2021-01-07, 03:49
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det är givetvis demokraterna som har skapat den här situationen, genom sitt massiva valfusk med hjälp av felaktiga poströster och Dominions felräkningar.
När till och med republikanernas ledare i senaten ställer sig upp och säger att republikanska domare inte hittat ett enda seriöst fel i en enda stat (och det trots gerrymandering, men det valde han såklart inte att nämna pga fusk åt andra hållet) så.........
Citera
2021-01-07, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Det här blir ju bara konstigare och konstigare...

Hornkillen, som sägs vara en skådis med ett visst namn, som folk trodde var Antifa, men sedan visade sig vara Trumpföljare....
Nu har ett Twitterkonto gått ut och sagt att namnet är fake, och att han är hennes bror. Hon säger också att han är military intelligence, och tillsammans med några andra infiltrerare hade han som uppdrag att infiltrera Antifa. Enligt henne fick han, som förmodad Antifa, och andra i uppdrag av "the bad guys" att storma Capitol för att sabba för Trump.
Hans uppgift var att stoppa ett planerat blodbad där inne, som ska ha varit planen.

Nu, jag avfärdade genast detta, lät ju för skumt, även om han var "Qanon" följare och poserat med Giuliani tidigare. Men så scrollar jag ner i hennes flöde, och hon har postat en bild med henne och honom tillsammans hemma!

https://twitter.com/wokewonderland

och fotot:

https://twitter.com/WokeWonderland/status/1346962198908657665?s=20

En av hennes tweets:

Jag säger inte att det hon skriver stämmer! Men jäkligt udda iaf.

EDIT: första tweeten om honom fr henne:

https://twitter.com/WokeWonderland/status/1346920698602684421?s=20

Vadå blodban. Ingen var beväpnad. Du förstår väl att polisen hade slagit ner demonstrationen långt innan om demonstranterna varit beväpnade. Det hade dessutom krävts planering som poliserna fått reda på långt innan. Och låst in terroristerna. Ingen är så korkad att de planerar en revolution. Garanterat att du blir gripen långt innan och fått livstids fängelse.
Klättra på väggar och knuffa lite med poliserna är fan ingen planerad statskupp. Folk som tog sig in höll ju upp händerna framför poliserna som släppte in dem. En stadskupp av troll.
Citera
2021-01-07, 03:52
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Skillnaden är ju att Trump tror att Biden vann på grund av valfusk medan Mitt Romney förmodligen aldrig hade sådana misstankar om sitt val.

Jag tror inte att han tror det egentligen. Han försöker bara hålla uppe fasaden. Det där Trump-citatet som ska ha publicerats i The Sun 2005 är visserligen inte verifierat och källbelagt, men även om det är apokryfiskt tror jag att det återger hans inställning: "You never blame yourself. You have to blame something else. If you do something bad, never, ever, blame yourself." Dessutom hade Trump ju redan på förhand sagt att om han skulle förlora valet skulle det bero på fusk, bara för att rädda sitt ansikte.
Citera
2021-01-07, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Jag tror inte att han tror det egentligen. Han försöker bara hålla uppe fasaden. Det där Trump-citatet som ska ha publicerats i The Sun 2005 är visserligen inte verifierat och källbelagt, men även om det är apokryfiskt tror jag att det återger hans inställning: "You never blame yourself. You have to blame something else. If you do something bad, never, ever, blame yourself." Dessutom hade Trump ju redan på förhand sagt att om han skulle förlora valet skulle det bero på fusk, bara för att rädda sitt ansikte.

Haha, måste ändå vara skönt att aldrig behöva ta ansvar och alltid helgardera sig så att man aldrig har en motgång. Synd bara att folk köper det och tror att Trump är deras räddning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Bidrag från arbetslösa demokrater. Hur går det ens ihop. Vita republikaner är den enda grupp som betalar in mer skatt än vad dom kostar. Några få procent av Usas befolkning står för 98% av alla skatteintäkter.

Ja det är frågan. Det är ju det han i princip hävdar, även om han inte riktigt verkar greppa det själv.

Generellt sett är demokratiska delstater stora nettobidragare till den federala budgeten, och i USA är det där du betalar merparten av din skatt, till skillnad mot t ex Sverige där det är tvärtom för de flesta(kommunal skatt), rupublikanska delstater är generellt sett stora bidragstagare.

Men eftersom det inte finns en levande demokrat som jobbar och betalar skatt enligt Rugg så får man ju dra slutsatsen att han tror att det måste vara arbetslösa demokrater som är stora nettogivare i systemet, hur nu det går ihop, så att de republikanska delstaterna kan få sina federala bidrag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Vadå blodban. Ingen var beväpnad. Du förstår väl att polisen hade slagit ner demonstrationen långt innan om demonstranterna varit beväpnade. Det hade dessutom krävts planering som poliserna fått reda på långt innan. Och låst in terroristerna. Ingen är så korkad att de planerar en revolution. Garanterat att du blir gripen långt innan och fått livstids fängelse.
Klättra på väggar och knuffa lite med poliserna är fan ingen planerad statskupp. Folk som tog sig in höll ju upp händerna framför poliserna som släppte in dem. En stadskupp av troll.
Alltså, jag lägger ingen egen värdering, Jag återberättar vad det twitterkontot, som onekligen verkar ha ngn sorts relation till honom, påstår. Jag skriver ju att jag är tveksam, men att hon har foto på dom tillsammans från 2017, vad hon påstår, och folks kommentarer som "bekräftar", gör att allt bara blir så skumt.
Citera
2021-01-07, 03:55
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
https://twitter.com/hapinto2/status/1346966864786821121
När krossar hon ett fönster?
Innan hon hoppar in. Hon eller hennes kamrater, det är iaf inte polisen. Fönsterkrossandet spelar mindre roll, det som fick henne skjuten var att hon beträdde strikt förbjudet område.
Ironiskt med tanke på att hon själv innehade en säkerhetsklass efter sin tid i flygvapnet.
Senast redigerad av kato85 2021-01-07 kl. 04:00.
Citera
2021-01-07, 03:55
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Terror? Kände du dig rädd?
De som var på plats och som dessutom har extremt stor politisk makt var absolut terroriserade och rädda, vilket är det som har någon som helst betydelse om du hade förstått definitionen av "terrorism".
Citera
2021-01-07, 03:56
Medlem
Dickassos avatar
Lindsey Graham: "Enough is enough, I'm out"

Han stödjer inte protesterna mot valet? Trodde han skulle göra det. Kanske missat nåt där.
Citera
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Lindsey Graham: "Enough is enough, I'm out"

Han stödjer inte protesterna mot valet? Trodde han skulle göra det. Kanske missat nåt där.

Han försöker hoppa av Trump-skeppet. Nu kommer tårarna dessutom!
Citera
Medlem
Soterns avatar
Var den skjutna kvinnan Trump-anhängare?
Citera
Medlem
Saltkatts avatar
Lindsey Graham är oväntat kul. Skönt med lite skratt i mötessalen till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in