överdos i samband med att polisen gör ett ingripande = SNUTJÄVLAR DÖÖÖÖÖ!!!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in