2021-01-07, 10:58
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Trevlig victimblaming fö, jobba på empatin

Inte det minsta victimblaming - konstaterar att hon valde att vara där, att hon valde att försöka ta sig in i ett utrymme dit hon inte hade tillträde och som bevakades av beväpnad Polis, att valen vi gör emellanåt får konsekvenser
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Men snälla.. Vad skulle en liten kvinna göra mot 20-50 vakter???

Vet inte om dörren gick att öppna så att hon kunde släppa in alla de andra terroristerna?

Varför skulle polisen dalta med terrorister nu igen då?
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Du kan inte vara så här korkad, väl? Du måste väl kunna förstå vad personen menar med bilden? Du missförstår med vilje?

"BLM kommer nog marschera till Capitol Hill - vi sätter in tungt beväpnade vakter, etc."

"MAGA-folket kommer nog marschera till Capitol Hill - vi låter en handfull poliser ta hand om det."

Det är ju fullständigt hjärndött och helt obegripligt att de inte hade fler säkerhetsstyrkor på plats. Vem som helst kan ju fatta att MAGA-folket skulle göra kaos.

Jag använder exakt samma hjärndöda retorik som idioten själv använt i tråden om valfusk ... jag fattar precis vad mupphuvudet menar, men jag känner inte att jag måste vara ett dugg bättre än dessa personer... kan de inte komma med oantastliga bevis, så är det inte sant utan bara bluff och påhitt.
Citera
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du kanske inte kan förstå, men många andra kan det. Trump och har hans team har inga bevis för valfusk, allt är uppdiktat bara för att han förlorade. Han sa ju det redan före valet: Om jag förlorar så beror det på valfusk!
Vem säger så? En galen paranoid person, som förnekar verkligheten.
Jag var ironisk i mitt inlägg.
Citera
2021-01-07, 10:59
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Du kan inte vara så här korkad, väl? Du måste väl kunna förstå vad personen menar med bilden? Du missförstår med vilje?

"BLM kommer nog marschera till Capitol Hill - vi sätter in tungt beväpnade vakter, etc."

"MAGA-folket kommer nog marschera till Capitol Hill - vi låter en handfull poliser ta hand om det."

Det är ju fullständigt hjärndött och helt obegripligt att de inte hade fler säkerhetsstyrkor på plats. Vem som helst kan ju fatta att MAGA-folket skulle göra kaos.

Detta har chockat mig ordentligt. Hur kan man varit så naiv att man inte tror att detta skulle kunna balla ur? Trump-supportar har gång på gång visat att de gladeligen går över gränsen. De är väldigt glada i vapen och lyssnar blint på sin ledare.

De vet också att Trump ska ha ett möte samma dag ett stenkast där ifrån, där tusentals människor kommer eldas på.

Totalt hål i huvudet att inte har militär på plats från start...
Citera
Medlem
Larvigaste är att de negrer som försöker vända detta till nån BLM grej "buhu om det var svarta som protesterade....". Ffs de sköt fyra personer.
Citera
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Så man ska få strosa rätt in i parlamentet? Låter helt orimligt. Låter som att du vill ha fler politikermord.
Fler politikermord låter underbart! Endast idioter har missat det faktum att politiker jobbar för eliten och bryr sig inte en uns om folket. Att promenera in i den byggnad där landet styrs är exakt rätt ställe för en sådan protest.

Att slå sönder folkets bostäder, arbetsplatser och affärer är däremot terrorism och alla som sysslar med sånt förtjänar att avrättas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Ren avrättning. Vilket jävla kräk.
Han gjorde vad han anställts för. Både Trump och Babbit borde förstått konsekvenserna av vad de gjorde. Hade vakterna låtit mobben överta kongressen hade det varit början på en statskupp.
Citera
2021-01-07, 11:00
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Exakt, nu skriker Demokraterna om mera polis när det gäller att skydda sig själva. I 4 år har dessa papegojer kraxat om "Defund the police". Falska lögnare.

Denna mardröm är här redan nu med Google och Facebook i spetsen.

Nu sitter kräken till och med och försvarar avrättningar på sina politiska motståndare. Riktigt vidriga kräk.
Citera
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Och bor man i demokrati så får man inte demonstrera eller? Som jag skrev innan, stöttar inte direkt att man bryter sig in i kongressen, det är fel. Men så som protesterna utmålas är ju rätt stor skillnad mot BLM protesterna.

Vem är det som sätter kontexten? Du eller?

Men du kan ju inte säga "man måste få demonstrera" samtidigt som du säger "stöttar inte direkt att man bryter sig in i kongressen", nu diskuterar vi ju inte demonstrationer utan någon som bröt sig in i kongressen. Vi hade inte ens haft denna diskussion om det hade varit en vanlig demonstration, hade hon stått utanför och skanderat 4 more years och polisen skjutit henne så hade jag absolut fördömt det. Vet inte hur du kan använda "Man måste få demonstrera i en demokrati" när du pratar om någon som bryter sig in i kongressen, hoppas att det var en tankevurpa och att du förstår att man korsar en viss gräns när man gör nåt sånt
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Fotot på valarbetaren är taget i Pittsburg, Pennsylvania den 7 november, inte i Atlanta, Georgia den 3 november.
Duger det??

http://www.aparchive.com/metadata/US-PA-Allegheny-Vote-Count/2506be11686d406085e94f3a4963276c?query=Polling+wor kers+continue+counting+in+Pennsylvania&current=2&o rderBy=Relevance&hits=3&referrer=search&search=%2f search%3fstartd%3d%26endd%3d%26allFilters%3d%26que ry%3dPolling%2bworkers%2bcontinue%2bcoun ting%2bin%2bPennsylvania%26advsearchStartDateFilte r%3d%26advsearchEndDateFilter%3d%26searchFilterHdS DFormat%3dAll%26searchFilterDigitized%3dAll%26sear chFiltercolorFormat%3dAll%26searchFilteraspectrati oFormat%3dAll&allFilters=&productType=IncludedProd ucts&page=1&b=63276c

Ja
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Vi vet hur de hade agerat om BLM stormat?
De hade blivit bjudna på middag och nobelpriset tror du?

Kan du bara svara på det jag skriver .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in