2021-01-07, 09:02
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Du tänker på hur Antifa härjar i Portland?
Eller hur det... inte är så? På riktigt, alltså? Om ens antifa var en grej efter 90-talet, alltså.
Citera
2021-01-07, 09:03
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Media är inte tillförlitliga i detta sammanhang, tyvärr.
Är media bara tillförlitliga när de stödjer dina åsikter?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gwildor
Menar du den här videon så står ju folk och slår sönder fönster vid typ 37 minuter. Det är väl fan illa nog

https://banned.video/watch?id=5ff6857e00bac0328da8e888
Nä inte ”illa nog”, vandalisering o intrång är ju inget stort

https://www.theblaze.com/news/mccloskey-protesters-trespassing-charged
https://www.newamerica.org/weekly/black-lives-matter-more-property/

Att försvara egendom med våld är rasism, att döda folk som inkräktar o bryter sig in.. ja det är terrorism nästintill
Citera
Medlem
Texas vänder sig mot Trump. Både en senator och kongressledamot tar avstånd från Trump nu och kallar hans retorik avskyvärd. Gäller John Cornyn och Colin Allred.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuffWett
Lägger ingen värdering i huruvida valfusk skett eller inte.
Den som ytterst bär ansvaret till att hetsa folkgrupperna och mana på dem att inta Capitolium var den s.k presidenten. Det kunde du nog också höra i direktsändning om du förstod vad han sa.

Jag tar heller inte parti för demokrater eller republikaner. Jag förfasas bara över att USA kan ha gett ansvaret att vara världens mäktigaste statschef i fyra år, till en komplett dåre.
Det bästa kanske hade varit att ha haft en republikansk Obama, som hade alla förmågor att vara en värdig president.

Jag förstår engelska perfekt... men nu har jag inte sett Trumps tal så kallade uppviglar tal men har mycket svårt att tro att han står där och uppmanar dem till att inta Capitolium..
Citera
2021-01-07, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oljeapan
Kom gärna med bevis på att valet var riggat. Och då menar jag inte rykten om bevis.

Det här var i alla fall riggat (stormningen av Capitol Hill).

https://twitter.com/35Leosa/status/1346977048456175620

Citat:
The moment we realized that this is a staged psyop!
Citera
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Tittade just lite på Dn.se. Rubriken säger att Trump-anhängare "stormade" Kapitolium. Kollar på videon och ser folk som lugnt promenerar in i byggnaden i en ordnad kö. Ingen som ens knuffas.
Finns klipp på CNN som visar folkhorder som knuffas, rusar, klättrar över fasaden och krossar fönster.
Citera
Medlem
Gwildors avatar
Hur fan kan ni försvara att det var en "peaceful protest"? Runt 37 minuter in i videon står en massa retards vid en dörr och vrålar "Break it down" medan de slår sönder fönstren.. Synd om tjejen som dog, men vad i HELVETE tror ni händer om man bryter sig in i en byggnad där nationens samlade ledare befinner sig och där secret service vaktar?
Citera
2021-01-07, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
För att höger människor överlag kollar väldigt mycket på vänster medier!

Den stora grupp mitten väljare som inte är särskilt aktiva politiskt, men som försöker bilda sig en uppfattning när valen närmar 'sig, använder fortfarande mestadels MSM. Mellan valen följer man inte politik alls men tittar fortfarande på Aktuellt/Rapport (kanske mest för väder prognosen) och när valet närmar sig så tittar man lite extra kanske.

Det är vad all min egen erfarenhet säger åtminstone. Gruppen som aktivt följer politik är rätt liten. De flesta jag vet som röstar (M) har fortfarande DN och SVT som sin huvudsakliga nyhetskälla; med Expressen på nätet som den huvudsakliga källan till högerperspektiv (i den mån den kan kallas höger givetvis).
Citera
Medlem
Fint att vanligt hårtarbetande folk får komma in i den korrupta elitens boning, synd att de måste göra det olovligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vid 39 minuter börjar det när hon blir skjuten.
Vilken jävla röra, också omöjligt att se vem inne i speakers lobby som sköt henne.

https://banned.video/watch?id=5ff6857e00bac0328da8e888
Så går det när man inte kan uppföra sig. Inget att sörja
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Nej det gjorde inte Demokraterna. Det som det var tal om 2016 är desinformationskampanjer i syfte att påverka opinionen. Något helt annat än valfusk. Detta har också bekräftats av oberoende parter och om detta finns det tillochmed lättillgänglig information publicerat i vetenskaplig litteratur.

Det gjordes det visst... där man till och med gick efter folk för att slänga dem i fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in