Citat:
Ursprungligen postat av
krosh
Det fanns inget skäl till att förbjuda poströster i just det här valet. De personerna skulle ha röstat iaf. Det där med poströsterna är helt irrelevant. Finns inget bevis för att något gått fel. Demokrater dominerar alltid i poströsterna. Det är också diskussion för en annan tråd.
Vad som är relevant är att Trump inte kommer få stöd av en massa republikaner. Redan ikväll har flera framstående republikaner tagit avstånd. Människorna som bröt sig in i Capitolium kommer att få långa fängelsestraff och dessa kallar Trump för patrioter. Det kan man inte förknippas med. Att 30% blir ännu mer fanatiska hjälper inte. Det krävs 50% och hans marginalväljare kommer inte att gå igång på det här. Han kan starta ett nytt parti, men då kommer varken det eller Republikanerna att vinna något val.
Nej, jag menar inte att det har gått något fel med poströstningen, det har jag ingen insyn i men det är troligt att Biden aldrig skulle kunna få ihop lika många röster om väljarna var tvungna att gå till vallokalen, nu fick han röster ifrån dem som har sett på TV att Trump är elak och samtidigt har dem fått hem ett röstkort, då resulterar det i en röst. Sen tror jag även att många antagligen har röstat med sina föräldrars röstkort, släktingars röstkort, vuxna barns röstkort, och så vidare. Man ska komma ihåg att många är inte alls intresserad utav politik, och dessa människor hade inte röstat om det inte var för poströstningen.
Vi får se år 2024, men om man lyckas få bort den bredda poströstningen som sägs vara temporär men antagligen kommer att försökas bli permanent av Demokraterna så tror jag att Trump har en betydligt större chans att vinna det valet än det som var i November, om han ställer upp det vill säga och kan antingen stanna i Republikanerna eller hitta någon form av kompromiss så det inte blir en väljarsplit mellan ett eventuellt utbrytarparti och GOP.
Sen tycker jag att valsystemet är som gjort för att resultera i fusk när man i visa delstater inte ens kräver ID från den som röstar i ett val, min uppfattning är att dem inte har något rättssäkert valsystem. Men det ska nog diskuteras i någon annan tråd.