2021-01-07, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highepoxy
Tyck inte synd om mig. Jag är ganska så nöjd faktiskt men förstår din frustration men du kan glädjas åt att det snart blir bättre. Efter 20 januari redan så du behöver inte vänta på tomten fram till 24 december för det ska bli kul för dig igen lille vän.

Du tror det? Detta är 2021 kommer bli ett fullständigt rubbat år i USA. Och det är pga att folk, som du, inte klarar av att se vad som händer runt omkring. Och det kommer sprida sig över hela globen. Jag kommer dock inte drabbas. Allt är betalt och mina fickor är fyllda. Men det finns andra som kommer få det svårt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Nu blir jag förvirrad. Varför gjorde polisen rätt menar du? Dessutom står det polis/militär direkt bakom kvinnan som träffades. Skottet hade ju kunnat träffa dem.med?

Nej han skjuter ju henne när hon är påväg att passera dörren. Ska vara en riktig snesiktare om han missar och prickar polisen bakom.
Citera
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Vidrigt. Hoppas den som sköt får dödsstraff.

Är ju suicide by cop det där.
Citera
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Jag är inte "leftie", däremot värnar jag om demokrati, lag och ordning. Vilket den här hjärntvättade mobben inte gjorde. Vad fan TRODDE hon skulle hända? En styrkekram från säkerhetspersonalen vars jobb det är att skydda de folkvalda med alla medel?
Jo men tjena. Du värnar inte om någon demokrati.
Vidrig människa är du så som du skriver och du vet om det.
Citera
Medlem
Terrorism is defined in the Code of Federal Regulations as “the unlawful use of force and violence against persons or property to intimidate or coerce a government, the civilian population, or any segment thereof, in furtherance of political or social objectives”

Vad är svårt med att förstå detta?

Idioterna stormade en statlig byggnad för att påverka ett politiskt beslut och polis gjorde vad de kunde för att de kände ett hot gentemot sig själva, demokratin och politikerna.
Ska man krossa fönster och försöka ta sig in någonstans man inte har att göra så ska man bli stoppad även om så ett skott i pannan krävs.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Gör det själv så det blir tyst på dig.

Det var du som var förvånad, jag är smartare än så bubbis. Se så, iväg med dig lilla apa och börja klättra.
Citera
Medlem
Frontlinjens avatar
När tre demonstranter får hjärtattack och dör när de ska storma kongressen så börjar jag tvivla på om de kan genomdriva en revolution. Vilket ju ofta är rätt slitigt.
Citera
Medlem
Coomers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Jag är inte "leftie", däremot värnar jag om demokrati, lag och ordning. Vilket den här hjärntvättade mobben inte gjorde. Vad fan TRODDE hon skulle hända? En styrkekram från säkerhetspersonalen vars jobb det är att skydda de folkvalda med alla medel?
Okej så du hade tyckt det var odemokratiskt när amerikanerna bröt sig loss från Storbritannien 1776? De använde vapen som metod. Många jönsar som pratar om hur "un American" scener det var igår. Jag såg det mest amerikanska jag sett på väldigt länge.
Citera
2021-01-07, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Semantik.

Och jag är hur lugn som helst. Jag har accepterat att merparten av mänskligheten är idioter, högern är efterbliven, vänstern är ond, och att jag egentligen ska ta och skita i vad som händer på andra sidan jordklotet eller samhället överhuvudtaget.

Allt detta är bara patetiskt, tragiskt och onödigt. Båda sidor styrs utav känslor och impulser och kan inte tänka ordentligt. Då blir det så här. Lekstuga. Mass psykos.

Jag vill inte veta något om någon eller någonting längre. Jag vill inte vara med.

Semantik hit semantik dit, du antydde med din jämförelse att det ena onödiga dödsfallet av två förtjänar mindre reaktioner pga uppgifter om offret som framkom först efteråt, det var endast det jag anmärkte på.
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Sinnessjukt hur vissa tror att amerikanska medborgare har rätt att krossa fönster bryta sig in i Capitol Hill hahaha hon var en korkad idiotjävel vars barn nu iaf slipper växa upp hjärntvättat med massa Qanon-skit

Antar att du hade samma åsikt under BLM?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Lite märkligt att tre dog av sjukdom på så kort tid och att man så snabbt kunde konstatera dödsorsak?

En snabb gissning är att några klämdes ihjäl också. Såg riktigt jäkla trångt ut på videon.
Citera
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Håll käften på dig. Lägg band på dina känslor förfan.

Kvinnan hoppar in i en av landets högprioriterade och säkerhetsklassade områden där polisen står med skarpladdade vapen. Jag kan bara klassa hennes handling som ett självmord. Hon bad om att bli dödad helt enkelt.

Man ska inte håna de döda, men hade hon överlevt så hade jag gett henne årets dumstrut.
Den enda som ska hålla käften är du. Och be dina kompisar som jublar över att en kvinna mördats vara tysta också.

Tvi på er
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in