2021-01-07, 10:12
Medlem
Davys avatar
Att dra upp BLM ör inget argument. Bara för att media och demokrater mörkat BLM våldsamma förstörelse av städer så legitimerar inte det att storma kongressen. Man mpste kunna hålla isär saker.

Tänk om vi svenskar stormade riksdagen så fort vi inte höll med om vad politikerna röstar om.
Citera
2021-01-07, 10:13
Medlem
Jag har mu läst en hel del inlägg i tråden till er som gillar d.trumps infall, omöjliga påstående och all annan skit varför flyttar ni inte dit till usa och blir där för ni verkar vara lika övertygade som amerikanera om hans storhet.

Flytta för helvete så slipper vi slödder och drägg i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Så en klädaffär är värre än ett skyddsobjekt?

Givetvis allvarligare att storma en hårt arbetande privatpersons butik än den korrupta elitens boning.
Citera
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Visa film på att politikerna flydde.

Och det flyr politiker från Rinkeby lite då och då. Skall vi anse att det är terrorism?
Gick en vadå 4-5 timmar lång livestream från kongressen inatt där i princip alla politikerna intygade att det var det som hände när de höll sina tal innan de skulle rösta igen. Exakt hur dum i huvudet måste du vara för att tro att de inte blev rädda när de blev stormade av någon gigantisk incel-viking och hans anhang och förda ut bakvägen av säkerhetstjänsten. Detta plus några av världens viktigaste beslutsfattare betyder att det är 100% terrorism, vad annars skulle det vara?
Citera
2021-01-07, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Nej, inget klipp påvisar något livshotande överhuvudtaget, alls.

Sedan var väl snuten våldskåt o ville brassa av lite förmodligen

En vandal/galning som "flyttar fram sin position" mot poliser trots uppmaning att stanna är ett hot överlag.

Just denna situation är för tidigt att säga något om egentligen, möjligt att det kommer ses som övervåld i slutändan.
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Fantastiskt hur man kan vinkla fakta. Sanningen är att dörren och korridoren var barrikaderad. Kvinnan stod inte bakom dörren utan hade klättrat upp och stod på huk mitt i fönsteröppningen i dörren, beredd att hoppa in i den barrikaderade delen där polis och vakter hade sitt yttersta skydd för kongressledamöterna som de var satta att skydda mot terroristerna. De sköt henne för att hon inte skulle komma in i den avspärrade delen. Det borde hon ha förstått med sin militära bakgrund.

Precis

Vad gjorde hon där? Var hon inbjuden och skulle delta i omröstningen? Var hon journalist och skulle dokumentera kaozet? Det enda som är förvånande är att inte fler mötte samma öde. Nej, dessa MAGA-folk uppfann nog inte den djupa tallriken so to speak.
Citera
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Om någon ur BLM stormat kongressen och någon hade blivit skjuten, så hade hela USA brunnit.

Ok, vi kommer aldrig veta vad som hade skett. Anledningen att vi inte kommer få veta är att BLM aldrig hade fått komma så långt som de priviligierade fick komma. Polisen hade aldrig släppt in BLM på samma sätt.
Citera
2021-01-07, 10:15
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Demokraterna och Republikanerna är korrupta av storföretagen, Trump har stöd av folket. Svårare än så är det inte.

Visst är det så. Men att utnyttja det stödet för att storma kongressen är inte särskilt konstruktivt, det urholkar bara stödet och stärker det man vill kämpa emot.
Citera
2021-01-07, 10:15
Medlem
https://i.imgur.com/hMmZ8E2.jpg

Alex Jones psyops?
Citera
2021-01-07, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Ni har sagt det, men kom då ihåg att hong kong demonstranterna gjorde samma sak fast mkt mer våldsamt för inte så länge sedan, och msm var hela tiden på deras sida, minst lilla överträdelse av polisen fördömdes trots att de var i en bra mkt värre position. De har ägnat så mkt tid på att fördöma kinas hanteringen av protesterna, då kunde man tro att de själva skulle agera bättre, men de agerade mkt värre. Inte ens gummikulor, utan riktigt ammunition. När vita protestera i väst bara för några timmar i en icke pk fråga, så dör flera stycken, ingen rasism vinkel, utan msm fördömer demonstrationen istället.

Msm hyckleri blir bara värre och värre.

"Ni" har sagt de? Jag hatar alla idioter som svinar och slår sönder, oavsett vänster eller höger. Jag är svensk SD röstare.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Ok, vi kommer aldrig veta vad som hade skett. Anledningen att vi inte kommer få veta är att BLM aldrig hade fått komma så långt som de priviligierade fick komma. Polisen hade aldrig släppt in BLM på samma sätt.

Källa på det är du snäll eller är det bara hörsägen och hitte på?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Jag är inte "leftie", däremot värnar jag om demokrati, lag och ordning. Vilket den här hjärntvättade mobben inte gjorde. Vad fan TRODDE hon skulle hända? En styrkekram från säkerhetspersonalen vars jobb det är att skydda de folkvalda med alla medel?
För mig hade det varit en förvirrad situation. Vissa poliser sympatiserade med dom och just denna kanske inte gjorde det men det visste nog inte hon. Ingen varning från polisen hör man vad jag minns och inget varningsskott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in