2021-01-07, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ja men det ger inte någon rätten att stjäla ett val genom fusk!
Det fuskas alltid av alla parter i alla val. Valresultaten är alltid summan av korrekta röster och falska röster. Man kan alltid ifrågasätta jämna valresultat, men politiker med samhällsansvar godtar resultatet efter eventuella omräkningar och domstolsbeslut.

Trump är extremt hänsynslös och ansvarslös och borde ställas inför krigsrätt.

Man kan hoppas att republikanerna lär sig något av detta och fokuserar på sin politik i fortsättningen istället för på maktlystnad och populism.
Citera
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Vi är väldigt få republikaner som tror på något utbrett valfusk. Våra höga politiker tror inte heller på det. Nu kommer det ta decennier att tvätta bort det Trump svärtat ner, djupt tragiskt!

Är en klick lågutbildade dårar som ställer till det, som vanligt. (Dessa existerar på båda sidorna)
Skitsnack. Du sprider bara fejknjus och lever i en bubbla.
Citera
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aboutblanci
Du bor i Sverige, Trump har inte gjort den minsta skillnad i ditt liv. Han är en omogen och faktiskt pinsam person, det är som om halva USA förlora förståndet. Som om befolkningen glömt bort vad politik innebär och bara röstar på personen de mest tycker om, oavsett konsekvenser.

Men han har etsat sig fast på era hjärnor, ni kan inte släppa honom, inte ens efter att valet är förlorat.
Jag hatar inte Trump, jag tycker han är så verklighetsfrånvänd att det blir roligt. Att ge honom den makten han hade var nog det märkligaste som hänt inom politik på mycket länge.

Jag har alltid tyckt illa om USA samt deras presidenter, men denna dyrkan av en ostabil person har jag aldrig sett tidigare. Inte ens när jag var liten och hade mina favorit landslagsspelare. Vad har han åstadkommit under sin tid som president? Har usa blivit "Great again", tvärtom har usa tappat så mycket respekt i världen, vilket jag tycker är skönt.

Okej

https://media.thedonald.win/post/MQQ5jK1E.jpeg

https://media.thedonald.win/post/HXwJVx8J.jpeg

https://media.thedonald.win/post/QMROCOIB.jpeg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Din dumma jävla åsna, 78 MILJONER röstade på Trump, TROTS alla lögner, TROTS allt hat från vänstern, MSM, Big Tech..

Av dessa 78 MILJONER tror över 90% att Demokraterna STAL valet..

Förstår du?

Om ens 5% av dessa 78% MILJONER väljer att ta till vapen så är det 100.000-tals beväpnade miliser..

Dumma jävla åsna

Känns orimligt att 5%, många vanliga familjefäder och kvinnor, ska bli bli beväpnade aktivister mot regeringen dock. Men utesluter det inte.
Citera
2021-01-07, 08:59
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Allt detta kunde lätt undvikas genom att göra den undersökningen om det förekommit valfusk som många republikaner önskade. Den kunde varit klar före jul.
Men demokraterna och några republikaner vägrade. Det skapade misstro.

Nu är pandoras ask öppnad och det lär inte bli lätt för Harris att styra landet när halva befolkningen står mot den andra halvan. Stad mot land. Detta är inte slutet utan början på något större.

Jag tror att detta är en pyrrhusseger för demokraterna. Men kanske ändå större förlust för GOP.

Misstron skapades för mycket längesedan, och det fanns ingen chans att skapa en situation där de hade accepterat valresultatet, för det handlar inte om valfusk, utan om att de vill behålla makten och låta Trump styra, åtminstone hellre än Biden.
Citera
2021-01-07, 08:59
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vallagarna är delstatliga, för att göra federala ändringar krävs stöd i kongressen och senaten, Republikanerna tappade kongressen 2016.
Men herregud, frågan var retorisk, han har ju inte ens gnällt om det på 4 år!
Citera
2021-01-07, 09:00
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Senaten har röstat ned protesten.(ja enligt CNN men tvivlar på att de ljuger om det och tippar att beslutet är dokumenterat....)

Det gjorde de med en gång. De orkade inte stå och tjafsa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Owlstone
Samtliga medier rapporterar att de andra tre dött av akuta medicinska orsaker, eller sitter du inne på hemlig information?

Media är inte tillförlitliga i detta sammanhang, tyvärr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Hade inte demokraterna fuskat sig till valet och gått med på en full audition av rösterna i de stater som var omtalade så hade det inte hänt så med din logik kan man ju hävda att det är demokraterna som har blod på sina händer.

Lägger ingen värdering i huruvida valfusk skett eller inte.
Den som ytterst bär ansvaret till att hetsa folkgrupperna och mana på dem att inta Capitolium var den s.k presidenten. Det kunde du nog också höra i direktsändning om du förstod vad han sa.

Jag tar heller inte parti för demokrater eller republikaner. Jag förfasas bara över att USA kan ha gett ansvaret att vara världens mäktigaste statschef i fyra år, till en komplett dåre.
Det bästa kanske hade varit att ha haft en republikansk Obama, som hade alla förmågor att vara en värdig president.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
För att höger människor överlag kollar väldigt mycket på vänster medier!

De som är långt åt höger gör inte det men majoriteten av USA befolkning gör det vilket leder till att fler dras till vänstern.
Citera
2021-01-07, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Trump är storkapitalet - han har haft massor av stöd av folk som familjen Koch och andra.

Nope, When Donald Trump was running for president, billionaire brothers Charles and David Koch made it brutally obvious just how much they despised him. After spending hundreds of millions of dollars reshaping the G.O.P. in their image over the past decade, the brothers chose to keep their checkbooks closed during the 2016 election, with Charles likening the choice between the former reality-TV-show host and Hillary Clinton to choosing between a heart attack or cancer.

https://www.vanityfair.com/news/2017/05/the-koch-brothers-found-one-thing-they-hate-more-than-donald-trump
Citera
2021-01-07, 09:01
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Det gjorde även demokraterna så din poäng är?
Nej det gjorde inte Demokraterna. Det som det var tal om 2016 är desinformationskampanjer i syfte att påverka opinionen. Något helt annat än valfusk. Detta har också bekräftats av oberoende parter och om detta finns det tillochmed lättillgänglig information publicerat i vetenskaplig litteratur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in